‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

21.7.2013

סיומה של תוכנית, המשכו של מסע

פוסט שכל כך הרבה ציפו לו ושאלו אותי לגביו! מה לגבי חלי ממן? איך מתקדם התהליך איתם? מתי תפרסמי פוסט סיכום? אז הנה, אני מפרסמת.
את ההתנסות שלי עם התוכנית של חלי ממן סיימתי לפני כחודש, אחרי שהייתי בתוכנית 3 חודשים (זמן זהה לזה שביליתי אצל שומרי משקל).
אם נדבר במספרים - הירידה במשקל אצל חלי הייתה אפסית. היו לי ירידות ועליות לכאן ולשם שביטאו תנודות משקל סטנדרטיות אצל אנשים שאינם בדיאטה. אבל אני בחורה שאף פעם לא אוהבת לדבר במספרים, אז בואו נדבר ביתרונות אחרים - מה התוכנית של חלי נתנה לי?


ארוחת צהריים שהיא גם כדור שינה אפקטיבי - קוסקוס מלא וירקות מבושלים
בואו נסביר רגע את עיקרי התוכנית של חלי. אצל חלי התוכנית בנויה סביב תפריט (בין 1,200 ל-1,500 קלוריות), של ארוחות המחולקות ל-6 ארוחות יומיות. תמצאו שם את ארוחות הבוקר, צהריים וערב המסורתיות, וביניהן עוד 3 ארוחות ביניים כדי לשמור על הבטן מלאה ומרוצה.
כדי לסיים את הפוסט בנימה אופטימית, נתחיל קודם עם מה לא אהבתי בתוכנית:
תפריט קשיח - התוכנית של חלי בנויה סביב תפריט של 6 ארוחות יומיים עם הרכבי פחמימה/חלבון/שומן קבועים מראש. אני מצאתי את הפריט קצת קשה לעיכול. בתור מי שגדלה על שגרת אוכל חו"לית (ארוחה אחת מרכזית ביום בשעות אחר הצהריים/ערב, מה שקרוי "Dinner") כל הקונספט של ארוחת צהריים וארוחת ערב ואפילו ארוחת לילה היה זר לי מאד. זה ללא ספק היה השינוי העיקרי שהייתי צריכה לעשות בשגרת האוכל שלי, ואם לומר לכן את האמת אחרי 3 חודשים של אכילה מסודרת שכזו אני יכולה להעיד שזה לא מתאים לי. כל הקונספט של ארוחת ערב (ביצה/לחם/גבינה/סלט) היה מוזר לי ובתור מי שהורגלה שנים על גבי שנים לא לאכול בלילות (ואני גם לא רעבה בלילה), את ארוחת הלילה הייתי תוקעת בכוח ומרגישה רע עם זה.
ארוחת בוקר של אלופות - ברנפלקס, יוגורט 1.5% טבעי וכפית דבש/ריבה.
עוד נקודה לגבי התפריט היא "הכללים" של השילובים. אכלתי כל בוקר יוגורט עם כפית מעדן פרי ללא סוכר וכוס ברנפלקס. פתאום קיבלתי הוראה מפורשת מהמדריכה שאסור כפית של ריבה בבוקר, אוכלים את זה רק עם פריכית בשעות אחר הצהריים! ועל זה אני אומרת, סליחה? אני מבינה שהתמונה הכללית בנויה מהרבה חלקים קטנים, אבל האם כפית הריבה שאני אוכלת בבוקר במקום אחר הצהריים יהיה הדבר שיפיל לי את הדיאטה? זו רק דוגמה לכללים אחרים (איסור למנת פחמימה כפולה עם בשר, איסור על אכילת יותר מביצה ליום ועוד ועוד) שאני פחות התחברתי אליהם. כמו שאני מכירה את עצמי, אלה לא כללים שאני אוכל לעמוד בהם לאורך זמן, להיפך, זה רק יצליח לעצבן אותי ולגרום לי "לשבור את הכלים" לגמרי.
גודל הקבוצות - הקבוצות של חלי גדולות. מאד. במתנ"ס אותו אני פקדתי נפגשו 3 קבוצות בזו אחר זו במהלך היום, וכל קבוצה הייתה מפוצצת. מצד אחד, זה מעיד על הצלחת התוכנית (והתוכנית ללא ספק מצליחה עבור רבות וטובות). מצד שני, זה הרגיש לי עמוס, צפוף והמוני מידי. סבב הדיווח על נתוני המשקל השבועיים נהייה ארוך ומתיש והתגעגעתי לאינטימיות של קבוצות קטנות יותר. מצד שני, יהיה פייר להגיד שאצל חלי ממן מודעים לגודל הקבוצות ומשתדלים לפתוח מפגשים נוספים כדי לדלל את העומס. 
מתכוני התוכנית - בתור מי שמאד אוהבת לבשל ולאפות, לא כל כך הצלחתי למצוא את עצמי במסגרת המתכונים שהציעו בתוכנית, ובעיקר בנגזרת המתכונים לקינוחים. רוב הקינוחים עושים שימוש בהמון תחליפי סוכר סוכרזיתיים למיניהם - שבהם אני לא נוגעת מטעמי בריאות. מתכונים חלביים הכילו גבינות באחוזי שומן 1% ומטה - שגם בהם אני לא נוגעת מטעמי בריאות הנפש. אולי אני טועה ואולי בגלל זה אני סוחבת כמה ק"ג עודפים, אבל אני מעדיפה לבלות את חיי באכילת קינוח עם סוכר אמיתי וגבינה 5% לפחות, ולאכול פרוסה קטנה יותר, במקום מנה גדולה של סוכרזית וגבינה מדוללת במים.

אז אחרי שסיימתי עם מה שלא אהבתי בתוכנית של חלי, נעבור לחלק של מה כן אהבתי?
כד תה קר - כמו ריאן גוסלינג נטול חולצה ביום חם!
שתיית מים - אחד המהפכים הגדולים ביותר שעשיתי בשגרת האוכל שלי לאו דווקא נוגעת לאוכל, אלא לשתייה. יש את תקופת הבצורת של לפני חלי - בה לא שתיתי כמעט שום דבר (כוס קפה אחת או שתיים. וזהו.), ויש את תקופת אחרי חלי, בה אני לוגמת כמויות של מים משל הייתי גמל מיובש. את השינוי אני רואה בעיכול טוב יותר של האוכל שאני אוכלת, במראה העור, בנפיחות של הבטן - כל אלה דברים שהמים חוללו בהם פלאים. אם עד עכשיו דילגתי על פני המלצות לשתייה מרובה של מים כאילו זה לא נוגע לי, אצל חלי לא היה לאן לברוח. זו נקודה שהמדריכה "חפרה" לגביה בכל פגישה ופגישה, וטוב שכך. מה עזר לי לשתות הרבה? תה קר! מוצאים תיוני פירות מסוג משובח ועשירים בטעם, מכינים תמצית עם מים רותחים וממלאים קנקן עם מים קרים וקרח - תענוג בכוס. אפשר לגוון עם חיתוכי לימון ועשבי תיבול כמו נענע ומנטה ונהנים כפליים. 
נשנושים בריאים - הנה דוגמה להרגל שחלי עזרה לי לשנות. אחת מנקודות החולשה שלי היא מציאת פתרונות לארוחות ביניים ממלאות אבל לא "יקרות" בקלוריות ושומנים. אצל חלי למדתי לסתום רעב של צהריי יום שישי עם כריכים מלאים כל טוב, משביעים ולא עשירים בקלוריות, היכרתי את קונספט חטיפי הבריאות שממלאים יפה מאד את הצורך של מתוק באמצע היום ואפילו שלגוני גלידה דלי שומן שהתגלו כטעימים וידידותיים יותר לבטן שלי מאשר המקבילות השמנתיות והעשירות. התפריט הרים לי את המודעות לסוג ארוחות ביניים מומלצות והתקרה הקלורית שלהן, כדי שהן לא ייהפכו לארוחה מלאה מטעם עצמה.
יחס אישי - אצל חלי ממן אף אחת לא נמצאת בתהליך לבד. אם נרשמים לקבוצה ומגיעים למפגשים השבועיים, נמצאים גם בקשר שוטף עם המדריכה שהופכת למנטורית אוכל לכל דבר ועניין. כבר במפגש הראשון המדריכה רושמת לך על הכרטיס את מספר הטלפון שלה, וזה לא למטרות רושם בלבד. בימים הראשונים המדריכה מתקשרת, מבררת איך הולך, האם יש שאלות לגבי התפריט ומבהירה שהיא זמינה לכל שאלה ובקשה. בהמשך אפשר לשלוח למדריכות סמסים עם שאלות ואפילו תמונות של מאכלים,כמויות וכו'. המדריכה שם כדי לספק ליווי אישי, תמיכה ותשומת לב והתוכנית לחלוטין מעודדת להשתמש בה.
מי אמר נשנוש יאמי ולא משמין? פרנץ' טוסט עם חלב דל וחלה קלה :)
נגישות לציבור - אחד הדברים היפים אצל חלי, הוא שהתוכנית פתוחה לכולם ובחינם. כן כן, בחינם! אין לכן קבוצה באזור? התשלום החודשי כבד עליכן? כל מי שרוצה יכולה לקפוץ לאתר של חלי ממן ולהוריד משם את כל התפריטים הזמינים בתוכנית, מתכונים, טיפים, דפי מידע ואפילו להשתתף באופן פעיל בפורומים השוקקים באתר ולעדכן בתהליך ההתקדמות האישית ו/או להעלות שאלות לגבי התפריטים. התפריט עצמו, המרכיבים וכל השילובים פתוחים לקהל הרחב וכל מי שבא, ברוך הבא. הבסיס לתוכנית של חלי הוא הליווי האישי בקבוצות והשקילה השבועית, שעליהם יש לשלם, אבל מי שמעוניינת רק בתפריט ובעקרונות התזונתיים של התוכנית יכולה לעשות זאת גם לבד וחינם אין כסף.
עממיות - לפעמים מילת גנאי, אבל דווקא לא בהקשר הזה. חלי ממן היא "אחת משלנו". התוכנית מדברת בגובה העיניים ומותאמת בצורה מסונכרנת לחלוטין להרגלי האכילה והחגיגה הישראלים. חגי ישראל, בופה האוכל באירועים ואפילו האבטיח והבירה של צהרי שבת בחוף הים, כולם חלק מהתוכנית ויש תמיד התייחסות ומידע וטיפים איך לצלוח כל מכשול. המעמולים של סבתא תקווה, עוגות השמרים של שישי בצהריים, הממולאים של ארוחות החג, הפיצוחים במפגשי מרפסת עם חברים ואפילו חופשות א-גה-דו הכל כלול ביוון - כל הוואי החיים הישראלי נלקח בחשבון. זו לא תוכנית שהוצנחה לכאן מכוכב אחר, זו תוכנית שקמה ונבנתה כאן, עם הציבור המקומי ועם הרגלי האכילה שלו.
תאמינו יום יבוא - ואגרוב את גרבי פו הדוב ואנעל נעלי ספורט ואפילו אלבש טייץ.
ספורט - אמרתי שהמדריכה חפרה על מים? היא חפרה באותה מידה על ספורט ומי היה מאמין שהחפירות ידברו אפילו אליי. בתור זוכת תואר הפדלאה הפדלאתית ביותר בעשור הנוכחי, מי היה מאמין שאני אחגור את נעלי ההתעמלות שלי ואנופף משקולות וירכיים באוויר. אבל זה מה שקרה. היום אני מנויה מרצון על תוכנית הגיהנום של Jillian Michaels (חפשו אותה ביו-טיוב ואחר כך תאשימו רק את עצמכן) ואני עובדת לאט אך בהתמדה לקראת אימוץ הרגלי כושר גופני על בסיס קבוע. תיאוריית "5 הדקות" שדיברה עליה המדריכה בקבוצה ללא ספק הוכיחה את עצמה - 5 הדקות הראשונות הן תמיד הקשות ביותר, אבל ברגע שעוברים אותן המטלה ניראת מאיימת ומבאסת פחות. אם בהתחלה התעמלתי יחפה בפיג'מה על השטיח בחדר השינה, אחר כך עברתי לסניקרס וטייץ והיום אני מצויידת בגופיות ספורט ונעליים תומכות. אם אני יכולה, כל אחת יכולה גם כן! וראו הפלא ופלא, כל הסיבות המצויינות שהיו לי עד כה למה אני לא יכולה להתעמל התגלו כשגויות. כן, אפשר להתעמל גם אם לא מושלג בחוץ והטמרפטורות אינן מתחת לאפס. לא, אני לא אתעלף מהחום. כן, הידיים שלי מסוגלות לאחוז במשקולות של 1 ק"ג. לא, אני לא אגרום לעצמי נזק בלתי הפיך אם אבצע קצת אירובי. וכו' וכו' רשימת התירוצים בלתי נגמרת, אבל ללא ספק מצטמצמת מיום ליום באופן משמעותי. הידד לשמנמונת המקפצת!

אז אחרי כל הדברים האלה, מה היו התוצאות בשטח? כמו שציינתי בתחילת הפוסט, ירידה דרסטית במשקל לא הייתה. אני בטוחה כמעט בוודאות שירידה בהיקפים כן הייתה לי (זה נתון שלא מודדים בפגישות השבועיות), כיוון שאני מרגישה את זה על בגדים מהסוג הצמוד והדבוק. אימצתי הרגלי אכילה, שתיה וכושר גופני חדשים ובריאים יותר, ורק עבור זה אני יכולה להגיד תודה.
יוצאות למשמרת/השתלמות ערב? מצטיידים בהתאם!
ואתן יודעות מה? הספיק לי. אם עד עכשיו הייתי במירוץ להגיע ל-68 קילוגרם, דווקא אצל חלי הבנתי שזה כבר לא מה שחשוב לי. הגעתי לנקודה שבה שוב נוח לי עם עצמי, אני מרגישה מצויין, אני אוכלת בריא יותר, אני מקבלת המון מחמאות מהסביבה והבגדים יושבים עליי בדיוק בול. אז מה אם זה לא מלווה בנתונים שחור על גבי דיגיטלי במשקל? לערך עצמי אין מספר, וכרגע טוב לי גם על 70 ק"ג. למדתי את הגבולות שלי, יש לי את כל המידע להחליט מהי תזונה נכונה ולא נכונה ומכאן והלאה אני כבר יכולה להמשיך לבד לכאן או לכאן.
אני חושבת שזה הלקח החשוב ביותר שנלמד מכאן. באיזה נקודה עושים דיאטה רק לשם הדיאטה, אחרי שכבר עברנו את שלב הנוחות? אני חושבת שלהרבה נשים, שדווקא הגיעו למימדים שנוח להן איתם, ממשיכות בכוח לנסות ולהוריד רק כדי להגיע למספר כלשהו על המשקל. אחרי שירדתי 10 ק"ג מהמשקל הכי גבוה שלי, אני לא כל כך מעוניינת להוריד כרגע עוד. כולנו צריכים לעצור לרגע את המרוץ ולחשוב - האם אני מרגישה טוב עם עצמי? האם אני חושבת שאני ניראת טוב בבגדים הצמודים שלי? האם אני ממשיכה את הדיאטה מהנאה, או מכורח? אל תהיו קשות עם עצמכן ועל תכפו על הגוף תהליכים שאולי הוא לא זקוק להם. אימוץ הרגלים בריאים זה תמיד מצויין, אבל לא כל הרגל כזה חייב להיות ממוקד מטרה של ירידה במשקל.
לסיכום, קחו דברים בקלילות, במלוא המובן!

הערות, תלונות ושאלות כמובן יתקבלו בברכה! יש לכן ניסיון עם התוכנית של חלי? שתפו אותי!

גילוי נאות: הוזמנתי לסקר את שיטת "חלי ממן" מטעם החברה

8 תגובות:

  1. thereisbeautyinallofus21 ביולי 2013 בשעה 22:33

    התכנית נשמעת לי כמו משהו שלא הייתי יכולה להתחייב אליו, במיוחד כי זה מצריך ממך התעסקות מרובה באוכל במהלך כל היום אבל לפחות לקחת ממנה דברים טובים (כמו לשתות מים) וגם התחלת לזוז. כל השאר זה רק מוטיבציה עצמית ושמירה על התהליך על מנת שיהפוך לחלק מחייך ולא רק לתקופה כלשהי...

    השבמחק
  2. אני חושבת שהצלחת לעשות לבד מהפך בשגרת האוכל והכושר שלך וכל הכבוד לך על זה! את התוצאות כבר רואים בשטח :-)

    השבמחק
  3. פוסט מקסים. כל הכבוד לך, על התהליך ועל הכנות.
    אכן טרנד לוהט עכשוי עניין החלי ממן. שומעת עליה מכל פינה...

    השבמחק
  4. תודה רבה תמי!

    לחלי יש באזז ענק, אחת הסיבות שרציתי להתנסות עם התוכנית הייתה ששמעתי עליה כ"כ הרבה המלצות. והקבוצות בהתאם באמת מאד גדולות..

    השבמחק
  5. תוך כדי הכתיבה הרגשתי כאילו חוויתי איתך את התהליך.
    גם בעייני קשה להתמיד עם השגרה הזו, אבל כל הכבוד שהצלחת.
    וכמובן, ההרגלים שסיגלת לעצמך והפכו לשגרה הם דבר מעולה (במיוחד המעבר למים והכושר, שפשוט עושים ניסים לגןף).

    השבמחק
  6. אני מרגישה שמכל התנסות כזו אני לוקחת כמה שיפורים בהרגלי החיים שימשיכו איתי הלאה, למרות ש-100% מהשגרה הזו אני כמובן לא אקפיד לנצח.
    אני חושבת שמכל דבר צריך לקחת את הדברים הטובים שמתאימים לנו ולהמשיך הלאה :-)

    השבמחק
  7. חיכיתי לפוסט הזה כי סיקרן אותי עד כמה ניתן להתמיד לאורך זמן בתפריט הנוקשה..
    שמחה לראות שהתכנית כן תרמה לך להכנסת הרגלים בריאים אחרים לחייך ואני גם מצטרפת לכל המחמיאים ואומרת שאת נראית מצוין! נ.ב: השפתון הזעקני הזה היה מושלם עלייך ! ;-)

    השבמחק
  8. תודה בובה!
    אני מאמינה שצריך ללמוד מכל דבר בחיים, ואם הייתה לי הזדמנות להכיר שיטת חיים אחרת אני תמיד יכולה לאמץ ממנה הרגלים טובים יותר, גם אם אני לא מתמידה בכל השיטה לטווח הארוך.

    השבמחק