‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

5.8.2014

עד סוף הקיץ - מהדורת טיפוח

איזה קיץ עובר עלינו, שלא נדע מצרות. 
אי שם ביוני, הדאגות היחידות שהיו לי היה האם ייצא לי השנה ליסוע לחופשת קיץ בחו"ל, או לא. תוך שבוע כל המחשבות הללו הפכו לבלתי רלוונטיות, וגם אם הייתי רוצה לעוף מפה ללוקיישן אקזוטי כלשהו - לא הייתי יכולה כי השמיים האוויריים נסגרו. 
בתחילת הקיץ תכננתי סדרה שלימה של פוסטים בנושא איפור וטיפוח בקיץ. ואז - קרתה תקלה קטנה ופרצה כאן מלחמה, אירוע שקצת שיבש את כל התוכניות שלי. 
אז כמו שכתבתי בפוסט הקודם - אחרי שתיקה מוחלטת של שבועיים, מצב הרוח לחזור ולכתוב נמוך למדיי. מצד שני, הפוסט הקודם, וכל התגובות שקיבלתי עליו מכן כאן וגם במיילים ובפייסבוק, הוכיחו לי שאתן באמת הקוראות והעוקבות המקסימות בתבל, כי כל תגובה הצליחה מיידית לשפר לי את מצב הרוח ולהחזיר אותי למסלול של חשיבה אופטימית. 
אז בואו ננסה ביחד לחזור לאט לאט לשגרה, ואולי במהלך חודש אוגוסט אני אצליח להציל משהו מתוכניות הקיץ שהיו לי לבלוג. 

טיפוח קיץ - יש דבר כזה? למרות הסלידה שיש לרובינו מהתמרחות מוגזמת במהלך הקיץ הישראלי המיוזע, גם בקיץ צריך להקפיד על המשך שגרת טיפוח כלשהי, גם אם מצומצמת. 
שגרת טיפוח הקיץ שלי לא משתנה בכמות המוצרים שאני משתמשת בהם, אלא באופיים. ממוצרים מזינים ועשירים, ואפילו שמנים, אני עוברת לפורמולות הרבה יותר קלילות ופחות מכבידות. 
בואו נתחיל עם הבייסיק שלא מתשנה - בבוקר אני לא מנקה את הפנים עם סבון, אלא רק עם מי פנים. בערב אני רוחצת את הפנים פעמיים עם סבון פנים, ומקרצפת את העור עם פילינג גרגרים פעמיים בשבוע. סבוני הפנים והפילינגים שלי לא ממש משתנים בהתאם לעונות השנה ולא הצטרפו לאחרונה מוצרים חדשים לאוסף שלא כתבתי עליהם כאן בעבר. להפך, אני במגמה של סיום מצבורים של סבונים וסבוני פילינג שהצטברו לי. אחרי הניקוי הכפול בערב, אני תמיד ממשיכה עם מריחת חומצה גליקולית 10%
מכאן והלאה, זה כבר מתחיל להשתנות, עם מוצרי טיפוח שהחלפתי משגרת החורף שלי. שנתחיל?
בואו נתחיל דווקא עם מוצר הרשות, משהו שאני ממש לא מכריחה כל אחת להשתמש בו. אני כבר התרגלתי להכניס סרום לשגרת הטיפוח שלי, וגם בקיץ אני לא מוותרת על אחד כזה. אם בגיל 25 שימוש בסרומים לא ממש הטריד אותי, בגיל 28 רמת הלחץ לשמור על מראה צעיר ומתוח עולה ביחס ישיר למרחק המצטמצם כל חודש ביני ובין גיל 30. 
למרות שלא תמיד (בעצם אף פעם) אני רואה את התוצאות המיידיות שלו, אני משתמשת בסרומים במטרה למנוע את נזקי העתיד, בתקווה ששגרת הטיפוח הנאצית שלי תוכיח את עצמה עוד 10 שנים. 
הסרום הנוכחי הוא סרום Bioplasma של Gigi. הוא מתאים לי לקיץ כי יש לו מרקם קליל וממש לא מכביד או שמנוני. הוא מכיל רכיבים המופקים מאצות ים, תמצית עלי זית, תמציות דגנים וחומצה אזילאית וגליקולית באחוזים נמוכים. 
הסרום אמור לעודד את חידוש העור, הזנתו והגנה מפני פגמי גיל, והוא מתאים דווקא לנשים צעירות יותר. אני מורחת אותו רק בערב מעל החומצה הגליקולית, ונותנת לו להיספג. כמו שאמרתי - את תוצאות השימוש בסרומים אני לא מודדת עכשיו, אלא משתמשת בהם כסוג של תעודת ביטוח לעתיד. בינתיים הוא לא מזיק, נעים למריחה ולא גורם להתפרצות פצעונים.
אבל כמו שאמרתי בפתיח - אני לגמרי אבין גם את מי שמרגישה שמריחת סרום זה כבר באמת יותר מידי עבורה בקיץ.
עכשיו נעבור למוצר חובה, שהוא מבחינתי לא נתון לוויכוח. קרם לחות צריך תמיד, גם אם העור שלך שומני בקיץ. צריך רק למצוא את הקרם הנכון. אם אתן זוכרות, הקרם הזה כבר הופיע כאן פעם בעבר, אבל אני מרגישה שמגיעה לו הופעה חוזרת כיוון שבזמנו לא עשיתי איתו צדק. כשהשתמשתי בו בחורף, הוא לא היה עשיר מספיק עבורי והעור שלי הרגיש יבש גם אחרי המריחה שלו. לכן נתתי לו ביקורת פושרת ושמתי אותו בצד. 
עכשיו, לעומת זאת, Aquamilk של Lancaster התגלה כקרם קיץ מצויין. יש לו פורמולה מיימית מאד קלילה, הוא מחליק על העור ולא מכביד ומעניק בדיוק את רמת הלחות המספיקה לימים חמים ולחים אלו. החסרון היחיד שאני יכולה לחשוב עליו, הוא שיש לו ניחוח חזק למדי, ואני יודעת שיש נשים שזה מפריע להן. לי הבושם לא מפריע, אני דווקא אוהבת את מוצרי הטיפוח שלי מבושמים. אני מורחת אותו מידי ערב, למרות שרשום עליו Day Cream. 
אז הידד למתן צ'אנסים שניים למוצרים בעונות השנה השונות! 
אחרי שסיימנו עם שגרת הערב שלי, נעבור לשגרת הבוקר. כמו שהזכרתי בפתיח, אני לא מנקה בבוקר את הפנים עם סבון. את ניקוי ורענון העור בבוקר אני מבצעת עם מי פנים, ולאורך השנה האחרונה עברתי בין מגוון מי פנים שונים. בחודשים האחרונים אני משתמשת במי פנים Rose Petal Witch Hazel with Aloe Vera של Thayers, מותג אייהרב כמובן. 
הדרישה היחידה שלי ממי פנים - היא שהם לא יכילו אלכוהול, והמים האלה עומדים בזה. יש בהם כל מיני רכיבים טבעיים שאמורים לסייע ברענון העור, כמו מי וורדים ואלו-וורה. אני לא מחפשת מים מעקצצים או מעוררים, רק משהו עדין שינקה את שאריות הלילה ויכין את העור לקרם לחות ולאיפור.
הם עושים את העבודה במחיר מצחיק לכמות מכובדת (355 מ"ל ב-32 ש"ח). תוכלו לרכוש אותם באתר כאן.
בניגוד מוחלט לכל מה שכתבתי קודם על מי הפנים העדינים - תכירו את פדיות הניקוי לפנים שיגרמו לכן להרגיש ששפשוף הפנים עם נייר זכוכית זה טיפול עדין לעומתן. 
פדיות Tea Tree Oil Facial Cleansing Pads של Desert Essence נרכשו בהמלצתה של הבלוגרית לובה, שאולי אתן מכירות. הנחתי שלובה תמליץ לי לקנות מוצר נעים לשימוש, אבל הטעות הייתה מרה. 
זה אחד המוצרים שהכי פחות נעים להשתמש בהם, אבל לדעתי עושה את העבודה. הם אמורים להחליף את שלב מי הפנים בבוקר, אבל אני משתמשת בהם רק במקרים מיוחדים ולא באופן קבוע. 
אם אתן רוצות לבדוק האם שגרת ניקוי הפנים שלכן בערב יעילה - תעבירו ניגוב עם הפדיות האלה. אם נותר שמץ של שאריות איפור, הן כבר ידאגו לקלף לכן אותן מהעור. כשאני הולכת לישון אחרי שאני עושה הסרת איפור של עצלניות (מגבונים ומים), או כשאני מחדשת ומחליפה איפור במהלך היום וצריכה לרענן את העור - זה המוצר שאני משתמשת בו. 
הפדיות עצמן מדיפות ריח חזק מאד של שמן עץ התה, ממש ברמה שזה מביא לי דמעות לעיניים. החומר ממנו הן עשויות מחוספס, ככה שביחד עם הניקוי אתן מקבלות גם טיפול פילינג על הדרך. 
אני לא הייתי משתמשת בהן על בסיס יום יומי, כיוון שאני חושבת שזה מוצר קצת אגרסיבי מידי. לעומת זאת, למקרים מיוחדים כמו שפירטתי - אני פיתחתי בהן תלות וכבר דאגתי להזמין עוד. 
אפשר להזמין אותן באייהרב, תמורת 20 שקלים לקופסא של 50 פדיות (על זה נאמר - חצי חינם).
אחרי שסיימנו עם שלבי הניקוי השונים, נמשיך ללחות. בקיץ אני מסתפקת בקרם לחות הכי קליל שאפשר למצוא, והשנה אני משתמשת ב-Moisture Match של Garnier. יש לו SPF20 שמספיק לי כשכל מה שאני עושה זה לצאת ליום עבודה, הוא קליל ונעים למריחה ומתנהג יפה מתחת למייקאפים. גם ככה אני מערימה מעליו פריימרים לרוב בניסיון לשמור על גימור שפוי לאורך ימים של 12 שעות עם איפור, כך שהמטרה שלו היא לעניק לחות לעור ולא הרבה מעבר. 
בכך הוא עומד ובגבורה, ואפילו לא מחצ'קן אותי בתמורה. בעיקרון הקרם אמור להיות קרם שמעניק זוהר לעור, אבל כיוון שכאמור אני קוברת אותו תחת שכבות של מייקאפים ופריימרים, האפקט קצת נאבד אפשר לומר. 
אני אוהבת את הקרמים הקלילים של גרנייה (קרם המלפפונים הירוק שלהם היה הפייבוריט של הקיץ שעבר) ואני חושבת שהם נותנים תמורה טובה במחיר ממש משתלם, אפילו ברכישה בארץ. 
אחרון אחרון חביב הוא מוצר הגנה מהשמש עם הגנה קצת יותר רחבה מה-SPF שיש לי בקרם הלחות. ג'ל הגנה שקוף לפנים של Skin Gard הושק בתחילת הקיץ לקול תרועה וחצוצרה. הוא טוען לכתר של מוצר אחד עם 2 ייעודים - גם קרם הגנה, וגם פריימר לפנים ומכין אותן לאיפור (או משאיר אותן בגימור מאט אם אתן לא ממשיכות לשלב האיפור). 
הג'ל מציע הגנה של 30SPF והוא באמת שקוף לחלוטין, לא מותיר סימן וזכר על העור ואין לו תחושה שומנית של קרם בכלל. 
הוא מרגיש בעצם כמו פריימר סיליקונים לפנים, מהסוג שממלאים נקבוביות, יוצרים מראה מאט ומחליקים את העור. 
מבחינת מילוי ההבטחות - הוא לגמרי עומד בהן. הבעיה היא בדרך הביצוע. יש לי שתי טענות עיקריות כלפיו, ובגללן אני לא משתמשת בו על בסיס קבוע כל יום. 
ראשון הוא הריח. יש לקרם הזה ריח של נפט, ניחוח מאד חזק ושתלטני. מי שמכירה אותי כבר יודעת שאני ממש לא רגישה לריחות ובדרך כלל לא מבחינה בהם אפילו, אז אם הריח הזה מפריע לי סימן שהוא באמת בולט לאף. ממש קשה לי למרוח אותו, וכשאני עושה את זה אני מפסיקה לנשום לכמה שניות כדי לא לסבול. 
הטענה השניה היא שהפורמולה, עם כל זה שהיא מהווה פריימר מוצלח למייקאפים, מתנהגת כמו כל פיירמר סיליקון אחר שנוגע בפנים שלי וגורמת לי לפצעונים. זה לא קורה בבת אחת, אבל אם אני משתמשת בו יומיים ברציפות, אפשר להיות בטוחים שמהיום השלישי והלאה העור שלי כבר יפסיק לסבול אותו. 
לכן אני משתמשת בו רק מידי פעם, כשאני יודעת שאני אשהה בשמש יותר מהרגיל וכשאני רוצה לעזור למייקאפ שלי להיראות נורמלי לעוד כמה שעות. 
מה שכן, כדאי לזכור שהוא לא מסייע לשפר עמידות של מייקאפים. הוא עוזר לכן למרוח את המייקאפ על עור מאט חלק, אבל הוא לא "יודע" לשלוט בשומניות לטווח הארוך. זה כבר תלוי בעמידות של כל מייקאפ ספציפי ובטכניקות שלכן לשמור שלא ינזול לכן מהעור (בינינו - משימה בלתי אפשרית בין יולי לספטמבר). 
בסך הכל אני חושבת שזה מוצר מעניין עם פורמולה פורצת דרך, אבל עדיין לא נקי מחסרונות. אם אתן מוצאות שאתן מצליחות לסבול את הריח והעור שלכן לא מגיב אליו רע - זכיתן!

וכאן בעצם סיימנו את שגרת הטיפוח שלי בקיץ. כמו שראיתן, הדגש הוא על קרמים קלילים, שגרה פשוטה ולא מעיקה ובעיקר הרבה תקווה לבוא הסתיו. הקיץ הוא לא העונה האהובה עליי וכל מה שאני עושה, בעצם נועד לשרוד אותו בצורה סבירה, אבל לא בהנאה גדולה.

שתפו איתי את שגרת הטיפוח שלכן לעונה החמה, הטיפים שלכן לשמור על שפיות ב-80 אחוזי לחות והדיעות שלכן על המוצרים שציינתי כאן! 

גילוי נאות: Skin Gard, Garnier, Lancaster, Gigi

8 תגובות:

  1. אם את עדיין מחפשת קרם הגנה חזק יחסית ולא מחצ'קן, אני ממליצה על אנתליוס של לה רוש פוזיי. יש לו 50(!) SPF והוא לא שמנוני בכלל.

    השבמחק
    תשובות
    1. באנתיליוס השתמשתי בשני הקייצים הקודמים והוא אכן מצויין. השנה כבר פתחתי את הקרם הזה והתלהבתי מהקטע של הפריימר, אז לא רציתי לקנות אחרים כי זה לא טוב להשאיר אותם פתוחים... אבל הוא בהחלט עדיף בעיני, פריימר או לא פריימר.

      מחק
  2. אם הסקין גארד של קרליין מריח לך כמו נפט תתלונני דחוף בקרליין משום שיש לי אותו. אני סופררררר רגישה לריח וחוטפת כאב ראש אפילו מריח קל שבקלים ובשום אופן אין לו ריח של נפט. אולי פגם בייצור או תקלה אחרת ובטח לא להשתמש.

    השבמחק
    תשובות
    1. ביקשתי להריח את הקרם של אחרות, ועדיין אותו הריח.... כנראה זה משהו שאני רגישה אליו במיוחד.

      מחק
  3. האמת שאני מאוד אוהבת את הסקין גארד! הפך לפייבוריט היומיומי שלי...
    אני מאוד אוהבת את המרקם שלו על העור (רק בקיץ... שהעור שלי מרגיש רגיל ולא מיובש) וגם משפר את עמידות המייקאפ באזורים מועדים לפורענות כמו האףP:

    האמת שלא הבחנתי בריח חריג, יש לו ריח שמזכיר לי חוף ים...

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הוא לא היה מחצ'קן אותי, גם אני הייתי משתמשת בו כל יום. מניחה שבשלב מסויים הייתי מתרגלת כבר לריח

      מחק
  4. אני לא מחליפה את האולטרה לייט של קיהלס ולדעתי את תאהבי אותו גם, המרקם שלו 'יבש'. פשוט לא מורגש.
    בהחלט נקודה למחשב אולי הגיע הזמן לנסות את מי הפנים האלה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. קיהלס זה מותג שאני צריכה לחקור קצת יותר לעומק בקרוב. יש לי ברשימת הקניות קרם עיניים מצויין שלהם שאני רוצה לקנות ברגע שאני מסיימת את הישן שלי. יירשם גם קרם ההגנה!

      מחק