‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

31.8.2014

רוטציית מברשות - מייקאפ

אם יש נושא שהוא קצת מוזנח בבלוג, זה נושא המברשות. כדי לתקן את המחדל, החלטתי לא סתם לכתוב על מברשות, אלא להציג לכן את כל האוסף שלי בפוסטים שאחלק לפי נושאים - מברשות מייקאפ, סומק, קונטור, עיניים וכו'. אחת הסיבות היא שאני מרגישה שהגעתי לרוויה מסויימת עם קניית מברשות, בעיקר כי נגמר לי המקום בשתי הכוסות שאני מעמידה אותן בהן על שולחן האיפור.... כך שעכשיו אני באמת יכולה להציג את האוסף המלא שנמצא ברוטציית שימוש קבועה. אין לכן מושג כמה קשה לארגן ולצלם פוסט כזה - כשכל המברשות במצב נקי וחפוף! מראש אני מתנצלת על שאריות מייקאפ שיהיו על חלק מהן, אם הייתי יכולה לטבול את המברשות באקונומיקה כדי לנקות אותן משאריות קולורסטיי, הייתי עושה את זה בשמחה. 
אבל למרות שנאלצתי להקדיש שעות ארוכות לניקוי כל המברשות שלי באחד מימי שישי, אני אעשה עבורכן כל מאמץ והנה לפניכן פוסט מברשות המייקאפ המקיף.

כרגע נמצאות ברוטציה 7 מברשות מייקאפ, ואני מרגישה שזה מספיק לי. 7 זה מספר טוב שיכול לאפשר לי להשתמש כל יום במברשת חדשה, אם הקודמת  ניראת לי מלוכלכת מידי או שלא מתאימה למייקאפ בפורמולה ספציפית, אף כי מלאכת השטיפה של 7 מברשות מייקאפ בבת אחת היא מטלה שאני לא מאחלת על אף אחד. בכל מקרה אני מקפידה מאד לא להשתמש באותה המברשת מייקאפ יומיים ברציפות, ואחרי זה היא מושלכת לגלות ההמתנה לחפיפה. בקטע הזה אני נאצית כיוון שהגיינת מברשות פנים זה א'-ב' של שמירה על עור נקי מפצעים. חוץ מהמברשות יש לי גם 2 ספוגיות בסגנון Beauty Blender שלא כללתי בפוסט, גם כי הן לא מברשות וגם כי אני משתמשת בהן לעיתים רחוקות בלבד.
נתחיל עם שתי הנסיכות לבית Sigma. יש ברשותי 2 מברשות מסדרת Sigmax שהושקה לפני 3 שנים בתרועות וצלצולים ומאז הפכה למודל לחיקוי לשלל מותגים אחרים. המאפיין המלווה את כל המברשות בסדרה הוא שערות סנטטיות צפופות ודחוסות, כאשר החיתוכים משתנים ממברשת למברשת. דווקא את המברשת האהובה עליי ביותר מהסדרה אין לי להציג לכן, ה-F80 המופלאה, שלצערי הייתי צריכה להשליך לפח אחרי תאונת טיסה מצערת בה היה מעורב גם מייבש לק.
כרגע נותרו לי באוסף שתיים ונתמקד בהן - F82 ו-F88
ה-F82 היא מברשת בהשראת מברשות קבוקי עם ראש בחיתוך מעוגל ושערות צפופות ודחוסות מאד. זו מברשת שהיא פחות נוחה לבאפינג, כלומר התנועות הסיבוביות של המברשת על העור שנועדו להטמיע את המייקאפ. כיוון שהיא כל כך דחוסה, היא פחות גמישה. צריך להשתמש בה בתנועות של טפיחה על פני העור והיא טובה למייקאפים שלא חייבים טשטוש מהיר, אלא אפשר לקחת את הזמן בעבודה איתה על הפנים. היא מסתדרת גם עם פורמולות נוזליות וגם קרמיות וסמיכות יותר. לא קל לנקות אותה בגלל שהיא כל כך דחוסה, אבל עוד יותר קשה לייבש אותה, במיוחד בחורף.
ה-F88 היא מברשת דחוסה בחיתוך אלכסוני. אחת הבעיות שיש למברשת הזו היא חלוקה לא שווה של דחיסות השערות. בחלק הקצר שלה היא דחוסה יותר, ולאורך החלק החרוטי הארוך היא פחות צפופה. זה בדרך כלל יוצר התנקזות של חומר בתוך החלק הקצר והצפוף, מה שהופך אותה לקשה מאד לניקוי. אם להודות על האמת, היא המברשת בפחות אהובה עליי מהסדרה. בתיאוריה הצורה שלה הייתה אמורה להפוך אותה לנוחה לשימוש בכל הפינות בפנים, בפועל זה לא עובד כל כך מושלם. בגלל החלוקה של דחיסות הסיבים, יש לה פיצול אישיות. היא לא מספיק גמישה לעשות איתה באפינג, ומצד שני היא לא מספיק דחוסה לעבודה איתה בטפיחות. צריך לעשות איתה סוג של תנועה משולבת וקצת מוזרה. אני אוהבת אותה למייקאפים סמיכים בעלי כיסוי גבוה שאותם אני מורחת עם הצד הארוך, ואז מטשטשת עם הצד הדחוס יותר. כמו שציינתי, היא קשה לניקוי ויש לה נטייה לאבד את הצורה שלה - החלק הארוך נוטה החוצה ומתייבש מהר יותר מהחלק הקצר והדחוס שצריך להקפיד לנקות טוב טוב כדי שלא יהיו בו שאריות חומר ויהפוך לדביק. 
את שתי המברשות ניתן לקנות באתר של סיגמה. 
נמשיך עם עוד שתי מברשות שגם הן בנות לאותו מותג, ליין המברשות Real Techniques של סמנתה צ'פמן. סמנתה היא חצי מ-power couple ביוטיוב שנקרא האחיות pixiwoo, ולפני כשנתיים היא שחררה קולקציית מברשות סינטטיות כולן, במחירים משתלמים ובאיכות טובה. מאז מצטרפות מברשות חדשות לקולקציה מידי כמה חודשים, והשמחה רבה.
יש ברשותי שתיים מתוך מגוון המברשות למייקאפ - Stippling Brush ו-Buffing Brush.
ה-Buffing Brush מגיעה כחלק מסט מברשות לפנים. הקוטר של המברשת לא מאד גדול, הסיבים סינטטיים כמובן והצפיפות בינונית פלוס. החיתוך שלה מעוגל מעט, אבל בצורה עדינה. זו מברשת נעימה ומאד גמישה שאפשר להשתמש בה במגוון צורות - בטפיחות, בתנועות מריחה ובטשטוש נמרץ בתנועות עגולות. היא עובדת היטב עם מייקאפים שיש להם פורמולה נוזלית עד בינונית, פחות טוב עם מייקאפים עבים וסמיכים שגורמים לה "להיסתם" ולהפוך לא נוחה לעבודה. הניקוי שלה יחסית קל, והיא מתייבשת די מהר. כדאי להקפיד לנקות אותה לעיתים קרובות, גם בלי קשר לסיבות היגיינה. ברגע שהיא נהיית עמוסה בחומר ישן, היא מטשטשת הרבה פחות טוב והסיבים נהיים עיסתיים ודביקים. בסך הכל זו מברשת טובה ואמינה שעובדת בידידות עם רוב המייקאפים שיש ברשותי. 
ה-Stippling Brush היא מהמברשות שאני משתמשת בהן רק כשכל השאר מלוכלכות. מברשת סטיפלינג היא מברשת דואו-פייברית לא דחוסה שקצוות הסיבים שלה עשויים מחומר שונה מבסיס המברשת והם דקים וקלילים יותר. עם הסטיפלינג עובדים בתנועות סיבובויות על העור, ועושים זאת בעדינות (כלומר לא לוחצים את המברשת בחוזקה) וכך היא מאפשרת לעבוד עם מייקאפים בעלי כיסוי גבוה ולהגיע איתם לטשטוש מושלם. אני פחות אוהבת את הסטיפלינג של ריל טכניקס, כי היא קצת דוקרת על העור, ולוקח לי הרבה זמן לעבוד איתה, כפול מאשר עם מברשות אחרות. צריך לסובב אותה בעיגולים קטנים ועדינים על העור, עד שמגיעים לכיסוי מושלם וחלק. מייקאפים סמיכים לא טובים לה, כי קשה לה "להזיז אותם", אבל כל פורמולה בסמיכות בינונית ומטה תסתדר איתה. יתרון בולט שיש לה - היא קלה מאד לניקוי ומתייבשת צ'יק צ'ק. 
את שתיהן ניתן לרכוש באתר אייהרב במחירים טובים, את הסטיפלינג כאן ומברשת הבאפינג כאן (כחלק מסט).
אם לפני כמה שנים הייתן אומרות "מברשת מייקאפ" - אלה המברשות שהייתן מתכוונות אליהן. מברשות מייקאפ שטוחות היו האופציה היחידה בשוק מלבד ספוגיות איפור, עד שלאט לאט התחיל לחלחל טרנד מברשות הקבוקי, ומברשות קבוקי סינטטיות בפרט. גם נציגויות "מיושנות" יש לי באוסף, ושתיהן של מותגים ישראלים דווקא. למה? כי בשורת המברשות השמנות והדחוסות כנראה לא הגיעה אל המותגים בארץ, וחבל שכך. 
השתיים שיש ברשותי הן של קרליין וג'ייד, נציגות של שני מותגי האיפור הישראלים המובילים. קרליין השיקו לפני כשנתיים ליין מברשות חדיש חדש, שכולן סינטטיות בעיצוב לבן ונקי. לג'ייד יש ליין מברשות וותיק וקצת נסתר (הדיילות אוהבות להחביא אותן במעמקי מגירות הסטנד) שכמה מהמברשות שבו עברו מתיחת פנים, ואחת מהן הייתה מברשת המייקאפ.
מברשת 01 של קרליין היא מברשת שטוחה אבל עבה, דחוסה ועם חיתוך חרוטי, הייתי אפילו קוראת לקצה שלה מחודד. אחד הדברים שאני פחות אוהבת בה הוא החומר ממנו עשויים הסיבים, שתמיד מרגיש לי פלסטיקי מידי ולא תופס היטב את המייקאפ. כיוון שיש לה קצה מחודד, קל לעבוד איתה באזורים קטנים כמו פינות האף והעיניים, אבל לקצה הזה יש גם נטייה לדקור וזה פחות נעים. אני משתמשת איתה למייקאפים מוצקים (כשהיו לי כאלה) ומייקאפים בעלי סמיכות בינונית ומעלה, בגלל העניין שמייקאפים נוזליים יותר לא מצליחים "להדבק" אליה והיא מורחת אותם במקום לטשטש. עם מברשות מהסוג הזה עובדים בטפיחות על הפנים, עד שמגיעים לטשטוש מושלם. אנא - אל תמרחו, זה לא ייגמר טוב. היא נוחה לניקוי, אבל לוקח לה קצת זמן להתייבש כיוון שהיא דחוסה.
מברשת מייקאפ של ג'ייד עשויה מחומר שאני לא בטוחה שהוא סינטתי. יש בי חשד שהיא עשויה משיער טבעי. אני ללא ספק מעדיפה אותה על פני המברשת של קרליין ואני חושבת שהיא מחזיקה יותר טוב את החומר, חתוכה בצורה מדוייקת יותר ונעימה יותר על הפנים. היא פחות דחוסה ושמנה מהמברשת של קרליין וגם צרה ממנה. זו  מברשת קטנה, אבל מדוייקת ונוח לעבוד איתה. מייקאפים כמו קולורסטיי אוהבים אותה מאד, וגם מייקאפים בעלי כיסוי מאד גבוה שאני משתמשת בהם לפעמים רק כקונסילרים על אזורים בעיתיים. מצד שני, היא טובה גם עם מייקאפים נוזליים מאד, ואיתה אני משתמשת כתחליף לאצבעות עם פורמולות שהן ממש מיימיות. היא מהירה מאד לניקוי, מתייבשת מהר ולא מאבדת מצורתה.
שתיהן דומות למדי בשימוש שלהן, ואם הייתי צריכה לבחור הייתי מעדיפה את זו של ג'ייד. 
אחרונה חביבה היא מברשת שנרכשה כסוג של תחליף למברשת F80 ההרוסה שלי. אחרי שהתנסתי עם מברשת קונסילר מעולה של המותג Everyday Minerals (שעליה תשמוע בפוסט נוסף בסדרה), החלטתי להזמין גם מברשת מייקאפ.
ה-Flat Top Brush היא בעצם מברשת קבוקי בחיתוך שטוח, בדיוק כמו ה-F80. ההבדל ביניהן הוא בעיקר בקוטר, המברשת הזו מעט רחבה יותר מזו של סיגמה. גם כאן מדובר במברשת סינטטית ודחוסה שעובדת מצויין עם מייקאפים נוזליים מכל סוג. הצורה שלה מאפשרת לעבוד איתה בסיבובים על העור, שיטה שתיתן לכן טשטוש מושלם וגימור חלק.  בגלל שהיא יחסית רחבה, זו המברשת ה"מהירה" ביותר שיש לי ואפשר לטשטש איתה מייקאפ בזריזות על כל הפנים. מסוג המברשות שאני משתמשת בהן כשאני ממהרת ואין לי זמן להתעסק עם מברשות ומייקאפים שדורשים השקעת זמן מיוחדת. התלונה היחידה שיש לי היא הידית הקצרה שהופכת אותה לגמדה מכדי לאכסן בכוס המברשות. הניקוי שלה סביר והיא מתייבשת יחסית מהר למברשת בדחיסות כזו.
ניתן להשיג אותה כאן באייהרב תמורת מחיר הוגן.

המברשת הקטנה והממזרה הזו חותמת לנו את פוסט מברשות המייקאפ. לסיום אני רוצה לסכם שני דברים חשובים - כמו שאתן יכולות לראות רוב המברשות כאן הן סינטטיות בעצם (אם לא כולן, רק לגבי ג'ייד אני לא בטוחה), וזה בהחלט יכול ללמד אתכן שעם הדור החדש של מייקאפים נוזליים, מברשות סינטטיות עובדות הכי טוב. זה ממש לא עניין של התפשרות, להיפך - זו עליית מדרגה ביכולות שלנו לעבוד נקי ומלוטש יותר.
כמו כן, אף אחת מהמברשות כאן לא יקרה במיוחד. היקרות ביותר הן המברשות של סיגמה, אבל אם תהיו חכמות ותקנו אותן בימי מכירה מיוחדים של Black Friday תוכלו להנות מהנחה בדמי המשלוח, מה שיוזיל אותן עוד יותר. כל שאר המברשות זמינות במחירים מאד נגישים ומשתלמים אונליין או בפארם. 

אני מקווה שהפוסט הזה יביא לכן תועלת ותמצאו כמה המלצות או דיס-המלצות למברשות מייקאפ ששקלתן לקנות. מה דעתכן על הסדרה המקיפה אודות המברשות שלי? איזה מברשות תרצו לראות בפרק הבא - מברשות סומק/הצללה או מברשות קונסילר?
ספרו לי בתגובות! :-)

11 תגובות:

  1. תודה. עזרת לי מאוד...
    יש לי מברשת דומה מאוד לג'ייד. המבקשת שלי של מדינה מילאנו דאז. ובא לי להתנסות בעוד מוצרים.
    פוסט מעולה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! שמחה לשמוע שלפוסט היה תועלת עבורך :-)

      מחק
  2. המברשת של קרליין לא מרגישה טיפה לא נעימה על העור?
    ניסיתי לגעת בה בסופר פארם והתאכזבתי כי לא הייתה נעימה כמו הריל טכניקס שאליהן אני רגילה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, כמו שכתבתי היא קצת פלסטיקית והקצה של מחודד ויכול לדקור. המברשת של ג'ייד נעימה יותר ממנה.

      מחק
  3. אני אוהבת להשתמש בבאפינג בראש למייקאפ, והיא די הראשית שלי.
    הסיגמא מעניינות, אבחן אותן בקרוב.
    את המברשות השטוחות אני פחות אוהבת, ומוצאת את עצמי לא משתמשת בהן.
    מחכה לשאר הסדרה

    השבמחק
    תשובות
    1. הבאפינג היא מברשת טובה ומהימנה לדעתי, המברשות של סיגמה קצת יותר ספציפיות וצריך למצוא את השימוש הנכון לכל אחת מהן.

      מחק
  4. גם לי יש רוטציית מברשות מייקאפ. האהובה עליי לאחרונה היא הסטיפלינג לכיסוי קליל ואחיד, אבל זה משהו שמשתנה כל כמה שבועות לפי מצב העור שלי וכמה כיסוי אני רוצה. הבאסה היחידה איתה היא שאחרי שני שימושים החומר מתייבש עליה בצורה שהופכת את הטשטוש לבלתי אפשרי, והמריחה נראית לא טוב.
    לצערי אני לא מקפידה להחליף מברתש מייקאפ פעם ביום אלא יותר לכיוון של פעם בשבוע, זה זה מינוס רציני מבחינתי.

    כשאני לא משתמשת בסטיפלינג אני אוהבת את האקספרט או מברשת flat top שקניתי בביוטיקר. את הבאפינג אני הכי פחות אוהבת, למרות שפעם חשבתי שהיא הטובה ביותר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. להפסיק את המנהג של החלפת מברשת פעם בשבוע בהקדם האפשרי :-) את לא חייבת כל יום כמוני, אבל יותר מ-3 ימים זה כבר יותר מידי. גם המברשות בעצמן נהיות דביקות משאריות של חומר.

      מחק
    2. חחח אני ממש משתדלת! עכשיו כשיש לי יותר מברשות זה קל יותר, יוצא שכל 3 ימים בערך אני מחליפה, אבל זה תמיד מבאס לנטוש את הסטיפלינג ולעבור לאחת האחרות כי אני פחות אוהבת אותן.
      בכל מקרה בזמן האחרון בגלל החום בכלל אין לי כוח למייקאפ נוזלי ואני מעדיפה שילוב של קונסילר + פודרה עם טיפה גוון, אז המברשת נשארת נקייה יותר :)

      מחק
  5. על איזו מברשת את ממליצה למייקאפ קולרסטיי של רבלון?
    ראיתי הרבה המלצות על ה-F80 אבל איך אני בונה איתה שכבות לכיסוי טוב יותר? (לעומת מברשת שטוחה למשל)
    מה לדעתך עדיף מברשת שטוחה או קבוקי? ואיזו? (של סיגמא או ההריל טכניקס)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מור,
      כמו שכתבתי בפוסט, אני אוהבת לקולורסטיי מברשות "מסורתיות" מהסוג השטוח - אני מוצאת שהן עובדות יותר טוב עם הפורמולה שהיא בעצמה קצת מיושנת לטעמי. מברשות "באפינג" מהסוג של סיגמה או ריל טכניקס נותנות לי תוצאות פחות טובות עם המייקאפ הזה.

      מחק