‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

23.9.2013

היפים והמפורסמים - מהדורה מלכותית

כל מי שעוקבת אחרי דף הפייסבוק של הבלוג, מכירה מקרוב את ההפרעה הנפשית הקשה שיש לי כלפי קייט מידלטון, הרי היא "הדאצ'ס". האובססיה מגיעה לרמות מטרידות שכאלה, עד שקשה לי להאמין שהייתי צריכה לקבל תזכורת מאחת הקוראות של הבלוג כדי לשקול לכתוב עליה פוסט. אני שקועה בה כל כך, עד שהדבר הברור ביותר כבר נעלם מעיני.
אז אם כבר הפנו את תשומת ליבי למחדל הנוראי הזה, חשבתי לי שאין זמן מתאים יותר מחג הסוכות לפרסם פוסט חגיגי על הסלבריטי המלכותית האהובה עליי בייקום כולו. ולא סתם פוסט "היפים והמפורסמים" סטנדרטי, אלא כולל גם את איפור הדאצ'ס שעשיתי על עצמי!

מקור
אם להודות על האמת, אם לא הייתי מאוהבת בה ברמות קשות כל כך, הייתי מוכנה להסכים שהאיפור של הדאצ'ס יכול להיות מוגדר כ"משעמם". הסגנון לעולם לא משתנה ונשאר קבוע של עיניים ולחיים מודגשות, כאשר כל הייתר מקבל תפקידי משנה. 
מקור
הדאצ'ס פרצה אל חיינו ביום אביבי אחד לפני שנתיים, כשהתחתנה עם יורש העצר האנגלי הנסיך וויליאם. כבר אז היה דיבור סביב איפור החתונה שלה, כשבסופו של דבר השמועה כי התאפרה לבד לאירוע הגדול אושרה על ידי דוברי בית המלוכה. אין לי אלא להוריד בפניה את הכובע על הבטחון העצמי שהיה לה להתאפר בעצמה לאירוע שנצפה על ידי מיליארדים ברחבי העולם ותועד לכל הדורות אחר כך. ללא ספק צריך להיות בחורה מאד בטוחה ביכולת ובמראה שלה, כדי להצליח לבצע את המשימה בצורה מוצלחת לאירוע כל כך גדול.
מצד שני, משימת האיפור של הדאצ'ס לא מורכבת כל כך ועומדים בבסיסה מספר עקרונות מרכזיים. העיניים לעולם יודגשו עם אייליינר ומינימום משחק של צלליות, ונקודת הפוקוס השניה היא חיטוב עצמות הלחיים וסומק דומיננטי על תפוחי הלחיים וכלפי הרקות. לעולם לא תתפסו את הדאצ'ס עם שפתון שאינו ניוד מסויים, בין אם טבעי או מעט וורדרד.
האייליינר של הדאצ'ס הוא תמיד אייליינר ג'ל/קרם שנמשך על קו הריסים העליון ומסתיים עם פליק קטן בקצה של העין. לא מדובר באייליינר חתולי דומיננטי, אלא רק רמז לצורה. היא משלימה הלוק עם קו אייליינר צמוד לריסים התחתונים. בניגוד לסברה הרווחת, כמעט אף פעם לא מדובר באייליינר שחור. הדאצ'ס מעדיפה אייליינרים סגולים כהים או אפורים וחומים, למראה מרוכך ופחות דרמטי. גם הקו על גבי העין לעולם לא חד ומודגש מידי, אלא מרוכך. באירועי ערב הדאצ'ס תופיע עם אייליינר שחור חזק ומלא יותר. כשזה מגיע לצלליות הסיפור כמעט תמיד חוזר על עצמו - צללית טאופית על כל העפעף וזהו. הדאצ'ס לא משחקת עם שילובי צלליות שונים ומשונים ודבקה בגוון בסיס אחד בלבד. באירועים מיוחדים היא מושכת את הצללית מעט כלפי הזוית החיצונית כדי להדגיש את האייליינר, אבל לא מעבר.
 photo tumblr_m33jlqgwhf1qzy531o1_500_zpsa700ab69.jpg
מקור
לדאצ'ס יש עור טוב עם נקבוביות נקיות, היא די שזופה (בכל מקרה היא כהה הרבה יותר ממני) והעור כמעט ללא פגמים. מצד שני, אני כן חושבת שאפשר להגדיר את העור שלה כמעורב/שמן, במקרים רבים נראה שיש לה הברקות שומניות על העור שמקורן אינו במוצרי היילייטר מלאכותיים. הדאצ'ס בדרך כלל לא חובבת המראה הפודרתי, אלא מעדיפה מייקאפים בגימור סאטן טבעי יותר ולפיכך גם יוצרים מראה מבריק לפעמים. היי, גם לדאצ'ס יש בעיות עור אנושיות כמו לכולנו!
גם עכשיו, אחרי לידת יורש העצר ג'ורג'י הקטן, הדאצ'ס לא מוותרת על שגרת האיפור הרגילה לפני יציאות לציבור, והסגנון נותר כשהיה. חדי העין שבינינו יבחינו שההבדל היחיד הוא קצת יותר שקיות מתחת לעיניים העייפות של אמא דאצ'ס....
מקור
מה לא תמצאו אצל הדאצ'ס? איפור מוגזם מידי, שפתונים אדומים או כהים, ריסים מלאכותיים, מייקאפ כהה/בהיר מידי, פודרות מחזירות פלאשים או כל טעות איפור אחרת שנפוץ לראות על השטיח האדום.
אז מצד אחד אפשר להגיד על האיפור של הדאצ'ס שהוא משעמם, אבל מצד שני אין ספק שהיא יודעת מה שהיא עושה ועושה את זה היטב. היא אף פעם לא ניראת פחות ממושלם בתמונות סטילס וגם בווידאו, האיפור תמיד הרמוני עם כל דבר שהיא לובשת והמטרה אותה היא רוצה להשיג לחלוטין מתממשת - להציג פנים מכובדות לציבור בכל מצב.
על כל בחורה אחרת במעמדה הייתי פוסלת בבוז את השמועה על כך שהיא מתאפרת תמיד בעצמה, אבל על הדאצ'ס אפשר להניח שהדבר נכון. הסגנון שלה כל כך קבוע ולא משתנה כמעט אף פעם, שאפשר להיות בטוחים שזו הדרך בה היא התרגלה להתאפר במשך שנים והתמקצעה בסגנון הזה עד שהוא נראה מושלם בכל תמונה. בסך הכל לא מדובר באיפור מסובך או מורכב מידי וזה בהחלט יכול להיות האיפור היומי הקבוע של כל אישה מהשורה. 
בתור המעריצה הקריפית שאנוכי, הייתי חייבת לנסות לשחזר את האיפור הזה גם על עצמי. ביצעתי את הניסין הראשון דווקא ביום שמיהרתי והייתי צריכה להיראות מתוקתקת לקראת פגישה חשובה, והתוצאות לפניכן. 
 photo IMG_2261_zpse5bb2ed3.jpg
בסיס:
מייקאפ Idyllic Moisture Rich Long-Wear Foundation של ג'ייד. הנחתי אותו עם Buffing Brush של ריל טכניקס והוא נתן לי כיסוי בינוני בגימור סאטן חי. 
קונסילר Super Stay של מייבלין אותו הנחתי עם מברשת Setting Brush של ריל טכניקס. רק מתחת לעיניים כדי להסתיר כהויות, את שאר הפגמים על העור המייקאפ כיסה לי מצויין, וגם כדי לא ליצור מראה "עשוי" מידי שאיננו הסגנון של הדאצ'ס.
פודרה Stay Matte של רימל אותה הנחתי עם מברשת 332 של ביוטיקייר. כאן הייתי קצת פחות נאמנה לסגנון של הדאצ'ס והנחתי את הפודרה בנדיבות. עם העור שלי בקיץ הישראלי אני לא צריכה להיראות מבריקה כבר בשניה בה אני יוצאת מהבית, אם כל הכבוד לאיפור המלכותי....
פנים:
ברונזר Laguna של נארס אותו הנחתי עם Contour Brush של ריל טכניקס. היה לי חשוב להשיג את המראה המחוטב והחד שהדאצ'ס מחבבת. העדפתי להשתמש עם ברונזר בגוון קר ונייטרלי, ולא מהסוג המשזף והלגונה של נארס מושלם למטרה הזו. הפיגמנטיות שלו בינונית כך שהוא גם קל לבנייה לפי הצורך. השתמשתי במברשת קונטור קטנה כדי להגיע למראה מדוייק ומחוטב.
סומק בגוון Baby Blush של קרליין אותו הנחתי ביד נדיבה מאד עם Blush Brush של ריל טכניקס. הדאצ'ס אוהבת מאד סומק, עם עדיפות לסמקים וורודים בהירים שמוסיפים צבע וחיות לפנים. הקפדתי לרכז את הסומק על תפוחי הלחיים ולמשוך את הגוון לכיוון הרקות.
עיניים:
צללית Nude מאט של קרליין הונחה על כל העפעף עם מברשת C153 האהובה של ביוטיקייר וטושטשה מעט אל תוך קו הקפל. זה היה הבסיס וזהו, הכי פשוט שאפשר.
אייליינר קרם Black Ink של בובי בראון נמשך עם מברשת Eye Liner גם היא של בובי בראון. מרחתי את האייליינר בצורה מרוככת ולא חדה ועשיתי פליק קטנטן בזווית החיצונית. את אותו האייליינר מרחתי גם צמוד לקו הריסים התחתון. למרות שהדאצ'ס מעדיפה אייליינר סגולים או אפורים וחומים, אני נשארתי עם שחור. אין לי את העיניים הירוקות של הדאצ'ס ותיחום שחור הוא לדעתי המחמיא ביותר עבורי.
מסקרה Colossal Volum' Express בגרסת Smoky Eyes של מייבלין, אותה שכחתי ברוב טיפשותי לצלם. יש לכלוא אותי בטירה סקוטית מרוחקת כלשהי על הפשע, אבל רגע לפני שיובילו אותי בוכיה ומתחננת לגרדום תדעו שהיא נתנה לי ריסים מודגשים ושחורים שהיו בולטים מספיק גם בלי עזרת ריסים מלאכותיים.
צללית לגבות של ביוטיקייר בצירוף מברשת אלכסונית חסרת מספר או שם הם הדואו הקבוע שלי לגבות, וגם הפעם עשיתי בהם שימוש למלא את הגבות היטב, לאור העובדה שלדאצ'ס יש גבות כהות ומלאות.
שפתיים:
עיפרון שפתיים Vintage של איל מקאיג', אותו הוספתי למרות שאני די בטוחה שהדאצ'ס לא תוחמת את השפתיים בכלל. אני תמיד מרגישה שהשפתיים שלי ערומות ולא משורטטות מספיק בלי תוחם, כך שתחמתי אותן בקטנה עם אחד העפרונות הקבועים שלי.
שפתון Sheer Nude של קרליין נתן גוון ניודי מושלם עם נוכחות אך לא בולט או דרמטי מידי. 
גלוס מס' 12 של ביוטיקייר אותו הנחתי ממש בקטנה על החלק האמצעי של השפתיים כדי לתת להן קצת ברק. במחשבה שניה, אני חושבת שזו הייתה הטעות היחידה שלי בהעתקת האיפור של הדאצ'ס, כי מבחינה מחודשת של כל התמונות שלה לא נראה לי שהיא משתמשת בגלוסים בכלל. השפתונים שלה אינם בגימור מאט, אבל אני די בטוחה שהברק מגיע משפתונים במרקמים לחותיים וקרמים, ולא מגלוס. בפעמים הבאות ששחזרתי את האיפור וויתרתי על הגלוס וזה היה נראה לי יותר מדוייק.
וזה כל האיפור! את התוצאה הסופית אתן מוזמנות לראות אם תקליקו כאן.
שמתן לב שכמעט כל המוצרים הם איפור עממי נגיש וזול? זה לא במקרה, בכוונה בחרתי מוצרים שאין סיכוי שהדאצ'ס משתמשת בהם, אלא כדי להוכיח שלא צריך להיות בעלת תקציב בלתי מוגבל אצל בובי בראון (מותג האיפור האהוב עליה) כדי להגיע לתוצאות דומות. אני לא חושבת שקיימת מישהי שאין לה את המוצרים הבסיסיים האלה בבית, שאיתם תוכל להגיע בדיוק לאותו המראה.
עשיתי ניסוי וניסיתי להתאפר כמו הדאצ'ס במשך כמה ימים ברציפות. אני חייבת להודות שביום השלישי נשברתי כשרציתי לתלוש לעצמי שיערות מרוב שיעמום. אז אולי הייתי מאמצת בשמחה את מלתחת השמלות של הדאצ'ס, קולקציית התכשיטים משובצי הסאפירים, השיער המושלם והמבריק והחתן הנסיך (את קולקציית הנעליים המשמימה היא יכולה לשמור לעצמה), אבל על הרעיון של איפור קבוע כל יום ללא שינוי אני מוותרת. כנראה שאני מכורת איפור גדולה מידי מכדי להתמקד רק בסגנון אחד למשך שארית חיי....

עד כאן פוסט הדאצ'ס המלכותי! אני חושבת שחפרתי על הנושא מספיק... 
מה דעתכן על קייט, ובמיוחד על סגנון האיפור שלה? מראה שהייתן שמחות לאמץ, או לא בשבילכן? ספרו לי!

18 תגובות:

  1. פוסט כיפי! תעשי עוד כאלה :) בתמונה שלך, לדעתי, היית יכולה להדגיש עוד את קו הריסים התחתון כדי להדמות לה קצת יותר (יש דמיון!)
    לא עפה על הסגנון שלה. אני חושבת שאם היא תקח אותו צעד אחד קדימה כמו בתמונה המודגשת עם השיער האסוף, היא הרבה יותר יפה. מזכירה אפילו קצת את ג'ניפר קונלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! את צודקת, בתיחום קו העיניים התחתון אני בד"כ עדינה יותר מהסגנון של קייט. אני מפחדת שתיחום חזק מידי יפיל לי את העיניים ולא יחמיא.
      גם אני אוהבת אותה כשהיא עושה תסרוקות אסופות, אבל זה מאד נדיר אצלה.

      מחק
  2. חזק ביותר! חשבתי לעצמי שזה די נורמלי עד ההתעמקות בסוג העור שלה וההברקות. אבל זה לגמרי היה משעשע...
    רק שמשום מה כשאני נכנסת לקישור הפייסבוק צועק עליי שזה תוכן שאני לא מורשית לראות. למה ככה?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! אם לא הייתי כותבת פוסט מעריצה קריפי עם ניתוח מדוקדק של הנקבוביות של הדאצ'ס, סימן שנכשלתי בתפקידי D-:
      אם את חברה של עמוד הבלוג בפייסבוק לא אמורה להיות בעיה לראות את התמונה!

      מחק
  3. מבינה את האובססיה כי היא באמת נראית מקסימה ו down to earth, אז האיפור נראה לי מאוד מתאים לה (וגם להרבה אחרות שלא אוהבות את המראה המאופר מדי).

    השבמחק
    תשובות
    1. היא דמות שמאד קל להתחבר אליה, למרות שיש לה סטטוס מורם מעם ומלכותי. "נסיכת העם" ללא ספק :-)

      מחק
  4. מי שאין לה פייסבוק(כמוני) לא יכולה לראות את התמונה שלך...חבל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מצטערת, אבל התמונה פתוחה רק לחברים בפרופיל מטעמי פרטיות :-(

      מחק
  5. אני לא מתה על האיפור של קייט. העיניים שלה תמיד נראות קצת כבויות ועייפות, כאילו נמרח לה האיפור אחרי יום מתיש בעבודה. אני לא מבינה גדולה באיפור אז קשה לי לומר מה היה מתאים לה יותר, אבל הייתי שמחה לראות אותה במשהו שאינו היוז'ואל שלה. מה שכן, מוצאת חן בעיניי העובדה שהיא לא סופר-מטויחת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני זוכרת שכשראיתי איך התאפרה לחתונה לא התלהבתי וחשבתי לעצמי שהיה עדיף אם היתה לוקחת מישהו מקצועי. מצד שני, אח"כ התחלתי לראות אותה כל הזמן עם אותה הופעה, שבאיזשהו שלב כבר התרגלתי לזה ועכשיו זה לגמרי נראה לי חלק ממנה. אני מניחה שגם עבורה זה ככה - התרגלה להתאפר בצורה מסויימת וחוששת מאיך שתראה אחרת. יהיה מעניין לראות אותה עם איפור פאשן או משהו בסגנון...

      מחק
  6. גם לי יש אובססיה למשפחה המלכותית, אולי אני מתכוננת כבר למעבר ללונדון.. בנוגע לדוכסית, היא מאוד שמרנית- לא רק באיפור, גם בבגדים, אז אני אמנם אוהבת את המראה, אבל היא באמת מאוד מפחדת לטעות לדעתי. בנוגע אלייך, המראה מאוד הולם אותך, בייחוד בגלל השפתיים הבשרניות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שאין לה ברירה אלא להיות שמרנית. הדבר האחרון שהיא תרצה לעשות זה ליצור שערוריות לבוש והופעה, זה מחטיא לגמרי את אופן ההתנהגות ה"הולם" למעמדה. מצד שני, אפשר להיות שמרני ולהיראות כמו הנסיכות ביאטריס ויוג'ין - זוועה. אז בכ"ז אני חושבת שיש לה שמץ של טעם וסטיילינג טוב יותר :-)
      והוריי למעבר ללונדון!

      מחק
  7. אני מאוד אוהבת את קייט ואת הסגנון שלה. הוא אמנם קצת משעמם, אבל הולם אותה, אז למה לא? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך לגמרי - היא ניראת ככה נפלא ואין סיבה שתעשה שינויים דרסטיים לשנות את זה :-)

      מחק
  8. איזה רעיון מגניב! במיוחד שאנחנו רואות את האובססיה שלך (ומצטערת, היא די חמודה).
    פוסט מהנה מאוד!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! לא חושבת שאי פעם פיתחתי כזה "קראש סלבריטי" לפניה, אבל אני שמחה שלפחות מדובר בדמות מלכותית ומכובדת D-:

      מחק
  9. אני מתה על קייט, היא יפה מאוד לדעתי. תמשיכי להעלות תמונות שלה, כיף להסתכל :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! אם היא תשנה את סגנון האיפור שלה אולי אני אפרסם פוסט חדש ומעודכן ;-)

      מחק