‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

8.9.2013

התחלה נקייה - מי פנים

לרגל השנה החדשה, החלטתי לפתוח את שגרת הפוסטים בבלוג לשנת תשע"ד עם פוסטים בנושא ניקוי הפנים. מה יכול להיות מתאים יותר להתחלות חדשות ונקיות, מאשר מוצרי ניקוי מרעננים? 

מאז שחזרתי להשתמש במי פנים לפני פחות משנה, זה הפך למוצר האיפור המתכלה ביותר אצלי וכל הזמן מצטרפים עוד ועוד בקבוקים לאוסף המים שניסיתי, את חלקם אני אוהבת וחלקם פחות.
לאחרונה הצטרפו עוד 3 בקבוקים לאוסף ואחרי שהתנסתי בכולם הגיע הזמן לחוות דיעה.
נתחיל דווקא עם מוצר שהוא מעין מוצר ביניים. Lindenflower Facial Spray של Reviva Labs נרכש דווקא כמוצר רענון לפנים, ולא כמי פנים לשימוש בשגרת הטיפוח של הבוקר. לצערי לא ניתן להשתמש בו כמוצר נוח לנשיאה בתיק, כמו שתכננתי, בגלל גודל הבקבוק (236 מ"ל), אבל הצלחתי למצוא לו שימוש גם בתוך הבית.
המים מכילים תמציות של אלו-וורה, ג'ינסנג, גזר וחומצה היאלורונית. המרכיב אשר עניין אותי במיוחד כאן הוא כמובן החומצה ההיאלורונית. כיוון שכבר גיבשתי את הדיעה שחומצות הן טובות ליהודים ולעור הפנים שלהם, אני מקבלת בברכה מוצרי טיפוח המכילים רכיבים חומצתיים. בגדול, לחומצה ההיאלורונית (תנסו להגיד את זה ברצף 10 פעמים, נראה אתכן) יש תועלות בריפוי העור והשבת לחות וגמישות לעור. כמו כן, יש לחשושים על כך שהיא מסייעת באנטי-אייג'ינג אבל אין לזה הוכחות נחרצות. 
במי הפנים האלה אני משתמשת אחרי שאני שוטפת פנים, אבל לא רוצה למרוח עליהם שוב קרם לחות (בדרך כלל באמצע היום), ולקראת הנחת איפור. אם אחרי שטיפת פנים עם סבון וללא קרם לחות עור הפנים שלי מרגיש מיובש, כמה שפריצים של המים האלה באמת מצליחים להחזיר לו את הלחות והריענון. הם נספגים יחסית מהר, לא מותירים תחושה דביקה ולא מפריעים למייקאפ לשבת מעליהם. 
בנוסף אפשר להשתמש במים כריסוס לחות על הפנים לאחר איפור כדי להפחית מראה פודרתי מקומח, או כמוצר מקדים לפני שגרת טיפוח כדי לשפר ספיגה של קרמים וסרומים. כריסוס מעל המייקאפ המים מתפקדים בסדר גמור ולא גורמים לרגרסייה בזמן העמידות או פוגמים בגימור. 
אהבתי מאד שרשימת המרכיבים קצרה ומכילה בראש הרשימה את התמציות והחומצות המובטחות (כלומר אלה נמצאים בה באחוזים הגבוהים ביותר) ואינה מכילה אלכוהול. הדבר היחיד שהפריע לי כאן הוא הניחוח המבושם החזק מאד, קצת מחניק אפילו.
את המים ניתן להשיג באייהרב במחיר מצחיקול.
הבאים  בתור הם מי פנים "סטנדרטיים" יותר. קרליין השיקו את ליין הטיפוח שלהם באריזה מחודשת, ובין היתר מי פנים לניקוי, הסרה ורענון העור. קיבלתי לסקירה את מי הפנים בבקבוק הירוק המיועדים לעור רגיל או מעורב. 
הדבר הראשון שהפריע לי מאד במי הפנים הללו, הוא הרכיב המופיע שני ברשימת המרכיבים - אלכוהול. המים מריחים מאלכוהול וגם מרגישים אלכוהוליים על הפנים. מי שמכירה אותי, יודעת שזה בדיוק מסוג מי הפנים שאני מתרחקת מהם כמו מאש. מוצרי טיפוח המכילים אלכוהול אינם ידידותיים לעור, ובטח לא לעור שמן, לו הם גורמים לריאקציה הפוכה ולייצור שומניות מוגברת. על עור רגיש כמו שלי עם נטייה לפצעונים, מי פנים מסוג כזה מגרים ומרגישים לא נעימים. 
מאז שחזרתי להשתמש במי פנים, יצא שקניתי בטעות מי פנים המכילים אלכוהול, אבל באותו מקרה האלכוהול הופיע לקראת סוף רשימת המרכיבים ולכן לא נמצא באחוזים גבוהים מספיק כדי לגרות את העור שלי. במי הפנים של קרליין, לעומת זאת, האלכוהול מופיע בראש רשימת המרכיבים ונמצא בהם באחוזים גבוהים, ולפיכך אלה מסוג מי הפנים שאני מכנה "חריפים".
לזכותם ייאמר שהם מעושרים גם בתמצית הממליס וחומצה סיליצית, שני רכיבים אשר מסייעים בניקוי וטיהור העור. לצערי, הרכיבים האלה נמצאים עמוק בתוך רשימת המרכיבים, ולכן כנראה לא נמצאים באחוזים גבוהים ופעילים במיוחד. חבל לדעתי, הממליס וחומצה סיליצית הם רכיבים מנקים ו"מייבשים" חזקים מספיק בפני עצמם, אפשר היה בהחלט לוותר על האלכוהול ולהגדיל את רמת הריכוזיות של רכיבים אלה. כמו כן, המים מכילים צבע טרטזין, עוד נקודה שאני מחזיקה לרעתם.
בגדול אני יכולה להגיד שאפשר להרגיש פעולת ניקוי שהמים עושים על הפנים, ואחרי השימוש בהם העור מרגיש רענן ו"קריר" בזכות המנטול שהם מכילים.
בשורה התחתונה - זה לא המוצר עבורי ושמתאים לעור הפנים שלי ולדרישת שלי ממי פנים. אני מעדיפה את מי הפנים שלי עם רשימת מרכיבים הרבה יותר טבעית וקצרה, ללא תוספים מלאכותיים ובוודאי ללא אלכוהול. 
עבור מי שאוהבת את סוג מי הפנים ה"חריפים" כדוגמת מי הפנים של קליניק - כנראה תאהב גם את המים האלה.
נסיים עם מי הפנים שנמצאים אצלי כרגע בשימוש קבוע בשגרת הבוקר שלי. אלה הם Clarifying Herbal Astringent של Earth Science ורכשתי אותם כמובן באייהרב. המים מיועדים לעור מעורב/שמן, ורשימת המרכיבים שלהם מפוצצת בתמציות של צמחים. גם הם מכילים חומצה היאלורונית, ביחד עם ריכוז גבוה של הממליס (ככה אני אוהבת!), קמומיל, מלפפון, רוזמרין, אשכולית ועוד. אין בהם אלכוהול, אולם הם כן מכילים בישום. עם זאת, בישום נמצא אחרון ברשימת הרכיבים, כך שהוא קיים באחוזים נמוכים. למים יש ניחוח מאד צמחי, בעיקר של הממליס (Witch-Hazel). הריח קצת הפריע לי בהתחלה, אבל מתרגלים לזה וזה דווקא הפך לסוג של מרענן בוקר.
אני אוהבת את המים האלה מאד - מנקים, מרעננים, לא מייבשים, לא מעקצצים ולא מגרים. בקבוק גדול עם כמות נדיבה (237 מ"ל) והמחיר משתלם מאד.
מבין כל מי הפנים אשר ניסיתי עד כה, אפשר להגיד שהם האהובים עליי, ביחד עם מי הפנים לעור שמן של ג'ייד. מוצר לכאורה פשוט, אבל עם רכיבים איכותיים ומועילים לעור הפנים. ככל שאני חוקרת יותר לעומק את תעשיית הטיפוח, אני נחשפת לעוד ועוד מידע על רכיבים שאינם בריאים לעור ואינם מומלצים לשימוש קבוע. לכן אני מעדיפה לקנות מוצרים לפי רשימת המרכיבים שלהם, ופחות לפי שם המותג שמרוח על הבקבוק. יש לנו רק פרצוף אחד ואני מעדיפה לדאוג לעור שלי כבר מעכשיו, מאשר לעשות לו נזק ולנסות לתקן אחר כך. בקיצור ולעניין - מי הפנים האלה מומלצים מכל בחינה.

כל המים שהוזכרו בפוסט אינם מכילים פרבנים ונקיים מניסויים בבעלי חיים או רכיבים מהחי. דוז פואה לארנבים!

בשבוע הבא - מוצרי ניקוי סבוניים לפנים. 

מה סוג מי הפנים האהוב עליכן? ה"חריפים" עם אלכוהול, או הצמחיים והטבעיים יותר? שתפו אותי!

גילוי נאות: Careline