‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

21.8.2013

Lipstick Collection Dupes - Part 1

הגיע הזמן לעשות סדר במגירת השפתונים שלי, ובמסגרת התהליך גיליתי מספר לא קטן של דיופים בגוונים כמעט זהים של שפתונים ממתוגים שונים. כיוון שאין יותר כיף מפוסט דיופים, במיוחד אם מדובר בדיופ עממי למוצר יוקרתי, נצלול אל תוך הרשימה שאספתי, ואחלק אותה לשני חלקים (הרשימה ארוכה!).

משפחת הכתומים

לא מעט שפתונים כתומים יש לי באוסף, הייתה תקופה בעבר שהרגשתי שזה הגוון המחמיא לי ביותר וקניתי מהם עוד ועוד. דווקא במשפחה הזו אין לי הרבה דיופים זהים, והצלחתי לאסוף רק חבורה של 3 שפתונים כתמתמים בגימור שימר/פרוסט.
שלושת השפתונים הם:
Pupa מס' 24 מסדרת Diva's Rouge - כתמתמם אפרסקי עם נגיעות שימר עדינות. השפתון רך וקרמי מאד ומרגיש נעים על השפתיים, עם אטימות בינונית. פחות אהבתי את הדהייה של השפתונים מהסדרה הזו של פופה, כולם לא עמידים במיוחד ונעלמים במהרה מהשפתיים.
Smashbox Splendid מסדרת Photofinish - השפתון הזה הוא חלק מסדרה של סמשבוקס שלא קיימת יותר. הוא מעט וורוד יותר מהשפתון של פופה והגימור שלו שימרי על השפתיים. זה דווקא אחד השפתונים החביבים עליי באוסף שלי, למרות שכאשר מחזיקים אותו פתוח למשך תקופה המרקם שלו קצת מתייבש. בפועל זה לא מפריע לתפקוד, והוא עדיין נותר פייבוריט קיץ נצחי.
Maybelline Coral Pearl מס' 852 מסדרת Color Sensational Pearls - לסדרת השפתונים המרכזית של מייבלין יש הרבה תתי סדרות, וביניהן יצאה סדרת שפתונים במרקם פנינתי/פרוסטי. בכנות, רובם המכריע של הגוונים בסדרה מחרידים בעיני, והגוון האפרסקי הזה הוא היחיד בחבורה שהוא לביש לטעמי. ניתן לראות בסוואטצ' שהוא מעט חום וכהה יותר מהשפתונים של פופה וסמשבוקס, אבל בפועל על השפתיים האטימות שלו בינונית והוא לא נראה כל כך כהה.
אני לא יודעת למה, אבל בתמונות על השפתיים זה יצא כאילו מדובר בשפתונים ממשפחות צבע שונות לגמרי ולא בדיופים. בפועל, אני מבטיחה לכן, הם כולם מתפקדים באופן זהה ונראים אותו הדבר כשמשלבים אותם באיפור, ולכולם גימור פרוסטי/שימרי זהה. 

משפחת ה-Mauve
לא כל כך ידעתי איך לכנות את משפחת הגוונים הזו בעברית. באנגלית זו משפחת ה-Mauve, סגולים עכורים ומעט אדמדמים, מעין צבע של פטל אשר טרם הבשיל. בגדול, אפשר לכנות את הצבע הזה "סגול לא מחמיא"......
**הערת מערכת - ותודה לקוראת מרג'ורי שגילתה לי מה התרגום של Mauve - ארגמן!**
שני הדיופים הם:
Rimmel Vintage Pink מס' 180 מסדרת Moisture Renew - זהו שפתון השייך לסדרת השפתונים המוצלחת יותר של רימל. שפתוני קייט מוס המהוללים שייכים לסדרת השפתונים העמידה יותר, ולדעתי גורמת סביבם הייפ לא מוצדק כיוון שלכל השפתונים שניסיתי מהסדרה היה מרקם בעייתי. לעומת זאת, השפתונים בסדרה הלחותית הרבה יותר מוצלחים ונעימים יותר ללבישה. לא הכי עמידים, אבל עם תוחם שפתיים העמידות שלהם משתפרת פלאים.
Careline Clean Purple מס' P30 מסדרת Color Code - השפתון של קרליין מעט כהה יותר ופחות וורדרד מהשפתון של רימל. לכל השפתונים בסדרה הזו של קרליין יש מרקם מצויין, והאטימות משתנה מבינונית למלאה מגוון לגוון. במקרה הזה האטימות על השפתיים בינונית פלוס.
כאן אפשר להבחין שהדיופים כמעט זהים לגמרי גם על השפתיים, כשהקרליין הוא הכהה יותר מבין השניים. זה ללא ספק גוון בעייתי ללבישה ולא לכולם מחמיא. אני אוהבת את כל משפחת הסגולים, כך שגם לגוון הזה יש בית חם באוסף שלי, אבל אני נזהרת בשילובים שאני עושה איתם כדי להמנע מליצור אפקט מבגר.

משפחת הסגולים-וורודים
שמרתי את הסוכריה לסוף, שהיא דיופ כמעט זהה לחלוטין בין שפתון יוקרתי לשפתון עממי. מוכנות לזה? קבלו:
צמד החמד הזה מורכב מהשפתונים:
Shiseido מס' RS320 מסדרת Perfect Rouge - שפתון חלום. מכל השפתונים היוקרתיים שניסיתי בחיי, זה כנראה השפתון עם המרקם האהוב עליי ביותר. אטום, קרמי, לחותי, עמיד ולחלוטין לא ברור לי איך דילגתי על השפתונים של שיסיידו עד כה, או למה הם לא מקבלים קצת יותר הייפ ברשת.
Pupa מס' 24 מסדרת Diva's Rouge - פופה מוכיחים את עצמם כנסיך הדיופים עם שני שפתונים בפוסט. הפעם מדובר בשפתון סגלגל שהוא דיופ 99% זהה לשפתון של שיסיידו. השפתון של שיסיידו קצת וורוד יותר והשפתון של פופה כהה יותר, אבל בפועל על השפתיים הם באמת נראים זהים לחלוטין. הדיופ הזה היה יכול להיות מושלם, אם הסדרה הכסופה הזו של פופה לא הייתה סובלת כאמור מבעיית עמידות. המצב משתפר אם מניחים אותם מעל עיפרון שפתיים טוב, אבל למרות שעמידות מקסימלית היא לא דבר שחשוב לי, כאן היא קצרה במיוחד וזה מציק.
אמרתי לכם זהים? אם לא הייתי רושמת לכן את שמות השפתונים, לא בטוח שהייתן יכולות לזהות מי הוא מי. זה אחד הגוונים האהובים עליי ביותר מאוסף השפתונים הסגולים שלי, כך שנחמד שיש לו גם חלופה עממית עבור מי שלא רוצה להשקיע הון קטן בשפתון.

עד כאן החלק הראשון בפרוייקט הדיופים! כמה מהדיופים כאן זהים לחלוטין וכמה קצת פחות, אבל המבחן הסופי שלי היה כיצד השפתונים ניראים בפועל על השפתיים וכל השפתונים כאן היו באמת זהים אחד לשני מבחינת גימור וגוון.
נתראה בחלק השני עם 3 משפחות גוון נוספות :-)

האם גם לכן יש דיופים של שפתונים באוסף? והאם אתן שומרות דיופים, או מסננות אותם החוצה ומעבירות הלאה? שתפו אותי!

גילוי נאות: Pupa

14 תגובות:

  1. MAUVE מתורגם לעברית כארגמן. גיליתי את זה לא מזמן וזה די הפליא אותי, כי אני תמיד חשבתי שארגמן הוא מעין בורדו כזה.

    השבמחק
  2. מה את אומרת, לא ידעתי! גם אני חשבתי שארגמן זה תרגום של "סקארלט" בכלל.

    השבמחק
  3. אני עדיין לא מבינה איך לא המציאו שפתון עמיד שלא מתפורר מהשפתיים ואני עדיין ממשיכה לנסות ולגלות.
    ממש אהבתי את הדיופ האחרון לשיסיידו אבל תמיד מוריד לי כשמתגלה בעיה בעמידות.
    לצאת מהבית עם שפתיים חושניות זה טוב ויפה אבל קצת מאבד מהערך שלו כשעד שמגיעים או אחרי כוס שתיה אחת האפקט מתפוגג.

    השבמחק
  4. אני דווקא לא לחוצה בקטע של עמידות, אבל כן חשובה לי לפחות עמידות ממוצעת. השפתונים של פופה דוהים אפילו בלי לאכול ולשתות, זה מציק....

    השבמחק
  5. הכתומים באמת נראים מאוד שונים על השפתיים. יש לי את הוינטג' פינק של רימל והוא נראה עליי נורא, מעיין חום ורוד של זקנות... אבל הסדרה עצמה בהחלט מומלצת, וגוון 700 הוא בין האהובים עליי. לגבי הסדרה של קייט מוס- אני דווקא לגמרי מבינה את ההייפ סביבם- אני מאוד מרוצה מהם.
    השפתון של פופה (הסכול ורוד) נראה בהחלט מעניין אך עשית לי חשק לנסות דווקא את השפתונים של שייסדו שמשום מה התרחקתי מהם עד כה למרות שלאימי יש המון שפתונים שלהם ...בהחלט אנסה לגנוב כמה ...
    לגבי שאלתך לגבי הדיופים- לפעמים נראה לי שאני ממשיכה לקנות שוב ושוב את אותו הגוון ומשכנעת את עצמי שמדובר בצבע שונה.....

    השבמחק
  6. אני לא יודעת למה, אבל לא הצלחתי להתחבר לשפתונים של קייט מוס, או בכלל אל הסדרה הזו של רימל. הם באמת שפתונים מאד פיגמנטים, אבל הפורמולה שלהם בעייתית בעיניי והייתה לי מייבשת.
    ממליצה בחום על השפתונים בסדרה הזו של שיסיידו. יש להם סדרות נוספות שטרם דגמתי, אבל אם לשפוט לפי השפתון שיש לי יש למה לצפות. אני מרגישה שהם מקבלים קצת התעלמות לעומת שפתונים יוקרתיים אחרים, וחבל. אמנם יקרים, אבל בהחלט
    נותנים תמורה למחיר!
    אני מבינה את מה שאת אומרת לגבי רכישת שפתונים באותו גוון. נראה לי לכולנו יש את המשפחות גוון האהובות עלינו ואנחנו חוזרות אליהן שוב ושוב

    השבמחק
  7. לגבי השפתונים של קייט- גם הסדרה האדומה וגם האדומה ייבשו לך את השפתיים.


    לגבי שייסדו- מסכימה, למרות שמדובר במותג יוקרתי ומדהים (חלק ממוצרי הטיפוח שלהם פשוט ממכרים) המיתוג שלו בארץ לא מוצלח במיוחד...

    השבמחק
  8. כן, לא אהבתי אף אחד מהשפתונים בסדרה הזו של רימל, וניסיתי כבר 3 ממנה.
    משום מה נראה שבארץ בקושי מפרסמים את שיסיידו. לפחות הם נכנסים למבצעי 50% באפריל/משביר...

    השבמחק
  9. אוהבת דיופים ואני מצטרפת להילולים של סדרה הזאת משיסיידו כי היא מעולה!

    השבמחק
  10. הם מעולים! בביקור הבא במבצע הנחות באפריל אני לא אדלג עליהם

    השבמחק
  11. ואו השפתונים הסגולים לגמרי מצריכים בדיקה מעמיקה, הורסים!

    השבמחק
  12. בהחלט! מהאהובים עליי באוסף :-)

    השבמחק
  13. על אף שלמצוא דיופים לשפתון שכבר יש לך באוסף יכול להיות מבאס (אוף, כבר יש לי כזה..) אנחנו מרוויחות אחלה של פוסט דיופים!
    הגוונים שהייתי מאמצת לעצמי הם המאוביים ליום יום והסגולים ההורסים הללו לימים שבא לי צבעוני.

    השבמחק
  14. אין לי רק אחד, יש לי כמה וכמה! בהחלט לא הכי כיף, אבל לפחות חברות זוכות להנות מהדיופים שמסוננים החוצה ;-)

    השבמחק