‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

18.8.2013

יומיים בירושלים

מכירים את הפרסומת ברדיו של "קחו יומיים בירושלים"? אז אני אומרת, למה שלא תקחו שבועיים?
חופשת הקיץ שלי השנה הייתה בילוי של שבוע בעיר הבירה, ואם להיות כנה מזמן לא נהנתי ככה מחופשה. לא עליתי על מטוס ולא חציתי אוקיינוסים, אבל לחלוטין הרגשתי כאילו קפצתי קפיצה קצרה למקום שהוא לא בדיוק חו"ל, אבל גם לא בדיוק בארץ. 
הייתה התעניינות קטנה בפייסבוק וכאן בבלוג לשמוע על החוויות שלי מהחופשה, אז הנה פוסט ההמלצות שלי לשהות מהנה בירושלים, לכל מי שמעוניין לבקר בה ולהנות ממנה.
אני לא ירושלמית, ואפילו לא מתגוררת באזורים הסמוכים אליה, אבל בכל זאת אני מכירה את העיר מאד טוב. התגוררתי שם שנה בעצמי, וגם יש לי שם משפחה קרובה מאד, כך שאני נמצאת שם לעיתים קרובות. לכן אני יכולה להגיד בבטחה מוחלטת, שירושלים נמצאת באחת התקופות היפות שלה. אחרי שנים ארוכות של שיפוצים ובלאגן במרכז העיר, סופסוף החלה לפעול הרכבת הקלה, וביחד איתה הפכה את מרכז העיר לאזור נקי, מרווח, משופץ ונגיש. גם העיר עצמה נקייה יותר, נגישה יותר והרבה פחות מתוחה ולחוצה משהייתה בתקופות רעות של מתיחות בטחונית.
אז קודם כל, איפה אוכלים? מרכז העיר עמוס מאד במסעדות, בתי קפה ורשתות ארציות, ככה שמבחר לא חסר.

אחת הפייבוריטס שלי במרכז העיר היא מסעדת "תאנים", השוכנת באזור משכנות שאננים ומלון המלך דוד. זו מסעדה ידידודית מאד לטבעונים/צמחונים, כולל אפילו קינוחים טבעוניים ומוכנות להתאמת מנות לצרכי המזמין. לא תמצאו כאן פטוצ'יני אלפרדו וסלט חלומי, אלא מנות מורכבות ומעניינות יותר, ושימוש נרחב ברכיבים כמו דגן וירקות ופירות טריים. אני ממליצה להתקשר מראש ולהזמין מקום בשולחן אשר צופה אל חומות העיר העתיקה.
מקום נחמד נוסף הוא מסעדת "ירושלים הקטנה" השוכנת בבית אנה טיכו, ממש במרכז העיר. למרות שהמסעדה צופה על רחוב יפו, לא תרגישו את ההמולה העירונית סביבכם, כי המסעדה מוקפת בחורשה קטנה של אורנים והישיבה בחוץ היא במרפסת עמוסת ירק ופרחים. כאן תמצאו מנות חלביות סטנדרטיות והאוכל הוא לא משהו יוצא מגדר הרגיל, אבל האווירה והיופי הסביבתי שווים את המאמץ. אם כבר הגעתם, על הפאי שוקולד בלגי לא הייתי מוותרת..... במסעדה יש ערבי יינות וגבינות, שירת שאנסונים ועוד אירועים, כך שכדאי להתקשר ולברר מראש מה קורה הערב ולהזמין מקומות.
לא מתחשק לכם עוד מסעדה סטנדרטית? הגיע הזמן לשים פעמיכם אל עבר שוק מחנה יהודה ולבקר במסעדת "עזורה". אוכל טורקי-כורדי המבושל בישול איטי על פתיליות ואווירת שוק אמיתית, זה מקום שלא כדאי לפספס. מעבר לתפריט הקבוע ישנן מנות משתנות מידי יום, כל חומרי הגלם טריים מהבאסטות של השוק וזה האוכל הצבעוני והעשיר ביותר בטעמים שאכלתי מזה הרבה זמן. 
אם כבר הגענו לשוק, מחנה יהודה הוא מקום שאפשר לבלות בו ימים שלמים ועדיין לא לגלות את כל מה שיש לו להציע. מומלץ מאד להסתובב בין הדוכנים ואם תמצאו חן בעיני בעלי הבאסטות, אולי אפילו תקבלו פירות לטעימה. בשוק תמצאו הכל - פירות, ירקות, דגים, בשרים, גבינות, מיצים טריים, ממתקים, מאפים ואפילו שעוני סוואטצ' "מקוריים" ומשקפי שמש צבעוניים. הכל!
בירושלים יש פינות רבות שאפשר לבקר בהן, ואחת מהן היא "עין כרם". אזור שהוא מוקד עליה לרגל עבור נוצרים בזכות הכנסיות והמנזרים הרבים השוכנים בו, הוא גם אזור חמד של גלריות ונופים מקסימים גם עבור מי שאינו צליין. בימי שישי ושבת המקום עמוס מאד מאד, אם מתאפשר לכם אני ממליצה לבקר דווקא באמצע השבוע כשהאזור שקט ופנוי יותר.
עין כרם היא מקום מושלם לנוח מהדרך על מרפסת של מסעדה (במקרה הזה סניף של "בראסרי") ולהנות מהנוף, הבריזה ההררית וכוס יין לבן או משקה אפרסקים מוגז. השלווה במיטבה.
אי אפשר לבקר בירושלים, מבלי לבקר בעיר העתיקה. אני יודעת שזה נדוש, אבל עבורי אין ירושלים בלי ביקור בטבורה של העיר שהיא מוקד האנושות. למרות שעד לפני כמה שנים היה מדובר באזור קצת מפוקפק, היום לא הייתי מהססת לבקר בשוק הערבי של העיר העתיקה, שהוא דרך הרבה יותר מעניינת אל הכותל מאשר ההליכה הרגילה דרך הרובע היהודי. למי שיש סבלנות ולא נרתע מהשידולים של בעלי החנויות, יכול להנות מעושר הסחורה בכל חנות, המזכרות, התכשיטים, השמלות והחולצות הרקומות, הסנדלים, הנרגילות ואפילו חולצות טי-שרט עם הדפס "כל הכבוד לצה"ל". 
אין ביקור בעיר העתיקה, בלי ביקור בכותל. אני אוהבת להגיע לשם בלילה, שאז הרחבה מעט רגועה יותר ומאפשרת לכל אחד להתייחד עם המחשבות, התפילות והבקשות שלו. אני לא חושבת שצריך להיות אדם דתי כדי להעריך את התנועה האין סופית בקרבתו של קיר עתיק אחד ויחיד, הן בצידו היהודי והן בצידו המוסלמי. ככל הנראה הפינה המסוכסכת ביותר בעולם, אשר כל כך הרבה מאמינים מוצאים בה תקוה ונחמה.
בעיר העתיקה ובסביבת הכותל יש כמובן אתרי מורשת וארכיאולוגיה רבים לביקור. מנהרות הכותל, אתרים ברובע היהודי והחפירות בעיר דוד השוכנת בצמוד לעיר העתיקה. אני ממליצה במיוחד על ביקור בעיר דוד, שם תוכלו גם לשכשך רגליים בהליכה בתוך תעלת מים ישנה ותת קרקעית, ולזחול במנהרות אשר נחפרו לפני אלפי שנים בליבו של ההר. חוויה מרתקת!
ירושלים הרים סביב לה, וטיולים רבים אפשר לעשות בה. זו הייתה רק טעימה מהשבוע שביליתי בה, לא כביקור משפחה ולא כביקור חגים, אלא כתיירת לכל דבר. קחו יום או יומיים בירושלים, ואולי תכירו צדדים של העיר שלא חשבתם קיימים. בינינו, אין סיכוי שעיר עם היסטוריה של אלפי שנים לא תצליח איכשהו להפתיע אתכם. 

אני מקווה שנהנתם מהפוסט הלא שגרתי הזה, ושאולי רשמתם לכם טיפים לביקור עתידי ב-02 ירושלים :-)
אם תרצו, תקפצו לבקר בפוסט ירושלים של לובה, אשר הגיעה לבלות איתי את אחד מימי השבוע.

2 comments:

  1. עשית לי חשק לבקר שם ביום סתווי! אולי נוציא את הבן זוג לטיולון...

    השבמחק
  2. מתי באמת בפעם האחרונה היית בירושלים? הגיע הזמן לביקורון :-)

    השבמחק