‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

19.2.2013

איפור וטיפוח לשפנפנות

היום נעסוק באיפור וטיפוח לשפנפנות, אבל לא לשפנפנות מהסוג שמשתכשך בג'קוזי ללא בגד ים, אלא שפנפנות בעלות מודעות סביבתית.
כחלק מאירוע בלוגריות הוכרז היום "יום חופש לארנבונים", ובמסגרת האירוע נפרסם כולנו פוסטים העוסקים בנושא הניסויים בבעלי חיים למטרות קוסמטיות. "אוי לא", אתן בטח חושבות לעצמכן, "הנה היא הולכת להתחיל לטרחן ולנאום לנו על אכזריות וארנבים ולעולם לא נצא מזה". אז זהו, שלא. המטרה היא לא להמאיס עליכן את הנושא עם נאומים חוצבי להבות, אלא להיפך. להוכיח שנושא הניסויים לא חייב להיות כ"כ משעמם ומדכא, ובעיקר להוכיח שכל מי שרוצה להיות צרכנית קצת יותר מוסרית - יש לה המון מבחר לבחור ממנו.
"אבל רגע", תגידו, "היא בכלל לא מקפידה בעצמה!". נכון, אני לא מקפידה, ואם אכנס לסיבות שלי לכך זה באמת ייצא פוסט טרחני. אבל אני כן יכולה להגיד בוודאות מוחלטת שמאז שנכנסתי קצת יותר לחקר העולם העומד מאחרי המוצרים  שאני משתמשת בהם, יש לי מודעות הרבה יותר גבוהה לנושא. אולי יום אחד אקפיד באמת, ואולי לא. אבל כן חשוב לי להשתמש בבמה שנותן לי הבלוג לספק לכן את המידע ולעורר את המודעות לנושא. בעיקר מרגיזות אותי תגובות כמו "אין איפור וטיפוח זמינים נקיים מניסויים" או "איפור וטיפוח נקיים מניסויים הם גרועים", כי הן כ"כ שגויות ומוטעות כפי שתראו בהמשך. גם התלהמות בסגנון "אין לי כוח וזמן להשקיע בחיפוש תחליפים" היא מטופשת בסופו של דבר, כשמבינים עד כמה כולנו מוקפות בהמון המון מותגים שהם כשרים ונקיים מניסויים ולא צריך להשקיע אפילו שנייה אחת בחיפושים אחריהם.
אז תפתחו את הראש ואת האוזניים ותתנו לארנבת שבכן להינות מקצת נחת, כי אנחנו מתחילים!

את האתר iHerb אתן מכירות? וודאי שכן. האתר שהפך ללהיט החם ביותר בקרב רוכשות האון-ליין, הוא מקור מצויין לרכישת טיפוח ואיפור נקיים מניסויים ורכיבים מהחי. רוב המותגים באתר הם מותגים אורגניים ואפילו טבעוניים, בחלקם או במלואם. המחירים נוחים מאד והמוצרים מצויינים, מה אפשר לבקש יותר מזה? בין המותגים הכשרים והטובים שתוכלו למצוא שם הם Desert Essence, Jason, Queen Helene ועוד רבים ומומלצים. 
לא עושות קניות באינטרנט, או חוששות ממותגים שאתן לא מכירות? גם בארץ ניתן למצוא מבחר מגוון מאד של מותגים נקיים, החל ממותגי פארם, עובר ברשתות מתמחות וכלה במותגים שניתן למצוא רק אצל קומסמטיקאיות. בין הכשרים תוכלו למצוא את ד"ר פישר, ללין, אהבה, Pevonia Botanica ו-Payot
גם בגזרת מותגי הדרמו-קוסמטיקה יש מה לחפש ותוכלו לסמוך על מוצרי ד"ר עור שיוצרו ללא התעללות באף ארנבת. המוצרים אמינים וטובים ונמכרים גם בהנחות תמידיות ברשתות הפארם.
רגע לפני שנצלול לעולם האיפור, ניגע בטיפוח של מותגי האיפור הישראלים המובילים. לקרליין וג'ייד יש מוצרי טיפוח מצויינים שבחלקם אני משתמשת כבר שנים ארוכות ובכולם נתקלתן כבר פה בבלוג. דבר ידוע שדיאורדורנטים טובים קשה למצוא ממותגים ללא ניסויים, אבל הנה יש את הדיאורדורנט המעולה של קרליין שמספק את המענה. גם בתקופות שלא התחברתי לאיפור של ג'ייד, את מוצרי הטיפוח שלהם תמיד אהבתי. אז למה לא בעצם?
ואם כבר מדברים על האיפור של ג'ייד, אז בשנה האחרונה הוא עובר מהפך שקט ונהייה הרבה יותר אטרקטיבי ואיכותי. כמו במוצרי הטיפוח, גם כאן הכל נקי  מניסויים, ללא התפשרות על האיכות.
עוד מותג ישראלי שעשה מהפיכה של 180 מעלות הם קרליין, שהפכו לאופציה רלוונטית לחלוטין בקניית האיפור הבאה של כולנו. החל מסדרת השפתונים המצויינת וכלה בסדרה שלמה של צלליות שהושקה אך לאחרונה. ונחשו מה? ללא ניסויים בארנבים!
לא בא לכן על איפור ישראלי? אל דאגה, יש גם מותגים כשרים כמו בורז'ואה, שמאז העליה שלהם ארצה הפכו לאחד ממותגי האיפור העממי החביבים עליי. מחפשות מייקאפ "כשר"? אל תחפשו רחוק יותר מהסטנד של בורז'ואה, שם תמצאו מייקאפים מצויינים שיתאימו כמעט לכל סוג וגוון עור. 
גם מי שמתחשק לה להשתתף בטירופי רכישה של מותגים זולים מחו"ל יכולה לטמון את ידה בקלחת. המותג MUA שמשיק חדשות לבקרים מבצעי רכישה און-ליין משתלמים במיוחד, גם הוא מייצר ללא ניסויים ובין מגוון המוצרם של המותג ניתן למצוא מציאות משמחות וטובות. גם עולה לארנק שלכן גרושים, וגם ידידותי לעולם החי, זה win win situation!
באמת שקצרה היריעה כדי להרחיב על כ-ל המותגים הכשרים שניתן להשיג בארץ, כך שאסיים עם מותגים כמו עפרה, מינראז, גאיה וביוטיקייר. יש מבחר לכל כיס ולכל צורך, החל ממותג מאפרות כמו עפרה וכלה במותג מהיצרן לצרכן במחירי רצפה כמו ביוטיקייר. 
גם מקומן של המברשות לא נפקד, והצעד הפשוט ביותר שניתן לעשות הוא לעבור למברשות מסיבים סינטטיים. המבחר, כמו שכבר הצלחתי להוכיח, לא קטן. קרליין, Real Techniques ,Bdellium Tools ו- Antonym כולם מציעים סטים שלמים של מברשות סינטטיות בלבד. גם מליינים של מברשות שחלקן משיער טבעי אפשר לבחור את המברשות הסינטטיות, כמו לדוגמה מברשת שטוחה להנחת מייקאפ של ג'ייד או סדרת סיגמאקס המעולה של Sigma. גם כאן יש תשובה לכל כיס ולכל צורך ודרגת מומחיות. 
לקים, מה עם לקים?? אל תזדעקו, כי גם בגזרת הציפורניים יש מענה. מותגים ישראלים כמו קרליין/שיק או ג'ייד/לייף (המותגים הנרדפים מייצרים האחד לשני), כשרים כולם. גם מותגים חו"ליים ופאנקיים כמו צ'יינה גלייז נקיים, והשמחה הכי גדולה היא שמותג הלקים שבמהרה הפך לאהוב עליי - Ciate הוא נקי לגמרי מניסויים. בקבוקונים עם פפיונים אוהבים ארנבונים!
הקטגורייה היחידה שבה מצאתי קושי למצוא מוצרים כשרים, היא קטגוריית הבישום. זה מעציב אותי מאד, בתור חובבת ואספנית בישום, אבל הצלחתי בכל זאת למצוא תחלופות בצורת הבשמים של הרשת הישראלית סבון. הרשת מציעה מבחר של בשמים, וביניהם מי גוף ריחניים או מי לחות ריחניים לא פחות. הכל מריח מרענן ונפלא ואת שניהם אני אוהבת מאד וגם המחיר לא בשמיים. 

הייתי יכולה להמשיך לצלם ולדבר עוד ועוד, כי מה שאתן רואות כאן זה רק חלק(!) מהמוצרים הכשרים באוסף שלי. כמעט לכל צורך שחשבתי עליו מצאתי תחלופה נקייה מניסויים, וזו אף פעם לא הייתה תחלופה שפחותה באיכותה או שאני אוהבת פחות. תחליבי רחצה? יש את הוואי הנפלאים שהמלצתי עליהם חזור והמלץ. שמפו ומרכך? קרמה או מותגים ישראלים כמו קרליין יכולים לתת את המענה. אפילו שמפו לילדים (שאני משתמשת בו לניקוי מברשות) שיש לנו בבית הוא של המותג "כיף" ונקי מניסויים. מותגי איפור חו"ליים נקיים לא חסר וביניהם: Illamasqua, Rouge Bunny Rouge, Tarina Tarantino, Tarte, Catrice, Becca, Inglot, Nyx, Sleek, The Balm ועוד ועוד - אני בטוחה שתוכלו לאסוף את המידע מפוסטים שיפרסמו חברותיי לאירוע. 
לסיכום, איך אסגור את הפוסט? אני חושבת שהמטרה אותה באתי להוכיח - הוכחה מעבר לכל ספק. לא צריך להתפשר על איכות או על נוחות, וממש לא צריך לחפש רחוק כדי להתחיל לצרוך את מוצרי הקוסמטיקה שלנו בצורה יותר מוסרית. אני בטוחה שלכל הקוראות שלי יש בבית לפחות מוצר אחד של המותגים שהצגתי כאן, ומעולם לא עברה בראשכן המחשבה שהוא פחות טוב כי לא נערכו על הרכיבים שלו ניסויים.
היה לי חשוב לכתוב פוסט חיובי, זורם וכייפי בנושא, וגם וודאי תשימו לב שנמנעתי מלתת פה תיאורי זוועה או לכלול תמונות לא נעימות. הגישה שלי דוגלת בהסבר פניך לצרכן והעברת מסרים בצורה שנעימה לאוזן ולעין. התלהמות נגטיבית, כוללנית וקולנית (בעד או נגד) היא לא הסטייל שלי, ואני גם לא חושבת שזו הדרך להעביר את המסר. אינני שולחת אף אחת לרוץ ולזרוק מהאוסף שלה את כל המוצרים ה"לא כשרים", מספיק לי שקידמתי אפילו בקצת את המודעות של כל אחת ואחת מכן לנושא ומבחינתי כבר הצלחתי במשימה :-)
אני חושבת שכדי לעמוד בהבטחה שלי לא לעשות מהפוסט הזה מגילה מעייפת, הגיע הזמן לסגור את העניינים עם דרישת שלום משני החברים האלה:


שיהיה לכולנו יום חופש לארנבונים שמח! את הפוסטים של הבלוגריות הנוספות המשתתפות בפרוייקט תוכלו למצוא כאן.

מה עמדתכן בנוגע לניסויים בבעלי חיים לצרכי קוסמטיקה? והאם הצלחתי לשנות ולו במעט את גישתכן באמצעות הפוסט? שתפו אותי!

11 תגובות:

  1. מעולה את! אני חושבת שבתור חובבות איפור לא קטנות יש בידנו כוח להוכיח שבאמת יש אלטרנטיבה להכל, במיוחד בעידן האינטרנט!

    השבמחק
  2. פחות מרוצה מהשאר....
    מאחר ולמרות שאת 'מקדמת' את הנושא (אגב, איך אפשר לקדם בלי להסביר את ההתעללות או לפחות ללנקק למשהו שמתאר את הזוועה במתרחשת מאחורי דלתיים סגורות?), את כן ממשיכה לרכוש דברים שנוסו על בע"ח חפים מפשע....
    וכן, אפשר לעשות את הסוויץ', לוותר על מותרות - כל איפור הוא מותר - למען בע"ח. הם לא עשו כלום. הם אפילו לא מיועדים לאכילה. סתם לניסויים מיותרים.
    מה הטעם להציג מוצרים שלא עושים ניסויים אם את לא מיישמת את זה בעצמך????
    זו היפוקרטיות לשמה.

    השבמחק
  3. צר לי שאת מרגישה ככה.
    כל מטרת הפרוייקט הייתה להנגיש את נושא המותגים הנקיים לציבור ולהעלות את המודעות לכך שיש מבחר גדול של מותגים כאלה, מבלי שצריך לחפש רחוק. אם היית קוראת את הפוסט, היית רואה שבכוונה בחרתי שלא לדחוף לפרצוף של הקוראות תיאורי ותמונות זוועה, כי זה רק מרתיע ודוחה ובכלל אני דוגלת בגישה חיובית, במקום בגישה מצטדקת ושלילית.

    לדעתי הבמה שנתתי לנושא והאופן שבו בחרתי להציג אותו מקדם מודעות הרבה יותר מאשר הטחת האשמות ושימוש באימג'ים מזעזעים ומרתיעים, אבל אולי זו רק אני.

    השבמחק
  4. אומר לך שהיוזמה הייתה מיועדת גם לבלוגריות שמשתמשות במוצרים שמנסים בבעלי חיים וזו הייתה אחת המטרות המוצהרות. למה? כי המטרה הייתה לעורר מחשבה לא רק אצל הקוראים, אלא גם אצל הבלוגריות עצמן.
    פתאום כולנו למדנו אילו מותגים מבצעים ניסויים ואלו לא וגילינו להפתעתנו הרבה שיש לנו הרבה יותר מוצרים ידידותיים באוסף מאשר חשבנו ולכן השד לא נורא כל כך.


    מבטיחה לך שאם היינו מתארים ולו במעט את ההתעללות ואת הזוועות הבאמת נוראיות שמתרחשות מאחורי הקלעים, סדרת הפוסטים הזו הייתה יוצרת רתיעה מאוד קשה בקרב הקוראים. רצינו לגשת לפוסטים בגישה חיובית, אז חבל לחפש את הרע בכל דבר.

    השבמחק
  5. יפה שאת קוראת לזה "הצטדקות".

    זה לא הצטדקות. זה המצב.

    ניסויים אכזריים הם מציאות וכל שימוש במוצר כזה נותן עוד כסף ותמריץ לחברות.

    תודה שאת קוראת לי תגובת נאצה בקרב חברותייך לבלוגריה.

    נאצה זה לקלל, להשפיל. לא כל חוסר פרגון הוא נאצה! אני יכולה להביע את דעתי ואם לא אז למה התגובות פתוחות?

    כשאני מביעה דעה טובה זה בסדר וכשפתאום אני לא מגיבה טוב זה טרול?

    לקרוא לקוראת נאמנה תגובת נאצה זה פשוט מגעיל

    השבמחק
  6. אני מצטערת שנעלבת, אבל גם אני נעלבתי. בסה"כ ניסינו להרים כאן יוזמה חיובית ומבורכת, בלי להכנס לפרטים שבוודאות ירתיעו את הקוראות, אבל מסתבר שגם זה לעולם לא מספיק טוב.

    אפשר להתייחס לנושא הניסויים בהרבה צורות, ואחת מהן היא שימוש באימג'ים מזעזעים כמו שאת חושבת. אבל אפשר גם לפתוח את הנושא בצורה נעימה יותר לעין, ותאמיני לי שככה מפתחים מודעות ורצון לתרום בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

    מבחינתי זו אכן תגובת נאצה, במיוחד לאור העובדה שהשארת תגובה אנונימית למרות שברור שאת עוקבת אחריי בשמך בפייסבוק. היה אפשר להשאיר תגובה מנומסת שמעלה כמה נקודות לדיון, במקום להסתער ולכנות אותי היפוקריטית.
    אם את חושבת שגישת מלחמות, מריבות וסערות תפתה אנשים להתעניין בנושא הניסויים - שיהיה לך לבריאות ובהצלחה.

    השבמחק
  7. נהנתי לקרוא כמו תמיד ומחזקת כול מילה!!! דמיינתי או שראיתי ביבי קרים של קרליין????

    השבמחק
  8. תודה יקירתי! אני בהחלט חושבת שהבמה שנותן לי הבלוג מחייבת אותי להשתמש בה גם למטרות כאלה, כדי לעורר מודעות ולקדם אג'נדות. ואם אלה אג'נדות של ארנבים, מה טוב :-)

    השבמחק
  9. שפנפנות פרוותיות שמזיזות את האף ימינה שמאלה עדיפות בהרבה על שפנפנות בג'קוזי:)
    מגוון רחב מאוד של מוצרים, והוכחה שאפשר גם אחרת...נהנתי לקרוא וללמוד עוד קצת על הנושא.

    השבמחק
  10. תודה רבה! ואת בהחלט לא דמיינת,זה ביבי חדש :-)

    השבמחק
  11. אני תמיד אמרתי ששפנפנות פרוותיות עדיפות על פני אלה שלא ;-)
    תודה רבה, השתדלתי להעמיס כמה שיותר :-)

    השבמחק