‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

11.7.2016

Fun in the Sun

אם נכנסתן לפוסט הזה כי חשבתן שתמצאו תוכן כייפי וקליל לקיץ - אז תדעו שאין אמת בפרסום. הכותרת היא שקר, כי מבחינתי שמש היא לא פאן, לא כיף לי בחום ואני לא אוהבת שהקרניים מלטפות אותי בחוסר עדינות. קיץ זו העונה השנואה עליי בעונות השנה והרתיעה משמש היא לא רק בגלל החום והלחות, אלא גם נובעת מפוביית הזדקנות שאני מפתחת שמחריפה ככל ואני מתקדמת בסולם הגילאים. 
אני מדברת כאן הרבה על טיפוח וזה לא סוד שאני מוכנה למרוח הכל על הפרצוף והגוף שלי שימנע קצת את התקדמות הזמן. סימני הזדקנות מאד מאד מפחידים אותי, ולמרות שגיליתי שעם שיערות לבנות אני מוכנה לחיות בשלום כשהן צצות לי על הראש, קמטים הם עדיין big no no. 
אנחנו גרות במדינה מזרח תיכונית ומזג האויר כאן קשה ולא יוצר תנאים אופטימליים לאנטי אייג'ינג. רוב הזמן אנחנו מתעסקות במניעה ומשם קופצות מיד לשלב השיקום והתיקון. ומניעה אפשר לעשות בדרך אחת ויחידה - הגנה מהשמש. 
לקח לי הרבה שנים להכנס לשגרה של הגנה מהשמש כי קשה לי עם מוצרים מהמשפחה הזאת שהם תמיד היו דביקים וכבדים ולא כייפים למריחה, לא על הפנים ולא על הגוף. בשנים האחרונות, לעומת זאת, אני מבחינה בקפיצת מדרגה משמעותית במרקמים ובפורמולות ואפשר בהחלט למצוא מוצרים טובים בשוק שיעשו את העבודה מבלי להשאיר תחושה לא נעימה. 
אני לא אשקר, כל קיץ אני מקבלת ערימות של מוצרי הגנה מהשמש ממגוון של מותגים, אבל אני לא טורחת אפילו לנסות את כולם. אני בודקת מרקמים ומשתמשת רק בכאלה שנוחים ונעימים לי, ואספתי עבורכן את המיטב שנכנסו אל השגרה הקבועה שלי. 
זו הנבחרת שלי נכון לקיץ 2016, ואני נושאת תפילה שהם יעזרו לי לעבור אותו בשלום!


אני אתחיל עם הפנים, כי זה החשוב ביותר. הדבר הכי חשוב לזכור כאן, זה את העובדה שאני משתמשת קבועה בחומצה גליקולית. למרות שאני כבר מזמן מורחת רק בלילות, זה עדיין אומר שהעור שלי רגיש במיוחד וחשוף לשמש, ובשילוב עם החומצה, היא יכולה לגרום לנזקים כפולים כמו היפרפיגמנטציה אם אני לא אמרח על הפנים את ההגנה המתאימה. זה משהו שאני מדגישה שוב ושוב בפני מי שמתייעצת איתי לגבי שימוש בחומצה. בעוד שאני מאד ממליצה עליה, אני גם לא יכולה להדגיש מספיק את הנקודה של החובה לדאוג להגנה מתאימה מהשמש. 
בתחילת האביב השתמשתי בקרם פנים עם 20spf של GIGI והוא היה נפלא, פורמולה נעימה ולא כבדה מידי. סיימתי אותו ממש בסוף האביב, ואת הקיץ פתחתי עם קרם פנים של Agas Concept שמעניק הגנה של 50spf. אגס הוא מותג ישראלי מקצועי שניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות, ואני אוהבת לתת צ'אנס למותגי קצה מתמחים שבדרך כלל מציעים מוצרים איכותיים יותר ממותגי פארם גנריים. 
הקפיצה מ-20spf ל-50spf בהחלט מורגשת ואין מה לעשות, זה בא על חשבון המרקם. הקרם סמיך מאד וצריך לעסות אותו לתוך העור כדי שייטמע לחלוטין ולא ישאיר סימנים לבנים. הוא בסיס מעולה למייקאפ כיוון שהוא מותיר תחושה קצת דביקה על הפנים, מה שיוצר קרקע פורייה למייקאפ להצמד אליו. מי שלא מתאפרת בכלל, יכול להיות שהתחושה הזאת לא תהיה נעימה לה. 
מתחת לאיפור הוא יושב מצויין, וכל מה שאמרו תמיד על כך שפריימרים דביקים הם הבסיס הכי טוב למייקאפ (בניגוד לפריימרים שמחליקים את העור) מסתבר כנכון, כי המייקאפים יושבים עליו מעולה. ברגע שמקבעים את הכל, זה לא מרגיש כבד על הפנים ואני לא מרגישה שהוא חוסם לי נקבוביות וגורם לי להזעת יתר בפנים, כמו שהייתי מרגישה עם קרמים להגנה על הפנים של מותגים אחרים. 
הדבר היחיד שמפריע לי בו, זה שברשימת המרכיבים מופיעה חמאת שיאה, שהיא רכיב שעלול לגרום לפצעונים כיוון שהיא חומר סיכה עשיר מאד וחוסמת את הנקבוביות. לכן אני מקפידה לנקות את הפנים היטב היטב כל ערב כדי להוציא את כל השאריות ולא לתת להן הזדמנות ליצור בעיות. לדעתי אם היו מוותרים על חמאת השיאה, המרקם היה הופך לקליל יותר. 
ממליצה לפנות אל עמוד הפייסבוק של אגס כדי לברר איפה ניתן להשיג הכי קרוב אליכן >> לינק.
טיפ כללי לגבי כל קרם הגנה לפנים - אתן חייבות להקפיד על ניקוי כפול בערב כדי להוציא את כל השאריות וכדי לא ליצור ריאקציות של פצעונים כתוצאה מנקבוביות סתומות. קרמים מהסוג הזה יוצרו במטרה שיהיו מאד עמידים ויש בהם מרכיבים שכל ייעודם לגרום להם "להדבק" לנו לעור ולא לזוז. זה טוב לנו כיוון שזה אומר שההגנה נותנת עבודה לאורך זמן ארוך יותר, אבל זה גם אומר שחובה עלינו להיות אחראיות לנקות אותה היטב בסיומו של כל יום.
לעניין ההגנה הספציפית של הקרם הזה, הוא עושה את העבודה מצויין ולא הבחנתי בשום צורה של פגעי שמש, גם כשהיו לי ימים ארוכים מחוץ לבית. אפילו נמשים לא העיזו לצאת!
אז לסיכום הנושא הזה של הגנה על הפנים, תשתדלו לשדרג את ההגנה שלכן בקיץ, ובמיוחד אם אתן משתמשות בחומצה גליקולית, אוקיי? הנושא הזה יושב לי על המצפון מאז שהפכתי לגורו החומצות של ישראל. 
כמה מילים קצרות על ליפ באלם, אני משתמש בבאלם של Blistex שיש בו 15spf, ובעיקר מקפידה למרוח אותו גם על השוליים של השפתיים, איפה שתמיד נוצרים קמטוטי עכביש מעצבנים ואני לא רוצה לתת להם דריסת רגל. אני קונה אותו באייהרב, אבל אפשר להשיג גם בסופר פארם. 

אפשר להגיד שהשנה זו השנה שסוף סוף התחלתי להקדיש קצת יותר תשומת לב לעניין של הגנת הגוף גם כן, ולא רק הפנים והצוואר (אגב, את קרם הפנים למשוך גם על הצוואר!). 
אני לא רוצה זרועות סבתא קמוטות, וגם לא חזה של תיירת צרפתיה, ואני בטח לא רוצה כתמי שמש על אף אחד מהאזורים האלה. הסיבה היחידה שעד לאחרונה הייתי נמנעת ממוצרי הגנה לגוף, היא שהמרקמים שלהם תמיד היו מבאסים ולא נעימים, והיו גורמים לי להזיע כמו היפופוטם יעור. 
מהרגע שמצאתי מוצרים שהם כייפים לשימוש (ולא מזיק שגם מגיעים באריזות פוטוגניות ושיקיות, ולא מצויירות עם מיליון טקסטים וכדורי מים), הדרך הייתה קלה להכנס לשגרת מריחה קבועה. 
את קרם ההגנה Sunsation של Juvena שמעניק כיסוי של 30spf ומכיל גם רכיבי אנטי אייג'ינג, אני מורחת על החזה והידיים והזרועות. את קרם ההגנה 50spf של ללין אני מורחת על הרגליים וכפות הרגליים (שונאת סימני שיזוף של נעליים). הסיבה היחידה שאני מפרידה בין השימושים, היא כי אני מתקמצנת על הקרם של יובנה לכל הגוף, ומרגישה שללין טובים מספיק בשביל הרגליים. לזרועות והחזה יש לי דאגות אחרות והם גם יותר חשופים לשמש (במיוחד בנהיגה כשהשמש קופחת דרך החלון), כך שכל עזרה של אנטי-אייג'ינג תועיל פה. 
לשניהם פורמולה כייפית - הקרם של יובנה מרגיש כמו קרם גוף רגיל, נספג מהר ולא מותיר סימנים. הקרם של ללין קל מאד להתזה והספריי יוצא שקוף ונטמע מיד בעור. 


נניח ולמרות כל הזהירות שלכן, בכל זאת חזרתן קצת שרופות הביתה ורוצות להרגיע את העור - בשביל זה יש מוס הרגעה Aloe Vera של סבון. גם אלו ורה, וגם מרקם מוס קליל - זה תענוג למרוח על העור אחרי יום ארוך ולוהט בחוץ. 
למרות שאני אף פעם לא נשרפת, אני כן מרגישה לפעמים שלמרות כל ההגנה העור שלי "תפס חום" (במיוחד אם לא מחדשים את ההגנה לאורך היום), ואז למרוח את המוס הזה אחרי מקלחת זה אחד מתענוגות הקיץ היחידים שאני מוכנה להודות בהם. 

תהיו חכמות בשמש, ובעוד 20 שנה תודו לי שאתן ניראות יותר צעירות מכל החברות בגיל שלכן! על לא דבר. 


גילוי נאות: המוצרים בפוסט התקבלו מהמותגים. 

2 comments:

  1. הי,אני מעריצה סמויה ומכירה לבלוג שלך כבר הרבה זמן��
    תודה על הפוסט האינפורמטיבי!
    רציתי לשאול לגבי חמאת השיאה, מהיכן האינפורמציה שהיא חוסמת נקבוביות? אני שואלת כי אני משתמשת בה הרבה מתוך המחשבה שהיא מעולה לעור. למיטב לידיעתך היא לא? ברור לי שזה מאוד אינדיבידואלי, אבל בכל זאת. מצרפת קישור לאתר שמסווג שמנים לפי רמת חסימת הנקבוביות שלהם
    https://www.beneficialbotanicals.com/facts-figures/comedogenic-rating.html

    אנה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אנה,
      חמאת שיאה היא לא "רעה", ולטיפוח עור הגוף זה מצויין במיוחד בחורף כיוון שהיא מעניקה המון ריכוך.
      אבל על הפנים, העור שלנו עדין יותר והחמאה היא כבדה בשביל הנקבוביות. לאורך זמן ואם לא מקפידים על שגרת ניקוי כפולה - היא תגרום לחסימות שיוצרים פצעונים.
      לכן, ככלל גורף, אני מעדיפה להשתמש בחומרים שהם פחות כבדים על הפנים אבל אם את רואה שלמרות השימוש בה את לא רואה תופעות לוואי, את יכולה להמשיך להשתמש בה בכיף.
      עור יבש ימצא אותה פחות מזיקה מעור שומני.

      מחק