‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

9.8.2015

Being Basic

אחת ההחלטות שלי מהתקופה האחרונה, היא לצמצם באופן משמעותי את אוסף האיפור שלי, ולהתחיל עם סינון חלק גדול מהצלליות היחידות שלי. הגעתי למסקנה שבעולם שבו קיימות פלטות כל כך מושלמות מכל סוג, צורה וצבע - קומפקטיות וגדולות כאחד, אין שום סיבה להמשיך להחזיק באוסף של צלליות בקופסאות יחידות שתופסות מקום ולרוב אין בהן ייחוד יוצא דופן. אז מצד אחד התחלתי להעיף החוצה חלק גדול מהצלליות, ומהצד שני הצטיידתי בפלטות מסוגים שונים שיענו על כל הצרכים שלי לאיפור עיניים. 
אז היום נדבר על השתיים הבסיסיות ביותר. כל אחת מכילה 6 צלליות והן שתיהן זהות לחלוטין בגודל, בצורה ובמשקל. 

מעולם לא חשבתן שתמצאו את שני המותגים האלה אחד לצד השני, נכון? האחד, Urban Decay הוא מותג בינלאומי סקסי, מצליח ונחשק. השני, Gade, הוא מותג כחול לבן ישראלי גאה שאנחנו רגילות לפגוש בסופר פארם כל שני וחמישי.

אבל כשהבחנתי בדמיון המפתיע בין שתי הפלטות, לא יכולתי שלא להשוות ביניהן. שתיהן זהות לחלוטין בגודל ובעובי, מכילות 6 צלליות ומציעות סקאלת גוונים בסיסית עם גימורי מאט בעיקר.
במבחן המציאות אני מוצאת את עצמי משתמשת בהן במידה דומה, כפלטות שימושיות מאד לאיפור בסיסי מהיר. בעיקר לנסיעות אני זורקת את אחת מהן או שתיהן לתיק וזה סוגר לי פינה משמעותית של איפור עיניים מבלי לתפוס יותר מידי מקום או להוסיף משקל, אפילו אם אני לוקחת את שתיהן. בטח בהשוואה לפלטות גדולות ומסורבלות יותר - הן מציעות פתרון הרבה יותר קומפקטי וקליל.
אז מהן נקודות הדימיון, ואיפה השוני? נבחן כל אחת לגופה.


נתחיל עם האורחת הסקסית מחו"ל - Naked Basics 2 של Urban Decay. כפי שאתן יכולות לראות - היא עברה טראומה קשה תחת הידיים השלומיאליות שלי, אחרי שריסקתי אותה על הרצפה בערך בשימוש הראשון. הצללית שספגה את המכה הייתה הכהה ביותר, והצלחתי לתקן אותה בעזרת הרבה תפילות ואלכוהול.


אז אחרי שהתגברנו על הטרגדיה הזאת, אפשר לגשת לבחון את הפלטה לגופה. היא מורכבת מ-6 צלליות, כאשר 5 הן בגימור מאט והשישית בגימור סאטן מעט שימרי יותר, שהיא Skimp הבהירה ביותר בגוון בז'. אחריה מממשיכות צלליות מאט בלבד. Stark היא מאט וורדרדה בהירה מאד. שתי הצלליות הבהירות קרובות מאד לצבע ניוד של העפעפיים ולא בולטות במיוחד, הן טובות כבסיס נייטרלי במיוחד, או לטשטוש קווים חיצוניים של איפור מעושן. אחרי זה העניינים מתחילים להתכהות, עם Frisk שהיא גוון טאופ אפרפר, Cover שהיא טאופ חום, Primal החומה שוקולדית ו-Undone שהיא כמו פיח אפור. בסך הכללי הצלליות נעות על סקאלת טונים טאופים קרירים, והעדפתי לקנות אותה על פני Basics 1 שמורכבת מצלליות על סקאלה חמה יותר.
אני יכולה לומר בכנות שכל הצלליות כאן שימושיות עבורי, חוץ מהצללית הכהה ביותר שאני מוצאת קשה לטשטוש והצבע שלה שטוח ולא מוסיף שום דבר לאיפור. בצלליות הבהירות אני משתמשת המון כבסיס או אפילו לבד, בעיקר בקיץ כשאין לי כוח לשום דבר אחר. מוסיפה מסקרה, ואפשר לצאת מהבית ולהרגיש אנושית. בימים שבא לי להשקיע, אני אשתמש באחת מ-2 הטאופיות או החומה כדי להדגיש קצת את השקע או ליצור הצללה בקו הריסים. הפורמולה של הצלליות מרגישה קצת יבשה, אבל בשימוש הן נותנות תוצאה פיגמנטית, אם כי אני כן מבחינה שהן קצת קשות לטשטוש בכללי, ו-Undone הכהה במיוחד. הן לא מצטיינות ברכות המפנקת שיש לצלליות מאט של Lorac לדוגמה.
אורבן דיקיי ביקשו לייצר פלטה בסיסית שנוחה לאחסון, לנסיעות ולשימוש והצליח להם. יש פה כל מה שצריך כדי ליצור איפור בסיס בין אם בהיר ונייטרלי, או קצת יותר מעושן ודרמטי. גימור מאט הוא תמיד גימור אוניברסלי שמחמיא לכולן ואיכות הצלליות מאפשרת לעבוד איתן בנוחות. מי שמחפשת מקבץ של צלליות בייסיק בפלטה אחת שתתן לה מענה לאיפור יום יומי קבוע - זה המוצר בשבילה.


פלטה שבאמת לא ציפיתי שתתחרה על תואר הכבוד של פלטת הבייסיק הטובה ביותר, היא Basics Velvet Plum של ג'ייד. הצליח לג'ייד עם פלטה סופר קומפקטית ונוחה, שמציעה צלליות בייסיק למי שמחפשת קצת יותר צבע.


גם כאן יש 6 צלליות כאשר אחת מהן שימרית. הפעם אני לא יכולה לתת לכן שמות, כי ג'ייד לא נתנו כאלה. שתי הצלליות הבהירות הראשונות דומות מאד לצלליות בפלטה של אורבן דיקיי, בשינויי טונים קלים. הצללית הבהירה ביותר לבנה, ואחריה צללית וורודה אפרסקית. אחריהן תמצאו את הצללית השימרית שהיא יפה ממש, מעין סגלגל אדמדם מרשים. 3 הצלליות הבאות הן צללית סגולה טאופית, סגולה אפורה כהה וסגולה חצילית. השתיים האחרונות הן במרקם מאט סאטין שיש להן קצת יותר עומק. כל הצלליות נוחות, נעימות מאד לעבודה ויכולות ליצור שילוב של איפור בייסיק עם רמיזה של צבע. עבורי זו אופציה מושלמת לבסיס צבעוני, כי כשאני הולכת על איפור צבעוני זה בדרך כלל יהיה בגוונים משתנים של סגול. אני אוהבת את הצללית השימרית שמקפיצה את הפלטה והצלליות הכהות מאפשרות ליצור לוקים מעושנים יפים. מצד שני, אלה לא מסוג הפיגמנטים הבולטים, אלא בעיקר גוונים שיכולים להשתלב אחד עם השני בצורה הרמונית ונעימה.
כשאני משווה בין איכות הצלליות, אפשר להבחין שהצלליות של ג'ייד קצת גסות יותר, ולא חלקות כמו הצלליות של אורבן דיקיי. בפועל - זה לא מפריע כהוא זה בתהליך השימוש.
הפלטה של ג'ייד היא אופציה נהדרת עבור מי שמחפשת צלליות שיהיו בסיסיות, אבל גם קצת צבעוניות - בלי להיות יותר מידי ושלא יגרמו לה להיראות כמו מערכון סופר פארם של ארץ נהדרת. בכלל, כיף לדעת שמחכה משהו כזה אצל מותג ישראלי לגמרי, נגיש לרכישה בכל סופר פארם או המשביר לצרכן. כן יירבו! את הפלטות של אורבן דיקיי צריך לצוד באתרים בחו"ל, לשלם עליהן ועל המשלוח כסף ולהמתין לדוור שיגיע (בתקווה שיגיע)...


אני לא יכולה להכריז שיש לי מנצחת, כי יש שוני מהותי בסקאלת הגוונים של שתי הפלטות. אני כן יכולה להגיד ששתיהן נותנות שירות דומה שכל אחת צריכה באוסף האיפור שלה. קשה לשערך את שוויין של צלליות בייסיק פשוטות. בדיוק כמו בייסיק טוב בארון הבגדים - גם צלליות בסיס בגוונים וגימורים שימושיים הן יקרות מפז וחייבות להרכיב את הבסיס של כל אוסף איפור.

הופתעתן מההשוואה? ניסיתן את הפלטות ויש לכן דיעה שונה? ספרו לי בתגובות!!

גילוי נאות: Gade

6 תגובות:

  1. היי. תודה על הסקירה. יש הבדל משמעותי מאוד בין הסוואצים. בסוואצים הראשונים היא מאוד מזכירה את דה באלם ניוד ובשסט השני של הסוואצים היא לא מזכירה כלום.... איזה מהסוואצים יותר דומה למקור. לפי התאור המילולי כנראה האחרון.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נראה לי שהבנתי למה את מתכוונת? אלה סוואטצ'ים של שתי פלטות שונות. הראשונים של הפלטה של אורבן דיקיי, והשניים מהפלטה של ג'ייד.

      מחק
  2. כן הבנתו נכון. הסוואצת פעמיים את גייד והסווצים נראים אחרת לגמרי. בורדו לעומת סגול למשל.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, אלה סוואטצ'ים של שתי פלטות שונות, רק אחת מהן ג'ייד.

      מחק
  3. סקירה נהדרת, סקרתי בעבר בבלוג את אחותה הניודית יותר של הבייסיקס של ג'ייד, והיא כל כך מזכירה לי את הבייסיקס הראשונה שלי (של אורבן דיקיי). זה פשוט מדהים איך הם הצליחו עם הפלטות האלה, (ועוד הייתה את הפלטה שלהם שממש הזכירה את הנייקד) הלוואי שיותר חברות ישראליות יתחילו לנסות להוציא דיופים מוצלחים כל כך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה! ג'ייד אכן מפתיעים עם הפלטות האלה שכל אחת תוכל להנות מהן, והן הרבה יותר נגישות וקלות להשגה

      מחק