‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

13.2.2012

חופפים ונהנים

כל מי שנתקלה בפינת "מה במקלחת" כאן בבלוג, יודעת על החיבה שלי לסדרת השמפואים Elvive מבית לוריאל. כבר ציינתי כאן שאני נאמנה לסדרה הזאת שנים ארוכות, ורק מידי פעם "בוגדת" בה עם שמפואים אחרים, בעיקר כשהשיער "מתרגל" ו/או מושק שמפו חדש ומסקרן של מותג מתחרה (השקת הרבל אסנס ושוורצקופף בארץ הם דוגמה מייצגת). 
לכן, כשקיבלתי הזמנה להשתתף באירוע השקה של סדרת Arginine החדשה, אך טבעי הוא שמיהרתי לאשר את הגעתי. גם אלביב, גם שמפו חדש בעיצוב שחור/וורוד הורס וגם הפרזנטורית שלו היא ג'ניפר לופז המהממת שאני מעריצה? קניתם אותי!

אז אחרי ששטפנו קצת את העיניים עם ג'יי-לו המרוטשת עד זרא, נפנה לבחון מה כוללת הסדרה החדשה:
שמפו, מרכך ומסיכה לשיער, כולם מועשרים בארג'ינין שהוא אחד מחומצות האמינו המצויות בשיער שלנו. מחסור בחומצות יוצר שיער חלש ועגום למראה. הפתרון, לפי אלביב, הוא הסדרה הזאת, המכילה תרכובת סינטטית של ארג'ינין ואמורה לעזור לנו לצמח רעמה חזקה ובריאה יותר. 
בניגוד לסדרות שמפו אחרות, הסדרה הזאת מיועדת לכל סוגי השיער. הפעם אין חלוקה לשיער יבש, שמן, פגום, צבוע, מתולתל וכו', אלא כולן יכולות להנות מהשימוש במוצרים האלה, כיוון שמי מאיתנו לא רוצה שיער בריא וחזק? כולנו כמובן, גם המתולתלות, הצבועות, היבשות והשמנות (בשיער, בשיער!) שבינינו.
השמפו החדש הצטרף אל שני אחים נוספים בסדרה שכבר עמדו על מדף חדר האמבטיה שלי. אחד מהם הוא שמפו  מסדרת מזון מלכות לשיער יבש ושמפו מסדרת הדרים לשיער רגיל/שמן. כפי שאתן רואות - אני לא עושה אצלי במקלחת אפליות, השיער שלי לא מרגיש בהבדל בין שמפו לשיער יבש ושמפו לשיער שמן, אלא הוא מקבל את כל מוצרי אלביב בברכה. לשמפו מזון מלכות יש ריח מאד חזק של דבש (אני מאד אוהבת!) ולשמפו הדרים יש ניחוח הדרים, מן הסתם. 
את שני אלה זנחתי על מנת לנסות את שמפו ארג'ינין החדש. עד עתה יצא לי להשתמש בו ובמרכך 4 פעמים ובמסיכה פעם אחת. אחרי כל חפיפה ייבשתי את השיער ייבוש טבעי והלכתי לישון (אני חופפת תמיד רק בלילה). למחרת בבוקר התעוררתי עם שיער רך, נעים, נוח לעיצוב, מלא ומבריק. אני לא יכולה להעיד לגבי ספיגת הארג'ינין בשיער כיוון שטרם פתחתי מעבדה לבדיקת שיער בבית, אבל אני יודעת שהשמפו הזה עושה את העבודה והשיער שלי אומר לו תודה.
נקודה נוספת - אין לי נשירה ו/או שיער שביר, כך שאני לא יכולה להעיד האם השמפו משפר עמידות מפני תלישה. 
שורה תחתונה? עוד תוספת חדשה מוצלחת לסדרה אהובה. אהבתי גם את עיצוב הבקבוקים השחור עם הכיתוב הוורוד, זה ניראה מאד שונה ובולט על המדף במקלחת, בין כל צבעי הגלידה שבד"כ שולטים שם. זה אפילו קצת מזכיר לי מוצרי טיפוח לגברים שתמיד מעוצבים בשחור או בכחול כהה - היזהרו שבן הזוג לא יתבלבל ויגנוב לכן את השמפו!
את מוצרי הסדרה ניתן להשיג בכל הפארמים ורשתות השיווק למזון ומחירם המומלץ לפני מבצעים שונים הוא 30 ש"ח לשמפו ולמרכך (750 מ"ל) ו-40 ש"ח למסכה (300 מ"ל). 

אז אחרי שסיימתי לספר לכן על הסדרה החדשה והמוצלחת של אלביב, מה דעתכן לשמוע קצת עובדות מעניינות על שמפו? אולי תוכלו להדפיס את הפוסט, לעשות לו למינציה ולקחת אותו אתכן למקלחת, שיהיה לכן מה לקרוא בזמן שאת מחכות שהמרכך או המסיכה יעשו את העבודה ;-)
מקור
מקורו של השמפו הוא מהודו וגם המילה "שמפו" היא שיבוש של "שמפי" בהודית. השמפו ההודי המקורי כלל לא נועד לניקוי השיער, אלא כחומר סיכה לעיסוי ראש. לאירופה הגיע השמפו רק בתחילת המאה ה-19 על ידי יזם הודי שפתח באנגליה מרחצאות טיפוליים, או בשמם המוכר לנו יותר כיום - מכוני ספא. במרכזים האלה יכלו הלקוחות להנות מטיפולי עיסוי קרקפת עם השמפו שהכיל באותם ימים שמנים ורכיבים צמחיים.
מקור
רק באמצע המאה ה-19 הפכה המילה "שמפו" לתיאור של פעולת ניקוי השיער. עד אותה תקופה, השתמשו בסבון רגיל כשמפו (אם בכלל ניקו את השיער), אולם הסבון הותיר את השיער אמנם נקי, אבל חסר ברק וחיות ויצר גירוי בקרקפת. זה לא סוד שניקוי הגוף ובמיוחד השיער נחשב בתקופות קדומות לפעולה לא בריאה ולא נחוצה, ולפעמים היו יכולות לחלוף מספר שנים (!) בין חפיפה לחפיפה. 
מקור
השמפו הראשון אשר נרקח על ידי מעצבי שיער בריטיים הכיל סבון מגורר אשר הורתח במים ועורבב עם תמציות צמחיות אשר הוסיפו ברק וריח נעים לשיער. ייצור מסחרי של שמפו החל רק בתחילת המאה ה-20 ובשנת 1914 כבר אפשר היה למצוא פרסומות לשמפו לנשים.
מקור
השמפו בתצורתו הסינטטית המוכרת לנו כיום, הוצג לעולם בשנת 1930. בין הרכיבים הבולטים בשמפו הם חומצות שונות, מלח(!), סיליקון וחומרים מבשמים. סדרות שמפו הטוענות לטיפול בקשקשים נדרשות לעבוד בדיקות המוכיחות יעילות ועמידה בהבטחות, וזאת למרות שקשקשת של הקרקפת אינה נחשבת לבעיה רפואית.
מקור
כיום ניתן למצוא אלף ואחת סוגים שונים של שמפו - לתינוקות, אורגניים, במרקם ג'ל, במרקם מוצק, שמפו יבש, לטיפול בבעיות קרקפת שונות ואפילו שמפו ללא גלוטן ו/או רכיבי חיטה אחרים. 
מקור
לעומת השמפו, מרכך הוא מוצר שנמצא בשימוש אנושי כבר מאות רבות של שנים. איכשהו אני לא מופתעת ששיער נוח לעיצוב היה הרבה יותר חשוב לאנושות מאשר שיער נקי. אפשר לומר שזאת תופעה שמאפיינת אנשים מסויימים עד היום....
מקור
הקונדישינר בתצורתו העתיקה הורכב משמנים צמחיים שונים אשר נמרחו על השיער בכדי להחליק אותו, להוסיף ברק  ולעזור בעיצובו. בתקופה הוויקטוריאנית השתמשו בתרכובת שמנים חזקה במיוחד אשר הורכבה משמן קוקוס או דקלים אשר עורבב עם שמן ילנג-ילנג. התרכובת הזאת הייתה מזיקה במיוחד לטקסטיל והתפתחה אופנה של כיסויים לספות וכיסאות שנועדו לשמור על הריפוד מפני הרס שגרמה התרווחות על ספה עם שיער משומן במיוחד. זוכרים את המפיות הסרוגות שהסבתות שלנו היו נוהגות לשים על משענות של ספות? מקורן באותה אופנה עתיקה....
מקור
המרכך המודרני מקורו בחומר בשם ברילאנטין אשר הוצג לעולם בפריז (אלא מה) בשנת 1900. המראה המוכר של גברים מתחילת המאה ה-20 אשר התהדרו בשיער משוח אחורנית ומבריק, הושג באמצעות שימוש בברילאנטין אשר הכיל תרכובות של שמנים, צבע ובושם. 
מקור
כיום המרככים המודרנים מכילים סיליקונים, מבשמים, שמנים וחומרי לחות. מטרתו של הקונדישינר היא להתיר קשרים בשיער ולהביא לסירוק קל, לשמר ברק ולרכך את השיער למגע (מכאן כמובן התרגום העיברי - "מרכך").
מקור
כיום אנחנו כבר לא יכולים לדמיין את החיים שלנו ללא שמפו ומרכך. בין אם חופפים את השיער כל יום ובין אם פעם בשבוע (יש גם כאלה!), השמפו והמרכך הם חלק בלתי נפרד משגרת הניקוי שלנו. בחירת השמפו הנכונה לנו מושפעת מהמון גורמים שונים - סוג השיער, נטית הקרקפת לשומניות או חוסר בשומניות, סוג המים בו אנו שוטפים את השיער (בישראל לדוגמה המים עמוסים באבנית אשר גורמת לאיבוד ברק ושיער יבש), רמת החשיפה לשמש ועוד גורמים מתרימים רבים אחרים. 
המותגים השונים מתחרים על תואר השמפו המוצלח ביותר ומבטיחים לנו הרים וגבעות של שיער מבריק, רך, חזק, נקי, הגנה מפגעי מזג האויר, הגנה מפגעי הזמן ועוד אין סוף הבטחות. 
אבל השורה התחתונה לדעתי היא כזאת: האם השיער מבריק, רך ומריח נעים אחרי השימוש בשמפו? אם כן, מצאתן את השמפו עבורכן, וזה לא משנה מה רשום על האריזה. 
ואני אומרת, כל עוד אתן חופפות בתכיפות רבה יותר מפעם ב-5 שנים, כמו שנהגו בזמנים שחלפו, אתן כבר במצב טוב ;-)

סיימתי לטרחן עם שמפואים, מרככים ועובדות היסטוריות. הפוסט הבא - איפור! מבטיחה!

ומה אתכן? מה השמפו האהוב עליכן? האם התנסיתן פעם בסדרת אלביב? מה שגרת החפיפה שלכן? שתפו אותי!

גילוי נאות: את מוצרי סדרת ארג'ינין קיבלתי לסקירה

24 תגובות:

  1. חייבת לנסות! ראיתי אותו אתמול בסופר אבל לא יודעת בא לי לשנות לחברה אחרת בכלל אז לא קניתי.

    אבל אחרי הפוסט הזה בהחלט ארוץ לרכוש אותו. האמת שהשמפו שלהם הרגיל(אדום) טוב לי והכל בסדר אבל לא יודעת רוצה שינוי.

    חשבתי לקנות את השמפו של סטייל שמן ארגן. עכשיו אני חוששת אם לרכוש את שניהם.......=)

    השבמחק
  2. אני תמיד קונה כל פעם שמפו אחר מהסדרה הזאת, אוהבת לגוון ושיהיה מעניין.
    לגבי השמפו של סטייל - ניסיתי אותו והוא עשה מהשיער שלי גוש דבק שמן..... המסיכות שלהם לעומת זאת טובות!

    השבמחק
  3. אני משתמשת בשמפו אלביב בגרסה לשיער רגיל/שמן ומאוד נהנת מהריח! לחדש יש ריח כלשהו?
    אהבתי את ההצצה לעבר :)

    השבמחק
  4. כן בטח יש לו ריח, אבל זה ריח של שמפו רגיל, לא בושם מיוחד (כמו הדבש או הדרים).
    שמחה שאהבת, היה מאד מעניין לחקור את היסטוריית שמפו!

    השבמחק
  5. ללוריאל אני לא מתקרבת, עדיין מתלבטת האם לחזור לשמפו של סבון של פעם או לא, בכל מקרה- לוריאל או לא, כיף שהרווחנו פוסט עם אימאג'ים כל כך מהממים :)

    השבמחק
  6. שמפו זה באמת נשמע לי כמו בעיה כי רובם שייכים לקונצרנים. באיזה שמפו את משתמשת עכשיו?
    העיקר שניהנת מקצת פרסום ווינטג' :-)

    השבמחק
  7. תירי בי , אני לא משתמשת במרכך שיער! :-D
    אהבתי מאוד את הפוסט והאימאג'ים בניחוח רטרו . לדעתך השמפו מתאים לשיער יבש ? פעם מאוד אהבתי את הורוד שלהם , רק שיש לי בעיה עם הניחוחות של השמפו שאני פחות מחבבת. נשמע מעניין. אולי ניתן לו צ'אנס .

    השבמחק
  8. לא משתמשת במרכך?!? איך אפשר, השיער שלי הוא ערימת קש בלי זה.
    השמפו בהגדרתו מיועד לכל סוגי השיער, אז ניראה לי שיתאים לשיער יבש. השיער שלי לא שמן בכלל והוא הסתדר איתו מצויין. האמת שאני לא כ"כ שמה על כל קטגוריות של שמפואים, משתמשת במה שבא לי ובד"כ זה עובד....

    השבמחק
  9. ברגע שאגמור את האקווה שך פנטין ותהיה איזה הנחה של 1+1 לפחות בהחלט ירכש להתנסות. השיער שלי תמיד חלש ויבש בחורף...
    האימג'ים מהממים! אני כל כל אוהבת את הפרסומות של פעם)))))

    השבמחק
  10. פנטן עושה לי נשירה איומה!! תמיד יש מבצעים על המשפואים האלה, אני אף פעם לא קונה אותם במחיר מלא...
    אני גם אוהבת פרסומות וינטג', הן תמיד ניראות מעניינות יותר מאלה של היום :-)

    השבמחק
  11. מוזר, פעם ראשונה שאני שומעת שפנטן עשה למישהי נשירה...
    מי קונה משהו במחיר מלא היום? חחחח
    הפרסומות וינטאג' נראות הרבה יותר מושקעות ממה שיש היום...

    השבמחק
  12. לכל בנות המשפחה שלי פנטן עושה נשירה וגם לכמה חברות שלי, לא מתקרבת אליהם!

    השבמחק
  13. דווקא אני לא אוהבת את השמפו. עשה את השיער שלי דביק :-P

    השבמחק
  14. לא נורא, לא לכולם הוא חייב להתאים :-)

    השבמחק
  15. שתי הערות (אני ד"ר לביוכימיה):
    1. לגבי המלח כרכיב בשמפו - יש מלח ברוב השמפואים. הוא משמש להסמכת המרקם.
    2. לגבי הארגינין בשמפו - זה נכון שארגינין היא חומצת אמינו, וזה נכון שחומצות אמינו הן אבני הבניין של החלבונים, וגם נכון שחוסר בחלבונים יכול לגרום לשיער שביר וחלש. אבל את החלבונים שמרכיבים את השיער הגוף מייצר ממה שאנחנו אוכלים, ואין שום סיכוי שארגינין מהשמפו יוכל להיספג לתוך השיער. וגם אם איכשהו בכל זאת נספג, השיער הוא חומר מת ולא יודע לשבץ חומצות אמינו בתוך החלבונים שמרכיבים את השיער. וגם אין שום יתרון לארגינין על פני כל שאר חומצות האמינו שמרכיבות את החלבונים בשיער. כך שמדובר כאן בסתם גימיק. אבל השמפו מוצלח בלי קשר :)

    השבמחק
  16. אכן, מלח הוא אחד הרכיבים האוניברסליים בשמפו באופן די מפתיע.....
    לגבי הארג'ינין - בהחלט יכול להיות שזה גימיק, כמו שאני בטוחה שמזון מלכות והדרים גם הם גימיקים, אבל בשורה התחתונה - השמפו נעים לי? השיער אוהב אותו? שיגידו עליו מה שהם רוצים ;-)

    השבמחק
  17. כן, גם אני נוקטת בגישת אם השמפו עובד לא אכפת לי מהגימיקים. במיוחד שיש היום כל כך הרבה גימיקים, שאין לחברות הקוסמטיקה ממש ברירה אלא ללכת עם הזרם.

    השבמחק
  18. בדיוק, כל אחד שולף איזה קלף אחר לשחק עליו. אני שופטת לפי תוצאות סופיות ובזה נגמר הסיפור, אין לי את המומחיות לדעת להבחין בין טענה מבוסס לטענה סתמית...

    השבמחק
  19. מוצרים חדשים זה תמיד כיף.
    מוצרים חדשים ממוצר שאת אוהבת? סיבה למסיבה....
    התמונות מהממות, ארחרח קצת על השמפו הזה (שייגמר השוורצקוף)

    השבמחק
  20. צודקת, זה כיף שמוסיפים משהו חדש לסדרה שגם ככה אוהבים, אבל זה מבורך כל עוד התוספות באמת שוות את זה. בינתיים אני אוהבת את כל השמפואים של אלביב, עוד לא יצא לי להתאכזב :-) ריחרוח נעים!

    השבמחק
  21. הי, אחלה פוסט ובלוג.
    קראתי קצת על המייקאפים ונדלקתי על הבורז'ואה..והייתי שמחה לדעת (רעיון לפוסט?) קצת על תת הגוונים- ורוד, צהוב. כי באמת המייקאפ האחרון שלי מתגלה עם מראה אפרפר. אז איך ניתן לדעת מה יותר נכון לי? באופן אישי אני עם גוון עור זית- (תימניה). מה עדיף תת גוון ורוד או צהבהב? אשמח ללמוד...

    תודה רבה לך :)
    עינבל

    השבמחק
  22. תת גוון זה משהו מאד אישי שלצערי לא אוכל לייעץ לך לגביו מבלי לראות אותך אישית. אני ממליצה לך להכנס לאחד מסניפי MAC כדי לקבל שם ייעוץ מדוייק לגבי תתי הגוון בעור שלך. גם אם לא תרצי לקנות את המוצרים שלהם, תוכלי להשתמש במידע הזה אח"כ ברכישות בפארמים.
    שמחה לשמוע שאת ניהנת מהבלוג :-)

    השבמחק
  23. כיוון שאלבייב שייכים לקונצרן לוריאל לא יצא לי להתנסות בהם. אבל אני מודה, לאחרונה מאוד מתחשק לי לפזול לכיוון לוריאל פרופשונל (אגב, הסידרה הזו ספציפית אני יודעת בודאות שלא עושה ניסויים בבע"ח, וטרם החלטתי אם זה "מרשים" אותי או לא..).
    השיער שלי תמיד היה יבש, דליל ובאופן כללי בעייתי..
    טרם נתקלתי בשמפו שהשאיר את השיער שלי באמת נעים למגע אחרי השימוש. ובכל מקרה, בגלל שיש לי שיער מתולתל אני חייבת להשתמש גם במרכך (לפחות בשביל לפתוח את הקשרים..). אחרי רוב, המרככים, אין לי בעיה של קשרים וגם לא של רכות. אבל מה קורה אחרי שיצאנו מהמקלחת? כמובן שצריך לשים על השיער *משהו* בשביל שהוא יראה סביר.. גם בנגזרת הזו אני בערך לא מרוצה מכלום.. כרגע, בגלל שהשיער שלי קצר אני פשוט שמה שמן לשיער. הוא לא אמור להיות במטרה של עיצוב שיער, אבל הוא נותן לו ברק בריא כזה ודי שומר עליו מאובר בלגון (אבל לא מבלגון שדווקא נראה חמוד כזה).
    תודה רבה על הסקירה המעניינת על מקור השמפו. בחיי שלא ידעתי ולו עובדה אחת מהדברים שכתבת :)
    אגב, אני זוכרת, ממישהי סבתאית אחת, ש"אסור להשתמש בשמפו כל יום". לא ממש הבנתי את הטיעון הזה, וגם די התעלמתי ממנו (כלומר, אפילו לא טרחתי לענות/להתווכח). לא מבינה איזו סיבה צריכה להיות לא להשתמש במוצר *מנקה* באופן יומיומי. נתקלת בעניין הזה ב"מחקר" שלך? :)

    השבמחק
  24. עד עכשיו יצא לי לנסות שמפו, מרכך ומסכה של אלביב רק מסדרת NUTRI GLOSS (האריזה הורודה). התלהבתי רק מהמסכה, שעושה את העבודה וגורמת לשיער להיראות מבריק ומאוד חלק.
    השיער שלי בעייתי, הוא שמן ויום אחרי החפיפיה כבר נראה לא משהו ועוד לא מצאתי שמפו שימנע את זה. עם רוב השמפו אני פשוט חיה בשלום. יש מעטים שגרועים בשבילי והדוגמא המובהקת הוא פנטן.
    מאוד אהבתי את החלק "ההיסטורי" של הפוסט!

    השבמחק