‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

29.10.2015

Nude Attitude

אני אתחיל עם הצהרה דרמטית - אין דבר כזה "ניוד אמיתי". ההגדרה של גוון ניוד היא כל כך חמקמקה ומשתנה מאחת לשניה, שאי אפשר להצביע על שפתון אחד ויחיד ולהגיד - זה ניוד שיתאים לכולן.
אז מה נופל תחת הקטגורייה הכי מדוברת בשנים האחרונות? איפור ניוד הוא איפור על סקאלת גוונים נייטרלים כאשר תת הגוון יכול להשתנות מוורוד, לצהבהב לאפרסקי. המטרה היא להתאפר בגוון ש"מעתיק" בצורה הקרובה ביותר את גוון העור או השפתיים שלנו. 
בפועל - זה לא תמיד עובד כמו בתיאוריה. אם באמת נתאפר בגוונים שהם אחד לאחד גוון העור שלנו, ניראה מחוקות וחולות. ההתאמה של הניוד המושלם עבור כל אחת היא מטלה שדורשת ניסוי וטעייה. לכל אחת משחקי גוון שונים על הפנים, והטריק הוא למצוא את הניוד שמצד אחד יהיה קרוב אל תת הגוון שלך, אבל תהיה בו גם זריקת צבע קונטראסטית שמחמיא ומשתלב בצורה הרמונית. אצלי, לדוגמה, תת הגוון שלי צהוב, ולכן תמיד יתאימו לי גווני ניוד שהם "הפוכים", כלומר יש בהם תת גוון וורוד. אם אני אלבש ניוד בייז' צהבהב, אני איראה כמו חולה סופנית. ניוד עם תת גוון וורוד הוא מושלם עבורי, ולפעמים גם ניוד אפרסקי, תלוי עד כמה הוא כתום. 
חוץ מאיפור ניוד לשפתיים, אפשר להשליך את הטרנד גם על איפור עיניים - איזה לוק ייתן לנו מראה ניוד, כאילו לא התאפרנו? כאן זה כבר קל יותר, והדרך הפשוטה ביותר היא לפנות אל צלליות קרם בגוון עור, נייטרליות או עם אפקטים עדינים של רמיזת שימר. לכולנו כמעט עפעפיים שהגוון שלהם מעט כהה יותר משאר הפנים, ואם תמרחו צללית בהירה בגוון העור תקבלו מראה פתוח ועירני של העיניים. 
איך משלבים בין עיניים ושפתיים ניוד? כאן לכל אחת כבר ההעדפות שלה, אבל אני אישית פחות אוהבת את הלוק של "ניוד על ניוד". כלומר, לעיניים ניוד אני בדרך כלל אצוות שפתון בולט יותר, ולהיפך. כשאני בוחרת בשפתון ניוד, אני מעדיפה איפור עיניים מודגש וכהה יותר. הסיבה לכך היא שבאיפור, כמו בכל דבר אחד בחיים, הסוד הוא באיזון. כדי שאיפור לא ייראה תלוש, צריכה להיות נקודת עוגן - שפתיים מודגשות, לחיים מודגשות או עיניים דרמטיות. אם נאפר את כל הפנים בגווני ניוד, שוב נחזור ללוק החולני שלא מחמיא לאף אחת. אגב, אני ממש לא מדברת כאן על הטרנד של "no makeup makeup" שבינו ובין ניוד אין שום קשר. ולראייה, חובבות המראה הניוד המפורסמות ביותר הן האחיות לבית קארדשיאן, ואי אפשר לומר שהן מובילות את הטרנד של איפור מינימליסטי..... 
אחרי הקדמה ארוכה מהרגיל, בואו נציץ על מוצרי הניוד באוסף שלי. תכינו פופקורן, זה הולך להיות ארוך ועמוס בתמונות!


נדיר שאני אמרח היום שפתון, מכל סוג, מבלי לתחום את השפתיים קודם עם תוחם שפתיים. זה לחלוטין הפך להיות צעד הכרחי בשגרת האיפור שלי, לא משנה אם אני משתשמת בגלוס, שפתון או אפילו שפתוני המאט הנוזליים והפיגמנטיים. אני מוצאת שתיחום נכון של השפתיים עושה הבדל משמעותי בניראות של השפתיים שהופכות להיות משורטטות יותר, וגם משפר לעין ערוך את הגימור והעמידות של השפתונים השונים שאני מורחת מעל.
אבל כשמתחזקים אוסף שפתונים מגוון בשלל צבעי הקשת, צריך לדאוג גם למגוון דומה של תוחמי שפתיים שיתאימו לכל צבע. המבחר הגדול ביותר באוסף שלי הוא ללא ספק תוחמי הניוד, כיוון שאני משתמשת בהם גם כדי לתחום שפתונים בגוונים אחרים, כמו וורודים, כתומים ואפילו אדומים לפעמים. 


Spice של Mac הוא עיפרון שפתיים אלמותי שאוזל מהמדפים בארה"ב ובעולם על בסיס קבוע מאז נחשף שהוא העיפרון האהוב על קיילי ג'נר. כל ההייפ הוא סביב גוון חום עם טונים סגלגלים. קשה לי לתאר את הצבע, מבלי להשתמש בתיאור "Rosy" שאין לו תרגום בעברית (אין דבר כזה "צבע וורד"). הדרך הכי טובה לתאר Rose היא כצבע וורוד עתיק סגלגל. 
כעיפרון שפתיים, הוא ללא ספק איכותי, פיגמנטי, עשיר ועמיד. האם אני חושבת שזה הכרחי לרוץ ולקנות עיפרון שפתיים יקר של מאק על פני מותגים אחרים זולים יותר? לא בהכרח, גם אם זה העיפרון עם הכי הרבה הייפ בעולם. 


הנה דוגמה לעיפרון שפתיים ברמת מחירים הפוכה לחלוטין ממאק - Rock n' Rose של Jordana נמכר בדולרים בודדים בארה"ב או אונליין. רק מה, במקרה הזה לא מדובר במציאה גדולה. הפורמולה מעט יבשה והפיגמנטיות מעט לוקה בחסר ובסך הכל הוא נופל באיכותו מעפרונות אחרים שבאוסף שלי. גם הגוון שלו אמור להיות חום סגול-וורוד, אבל עליי הוא מתקבל יותר חום מכל דבר אחר. העמידות בסדר גמור, אבל חוויית המריחה היא לא משהו להתפאר בה, ולכן הייתי מוותרת על פנינת הדראגסטור הספציפית הזאת.

על תוחם השפתיים Velvet Pink של Il Makiage יש לי רק מחמאות בכל הנוגע לפורמולה. רך, פיגמנטי ועשיר, נוח מאד לעבוד איתו והוא ניוד וורדרד מושלם עבורי. גם העמידות מצויינת וכמו שאפשר להבין - הוא אחד הפייבוריטס שלי באוסף. הערת אגב, לאיל מקיאג' יש ליין תוחמים רגיל, וליין תוחמים מינרליים (שהתוחם הזה שייך לה). אני ממליצה לרכוש רק את הליין המינרלי שהוא הרבה יותר איכותי, פיגמנטי ועמיד מהתוחמים בליין הרגיל.


Rimmel עשו עלייה למשך שתי דקות, ואז נעלמו כלעומת שבאו, אבל עדיין אפשר למצוא אותם באתרים כמו Asos. תוחם השפתיים Tiramisu מסדרת Lasting Finish הוא חום כתמתם - רך, עמיד ופיגמנטי. בניגוד לעיפרון של ג'ורדנה, הפעם כן מדובר במציאת דראגסטור במחיר נגיש שכדאי לנסות. 


אחרון חביב - עפרון שפתיים Aqua Lip של Make Up Forever בגוון 3C. חוץ מהשם חסר ההשראה, כל השאר מעולה - פורמולה מאד חלקה ופיגמנטית ועמידות מעולה. הוא חום כתום, דומה מאד לגוון של רימל אבל מעט נייטרלי יותר ממנו. משתלב נהדר עם כל שפתון ניוד מכל סוג שהוא ואני משתמשת בו במשורה כי הוא ממש על החידוד האחרון. 


בינינו - כמה מכן יכולות לראות הבדלים משמעותיים בין הסוואטצ'ים? אני חושבת שהיחיד שבאמת יש לו טונים מאד שונים כאן מהשאר הוא העיפרון של איל מקיאג' שנראה וורוד יותר לעומת האחרים. אבל למרות שמדובר בניואנסים מאד דקים, בשילוב עם שפתונים זה יכול לעשות הבדל של ממש. כשעושים ניוד, כדאי להתאים את תתי הגוון של התוחם לשפתון כדי לא ליצור קונטראסט בולט מידי,  מה שנקרא "שפתיים של פנינה רוזנבלום". תיכף תראו כשזה מגיע לשפתונים - הבדלי הגוון יכולים להיות משמעותיים והבסיס יכול להשפיע רבות על התוצר הסופי.  


קבלו נבחרת מגוונת, מהזול אל היקר. יש כאן שני שפתונים אלמותיים של מאק, ועוד מציאות דראגסטור מומלצות. ניוד לכל כיס ולכל מצב רוח!


ניוד אפרסקי אמיתי, כלומר עם תת גוון צהוב, הוא לחלוטין Peachstock של מאק. זה אולי נקרא אפרסק, אבל הייתי קוראת לזה מישמש, כיוון שאין בו שמץ של טונים וורודים שבדרך נפוצים במשפחת הגוונים האפרסקיים. זה לא שפתון שמחמיא באופן אוניברסאלי, ואני צריכה להיות מאד זהירה כשאני לובשת אותו, בגלל שהוא כל כך צהוב. הוא שייך לסדרת הגימורים Satin, שהיא תמיד אטומה ומרגישה קצת כמו שעווה על השפתיים. זה לא גימור סלחני ואתן צריכות שפתיים במצב מושלם כדי שזה ייראה נורמלי. 
אז הגוון הוא ללא ספק מיוחד, אבל לא יתאים לכל אחת. אגב, הניוד האהוב על קים קרדשיאן? זה הוא.


אם כבר באחיות קרדאישן עסקינן (אמרתי או לא אמרתי שהן מובילות הטרנד?), השפתון שזכה להייפ שווה לתוחם ספייס, הוא Faux. הוא שילוב מושלם עם ספייס, כיוון שגם לו גוון חום וורדרד, אבל הוא הרבה יותר כהה מתוחם השפתיים. קיילי ג'נר היא מעריצה מושבעת, ואחריה כל העולם. כשאני משתמשת בתוחם וורוד מתחתיו, הוא מחמיא לי יותר והוא ללא ספק הניוד הכהה מבין כל החבורה כאן. גם הוא בגימור Satin, שאיננו מסוג הגימורים החביבים עליי, אבל אני מוצאת שהם עמידים יחסית ולפחות לא מייבשים את השפתיים - שזה תמיד בונוס נחמד. 


יש לי יחסי אהבה-שנאה לסדרת השפתונים של קייט מוס בשיתוף פעולה עם Rimmel. לפעמים אני אוהבת אותם, לפעמים לא - והפעם מדובר בכן. מס' 03 (למה אין שמות??) הוא ניוד חום וחמים אבל לא צהוב מידי. הוא הפך לאהוב עליי במיוחד מאז תחילת הסתיו והייתה לי הרגשה כבר כשהזמנתי אותו שיהיה הצלחה. הפורמולה של השפתונים בסדרה הזאת לא אחידה, אבל הפעם נפלתי על אחת מוצלחת - פיגמנטית, עשירה ולא מייבשת. הגימור הוא איפושהו באמצע בין מאט ללחותי והעמידות מצויינת.


קבלו שפתון קטנטן, אבל מרשים. Naked Dolly של Too Faced התקבל כחלק מקיט חגים של ספורה וגרם לי להתאהב לחלוטין בפורמולה של סדרת השפתונים הזאת. מבחינת גוון - זה הגוון הבהיר ביותר באוסף, בייז' אמיתי. הפורמולה פשוט מעולה - פיגמנטיות עשירה, מרגיש נפלא על השפתיים וגימור לחותי עשיר.
הגוון הסופי על השפתיים יהיה מאד תלוי בתוחם שתמרחו מתחתיו, בגלל שהוא כל כך בהיר. אני  נוטה לתחום אותו עם גוונים וורודים וכהים יותר, כדי שיחמיא לי ולא ייראה כמו קונסילר.


עוד מציאה כייפית הוא Nude Love מס' 11 של Essence. ציינתי כבר שאני אוהבת את השפתונים של אסנס מהליין הרגיל, והוא לא חריג. זה הניוד הוורוד ביותר מביניהם ולפיכך גם מחמיא לי מאד. הפורמולה נעימה ולחותית, אם כי לא מאד עמידה. מצד שני, הגימור שלו חלק על השפתיים וזו לא טרחה גדולה לחדש אותו במהלך היום אחרי אוכל ושתיה. 
עבור המחיר הפעוט - אני ממליצה עליו בחום.


בניגוד לתוחמי השפתיים, כאן אתן כבר יכולות לראות הבדלי גוון משמעותיים ואי אפשר אפילו להגיד שמדובר בדיופים - אלא לכל אחד היחודיות שלו. כאשר אתן שואלות את עצמכן "למה הכוונה תת גוון של ניוד?", לזה אני מתכוונת. בין אם זה וורוד, סגול או אפרסק, כל אחד מהשפתונים האלה ייראה מאד שונה על נשים שונות. הסוד, כאמור, הוא בשילובי הגוונים של האיפור בשאר הפנים והבסיס של השפתיים, בין אם זה הפיגמנט הטבעי שלהן, או תוחם שפתיים.


אני יודעת שיש הרבה מאק בפוסט הזה, אבל כשזה מגיע לבייסיק אליהם אני פונה. על צללית קרם Painterly בטוח שמעתן, והיא מהווה הן בסיס מעולה לאיפור, והן צללית בפני עצמה. הפורמולה של צלליות הקרם של מאק מעולה, דקה ונוחה למריחה. הגוון אטום ופיגמנטי וזה מאחד לחלוטין את גוון העפעף שלי, עם תת גוון וורוד קר. בין אם אני משתמשת בה לבד, או עם קצת עיפרון מטושטש או כפריימר לאיפור מורכב יותר - היא מתפקדת מצויין בכל קונסטלציה. 
לגבי העמידות, תמיד יש וויכוח סוער סביב שאלת העמידות של הצלליות האלה. יש כאלה שהן לא עמידות עליהן בכלל, ויש כאלה שהן מחזיקות להן כמו ברזל. אני שייכת לקטגוריה השניה, והיא לא זזה לי מהעפעף ומהווה בסיס מצויין לצלליות אבקה רגילות.


למישהי שמחפשת קצת עניין ופיזאזז, Sandy Gold של Bobbi Brown היא אופציה נפלאה. הבסיס הוא יותר צהבהב חול, עם רסיסי שימר זהובים. גם צלליות הקרם של בובי בראון הן מעולות, עם פורמולה רכה ודקה ועמידות מעולה. אני אוהבת אותה גם בפני עצמה, וגם כבסיס לאיפור זהוב או חום.
לצערי, אני לא יכולה להגיד שמצאתי מקבילות דראגסטור לצלליות קרם טובות. בעוד שהצלליות קרם של מייבלין פיגמנטיות ועמידות, הפורמולה שלהן יבשה ולוקה בחסר. העפרונות של ניקס לא עמידים ב-100% וקשים לטשטוש. הצלליות של ביוטיקייר לא פיגמנטיות ולא עמידות. וכך הלאה והלאה. הלוואי והייתי יכולה למצוא חלופה זולה וטובה לפורמולה הזאת, כי אני אוהבת צלליות קרם, אבל בגלל שהטובות הן יקרות אני לא באמת יכולה להתפרע על הגוונים. 


לצערי הסוואטצ' לא עושה חסד עם הצללית של בובי בראון, היא הרבה יותר יפה במציאות עם משחקי הגוון והשימר. טיפ - כדי להעמיק את הפיגמנט כדאי להניח אותה עם מברשת סינטטית שטוחה. הסוואטצ' של פיינטרלי, לעומת זאת, מאד קרוב למציאות. 

לסיום סיומת, אני ממליצה בחום לצפות בסרטון של הכוהנת ליסה אלדריג', שמסבירה יותר טוב ממני את ההבדלים בין הניודים השונים, וכיצד לבחור את הניוד המושלם עבורכן.


לא תמיד אני כותבת פוסטים על טרנדים, אבל כשאני כבר טורחת - זה יהיה פוסט באורך הגלות!
אני מקווה שהיה מועיל ושימושי עבורכן והצלחתי להציע לכן אופציות מעניינות לאיפור ניוד. כרגיל, אני אשמח אם תרשמו לי בתגובות המלצות משלכן לשפתונים, תוחמים וצלליות ניוד שאתן אוהבות. יש לי רשימה מתארכת של המלצות מקוראות, וכל פעם שאני קונה מוצר בהמלצתכן אני מגלה שכדאי להקשיב לכן :-)

!Don't be a prude, wear nude


4 תגובות:

  1. איזה כיף שאת חולקת מהידע שלך לאחרים..
    בחיי שלא היה לי מושג על כל הניודים למיניהם ומזה אומר. ותאמיני לי שאני קונה בלי סוף ולא מבינה לאיזה קטגוריה שייך כל דבר.
    עזרת לי לסדר קצת את הבלאגן
    ואגב. תודה על כל ההשקעה ו"אורך הגלות" שלך. אני מאד נהנית ותמיד בודקת אם יש פוסט חדש :)

    באמת תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. התגובה שלך עשתה לי את היום, תודה חמודית! :-)

      מחק
  2. הניוד של רימל מצוין. קנו לי אותו לפני איזה שנה וחצי. והוא אחד הטובים שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. מי שאוהבת ניודים יותר "חמים" ולא מחוקים, הוא אופציה מעולה.

      מחק