‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

18.1.2015

4 מוצרים להבהרת הפנים

יש מעט דברים במראה החיצוני שלי שמציקים לי יותר מצלקות וזכרונות של פצעים ישנים על הפנים, ואני תמיד מחפשת דרכים להיפתר מהם. זה לא סוד שאני מאד בהירה וביחד עם צבעי שלגיה, מגיעה גם נטייה לעור שקוף ורגיש שמיד מתנוססים עליו דגלים אדומים של פצעים שהיו וחלפו, אבל את הזכרון המר שלהם השאירו. איך נפתרים מזה? בכל הנוגע לנמשים, שגם מהם סבלתי בעבר, השימוש הקבוע בחומצה גליקולית הצליח לפתור לי את הבעיה. אבל כשזה מגיע להבהרת סימני אקנה ישנים המופיעים אצלי כנקודות אדומות - יוק. מה שלא ניסיתי במהלך השנים אף פעם לא עבד. 
דווקא בחודשים האחרונים נחשפתי אל 4 מוצרים שונים שביחד הביאו את התוצאה המיוחלת - הבהרה של עור הפנים! אחרי שבדקתי כל אחד לעומק, אני יכולה לחלוק ביחד אתכן את הממצאים.
אז איך זה עובד? שילוב של מוצרים לשימוש יום יומי, וכאלה שאפשר להסתפק בשימוש בהם רק בעת הצורך, או בלו"ז שבועי קבוע.
נתחיל עם טיפול נקודתי לשעת חירום. מה עושים עם פצעון חדש שיוצא על פני השטח? מייבשים אותו! כדי לזרז את תהליך ההחלמה, אני ממליצה להשתמש במייבשי פצעונים נקודתיים, אותם מורחים ומשאירים לילה כדי לייבש את פני הפצעון ולהביא למותו המהיר. אחד המייבשים האפקטיביים שיצא לי לפגוש שייך למותג ד"ר עור ונקרא Drying Lotion. רכשתי אותו בסופר-פארם ברגע של מצוקה אמיתית כשהמייבש הישן שלי הסתיים, לא הייתה לי חלופה זמינה והחלטתי לתת לו צ'אנס (בעיקר כיוון שהמייבש של ניוטרוג'ינה היה עולה לי 90 ש"ח, לעומת 60 ש"ח שעלה המייבש הזה...). בניגוד לג'לים שקופים שהתנסיתי בהם עד כה, הפעם מדובר בתמיסת "טיפקס" שצריך לנער היטב ולמרוח על הפצע. היא מתייבשת על העור ומביאה לתוצאות באמת מרשימות בתוך כמה שעות - הפצע נראה פחות נפוח ואדום והרבה יותר קל להסוות אותו, ותוך יומיים הוא מת לחלוטין. 
החסרונות של התמיסה - זה לא מסוג הדברים שאפשר למרוח ולשכוח, אפשר להשתמש בה רק אם לא יוצאים מהבית או בלילה כיוון שהיא משאירה כתמים לבנים על הפנים שצריך אחר כך לשטוף עם מים. מצד שני, אחד היתרונות שלה שהיא לא מייבשת גם את כל העור מסביב לפצע או גורמת לקילופים - אותם אפילו יותר קשה להסתיר עם איפור מאשר את הפצע עצמו.
מי שסובלת מעור בעייתי על בסיס קבוע ומחפשת פתרונות, אני ממליצה לה לבדוק את סדרת Effeclar Duo של La Roche-Posay. מי שלא מכירה, לה רוש-פוזיי זהו מותג טיפוח צרפתי המתמחה במתן פתרונות לבעיות עור שונות ומשונות, ונמכר רק בבתי מרקחת (ללא מרשם). סדרת אפקלר דואו זוכה כבר שנים לבאזז סביב המוצרים שמציעים פתרונות אפקטיביים לעור אקנתי. אני התנסיתי עם קרם לחות לשימוש יום יומי המתהדר בהבטחות הבאות: Corrective, Unclogging Care, Anti-Imperfection, Anti-Marks. כלומר, הוא מציע להלחם מראש בתופעת הצלקות. משימוש רצוף לאורך מספר חודשים (מאז ספטמבר), אני יכולה ללמד מספר דברים: לתקן נזקים מהעבר זה לא עוזר, למנוע נזקים של ההווה בהחלט כן. אני לא יכולה להגיד שהוא מנע היווצרות של פצעונים חדשים, אבל אחרי שכבר התהוו הם היו הרבה יותר קטנים ונעלמו הרבה יותר מהר, אפילו בלי עזרת מייבש, ולא השאירו אחריהם סימנים. הוא מזרז החלמה ומסייע בהשבת העור למראה שלו טרם היווצרות הפגם. כאשר מדובר בצלקות ישנות יותר, דרושים חומרים חזקים יותר לצערי.
כקרם לחות הוא תפקד מצויין, חסר שומניות אבל לא מייבש ותפקד מעולה מתחת למייקאפים. שימו לב שאין לו SPF כך שצריך למרוח אחד מעליו.בסדרה הזו תוכלו למצוא גם סבון ומי פנים, אבל כיוון שהתנסיתי רק בגדלים מוקטנים שלהם שהספיקו בקושי לשבועיים אני לא ממש יכולה להעביר ביקורת לכאן או לכאן על האפקטיביות של הסדרה המלאה. 
אז מה עושים כנגד כל אותן צלקות ישנות של פצעונים שלא הספקתי לטפל בהם כראוי ובזמן? הגיע הזמן להכיר טיפולים מתקדמים יותר. תכירו את מסיכת הפלאים - Pumpkin Honey Glycolic Mask של Andalou naturals. קניתי אותה באייהרב, כמובן, וכשפתחתי את הצנצנת גיליתי שמדובר במסיכה שניראת קצת כמו מחית מרק ירקות לתינוקות. זה לא דומה לאף מסיכה קודמת שאי פעם קניתי שלא הייתה תערובת ביתית חובבנית. היא משלבת תמציות טבעיות ביחד עם דבש מאנוקה וחומצה גליקולית - כולם רכיבים הידועים בתרומה המצויינת שלהם להתחדשות העור. רשימת המרכיבים של המסיכה ניראת כמו חלומה הרטוב של כל מעריצת קוסמטיקה טבעית - ריכוז של תמציות צמחים, פירות ותבלינים עשירים באנטי אוקסידנטים ועוזרים בהבהרת העור. מורחים אותה על עור נקי ויבש, משאירים 10 דקות ושוטפים עם מים קרירים. הקפדתי להשתמש בה 3 פעמים בשבוע, ולא האמנתי לגלות ש....זה באמת עובד! התחלתי לראות שיפור אמיתי שלא היה קודם בסימנים העקשניים והישנים ביותר, והעור שלי ניראה באופן כללי אחיד ובהיר יותר. אני לא מרגישה שהיא שורפת או מעקצצת, להיפך היא אפילו מרגישה מעט קרירה, והעור מרגיש אחריה אקסטרה רך ונעים. אם עד עכשיו הייתי סקפטית לגבי מוצרים "טבעיים" מידי - לא עוד. אין בה חומרים מהחי (דבש מאנוקה מיוצר מעץ אוסטרלי, לא מדבורים) והמותג אינו עורך ניסויים בבעלי חיים, כך שהיתרונות שלה כפולים ומכופלים. 
אה, ושכחתי לציין את המחיר הנוח באתר. כמו שאמרתי לעצמי כשהזמנתי אותה על בסיס גחמה "תנסי, מה יש לך להפסיד?". אין מה להפסיד, רק להרוויח!
המוצר הבא גם הוא משתייך לקטגוריית הטיפולים המתקדמים. כיוון שכבר הגעתי למסקנה שמחומצה גליקולית לבד לא תבוא הישועה, אלא צריך לשלב ביחד איתה חומצות נוספות, הזמנתי ג'ל ייעודי למלחמה בפיגמנטציה המכיל חומצה גליקולית ביחד עם חומצה קוג'ית של Reviva Labs. הטיפול כאן הוא משולב - חומצה קוג'ית מבהירה, והחומצה הגליקולית "פותחת" את העור ומסייעת בספיגה המקסימלית כדי להביא לתוצאות. הסרום נקרא Brown Spot Night Gel, אבל אני לא משתמשת בו לפיגמנטציה חומה של נמשים/סימני גיל, אלא להבהיר סימנים אדומים של פצעים ישנים. הג'ל שקוף לחלוטין ונוזלי מאד ודרושה כמות קטנה מאד כדי לפזר על העור. אני מורחת אותו מעל חומצה גליקולית 10% וקרם לחות מעליה, ואני מרגישה שהוא מעקצץ מעט, אבל לא בצורה לא נעימה. אני מורחת את הג'ל על סימנים ישנים ועקשניים במיוחד, ולמרות שאני לא מקפידה לעשות את זה כל לילה גם במקרה הזה אני מתחילה לראות שיפור משימוש לשימוש, כשלאט לאט הצלקת הולכת ונעלמת. 
הג'ל הוא חלק מסדרה המכילה את החומצה הקוג'ית, אבל אני בינתיים לא ניסיתי מוצרים נוספים מלבדו. את כולם ניתן להשיג באייהרב במחירים שפויים.

אז מה למדנו ילדים? שלפעמים קורים ניסים.... לא לזלזל ביכולות של מוצרים "טבעיים", ובטח ובטח שלא להימנע משילוב של מוצרים חומצתיים בשגרת הטיפוח. תזכרו שאלה בסופו של דבר הרכיבים הפעילים הטובים ביותר שיביאו לכן תוצאות של ממש, ואין מה לפחד מהם. אתן  לא חייבות לסמוך רק על המילה שלי, יש המון מידע זמין ברשת ואפשר לבצע מחקרים עצמיים מקיפים על כל רכיב בקרם הפנים שלכן. היו צרכניות מודעות וחכמות, וככה תגלו מוצרים שיחוללו את השינוי שייחלתם לו.

יש לכן מוצר ניסים להבהרת העור שעדיין לא גיליתי? שתפו איתי את הסוד! 

גילוי נאות: La Roche-Posay

2 comments:

  1. המייבש של ד"ר עור נראה מוצלח. ייבושים וקילופים סביב החצ'קון ז"ל הם מהדברים המעצבנים שקיימים. והמסכה הגרברית נשמעת אדירה! ביום שבו אבתק את בתוליי האייהרב שלי אנסה לזכור להזמין אותה.

    השבמחק
    תשובות
    1. המסיכה גם מריחה מדלעת! אני לא מאמינה שהצלחת לשרוד עד עכשיו בלי אייהרב, מצד שני דווקא עכשיו שינו שם את מדיניות המשלוח לרעה.....

      מחק