‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

28.8.2017

האם ההייפ מוצדק? יאנה פרוביז X מסיכות לוריאל

אז יצאתי לחופשה של כמה שבועות, והתרסק העולם. חזרתי לרשת רועשת וגועשת סביב שתי השקות, לכאורה לחלוטין בלתי קשורות, אבל שתיהן עוררו הייפ זהה במימדיו האסטרונומים. 
הראשונה היא השקת השפתונים הנוזליים החדשים של היוטיוברית הישראלית יאנה פרוביז, והשניה היא הגעתן לארץ של מסיכות החימר של לוריאל. איפה שלא מסתכלים ברשת - מוצאים פוסט בנושא של אחד מהשניים הללו. 
אחרי החופשה שלי, חזרתי נמרצת ומלאת מוטיבציה לסקור את שני המוצרים האלה כמו שצריך ולהכריע אחת ולתמיד - האם הם שווים את ההייפ, או שאפשר לוותר? אם אתן עדיין מתלבטות לגבי השפתונים או המסיכות, או שניהם ביחד, כאן תסתיים ההתלבטות שלכן. על לא דבר.


נתחיל עם יאנה, שעושה את הצעד הראשון שלה תחת המותג על שמה Yana Proviz (להבדיל מהשת"פ שהשיקה תחת המותג של Flormar). יאנה השיקה סדרה של שפתונים נוזליים בגימור מאט הכוללת 4 גוונים, ואני בטוחה שזה רק הסיפתח לקראת סדרה נרחבת וגדולה הרבה יותר שתכלול גוונים נוספים.
אני חייבת להתחיל עם האריזה, שהיא באמת לדעתי מרהיבה. יאנה היא שם דבר בתעשיה ויוצרת תוכן שידוע באסטתיות ובאלגנטיות שלו, וכל תפיסת העולם היצירתית שלה באה לידי ביטוי במיתוג של המוצרים שהשיקה. האריזה מהוקצעת, ניכרת תשומת הלב לפרטים הקטנים והמיתוג של השחור והלבן (תרגום לצבע השיער הייחודי של יאנה) הוא גאוני ומחבר אותה כפרסונה למותג. המוצרים ניראים יוקרתיים, אין דרך אחרת לתאר את זה. 
את סדרת השפתונים ניתן להשיג במקביל גם באתר של יאנה, אבל גם באתר של Guilty, שמוכר מאד לצרכנית הקוסמטיקה המקומית ומנטרל את החשש מבעיות במשלוחים, שירות לקוחות וחיוב כרטיס אשראי באתר חדש, כך שהכל מאד נגיש ונוח להזמין. אני מעריכה את זה שאין פה משחקים של "מלאי" (המלאי "אזל" והופ, תוך יומיים פתאום מחודש בדרך נס), לא צריך לעמוד עם היד על השעון כדי לעקוב אחרי התחדשות המלאי באתר וכל החוויה מנוטרלת מתכסיסי השיווק הילדותיים הללו שמיצינו מהר מאד אחרי היסטריית קיילי ג'נר. כל מי שרוצה להזמין, לא צריכה להחליט בלחץ ומוזמנת לעשות זאת בזמן שלה.  


וכעת נעבור למה שחשוב באמת - הגוונים והפורמולה. 
אני מודה, שפתונים נוזליים בגימור מאט יצאו לי כבר מכל החורים. נמאס לי מהמרקם הזה וציינתי את זה כאן לא פעם ולא פעמיים. כל ההשקות תחת ליין פרטי שיצאו בחודשים האחרונים היו של שפתונים נוזליים בגימור מאט ובאמת שקיוויתי שיאנה תצא לשוק עם מוצר אחר, אבל לא כך רצה הגורל. 
אם אני שמה בצד את הסלידה שיש לי בשלב הזה משפתונים מהסוג הזה, אני כן השתדלתי לבחון את השפתונים בעין אובייקטיבית, גם כמישהי שיש לה ניסיון עם מבחר עצום של גימורים, גוונים ופורמולות אחרי כל הסוגים השונים שניסיתי לאורך הזמן שהטרנד הזה רודף אותנו. 
שפתונים נוזליים בגימור מאט מתחלקים לשניים - אלה עם פורמולה שמזכירה מוס מוקצף כמו עפרה ובורז'ואה, ואלה שהפורמולה שלהם נוזלית לחלוטין, כמו ליים קריים וקרליין. הפורמולה המוסית היא תמיד סאטנית, נוחה יותר למריחה וללבישה ודוהה בצורה מחמיאה יותר. הפורמולה הנוזלית תמיד תעניק גימור מאט הרבה יותר מודגש, בדרך כלל פיגמנטית מאד, צריך להזהר במריחה והדהייה שלה בעייתית. השפתונים של יאנה שייכים לקטגוריה השניה, של שפתונים במרקם נוזלי לחלוטין שמעניקים גימור מאט מוחלט. 
בסרטון ההשקה של השפתונים, יאנה ציינה שהפורמולה שלה מצטיינת בדהייה מחמיאה, יותר מאשר בעמידות ברזל. אני אפרט לגבי הפורמולה של כל אחד מהגוונים בנפרד, כיוון שמצאתי שינויים קלים ביניהם.
Very Pretty - הגוון הבהיר ביותר, וורוד רקפות קטיפתי ומחמיא. 
Very In Love - הגוון השני מהסקאלה הבהירה, וגם הוא וורוד אבל עם נגיעות אדומות כתמתמות. 
על שני הגוונים האלה שתויגו כ"ניוד" הייתי אומרת שהם לא ניוד בכלל. אלה לא גוונים מחוקים או דהויים, אלא גוונים שיש להם נוכחות ופיגמנטיות בולטת. מבחינתי זה שינוי מרענן לקבל גוון בהיר שהוא לא חום בצורה כזו או אחרת, אלא מגיע מעולם הוורודים שכל כך מוזנחים בשנים האחרונות בכל הנוגע לאיפור שפתיים. שניהם גוונים מהממים ומחמיאים מאד ולדעתי יחמיאו לכל הסקאלה של גווני עור. 
Very Perky - עם הגוון הזה אנחנו נכנסים כבר לטריטוריה מוכרת יותר, עולם צבעי הפוקסיה שיש בכל קולקציה של שפתונים מהסוג הזה. הייחודיות בגוון הזה שהוא יותר סגול מוורוד, ובכל זאת מצליח להיות מאד מחמיא מבלי להצהיב את השיניים. 
שלושת הגוונים מאד פיגמנטים ואני לא צריכה לבנות אותם כדי להגיע לאטימות מלאה וגימור מושלם, והתנהגו עליי מבחינת הפורמולה בצורה זהה. כפי שציינתי, זו פורמולה מיימית ונוזלית מאד שצריך להזהר עם ההנחה שלה. הם מתקבעים רק בתנאי שלא מניחים אותם מעל ליפ באלם, או אפילו שאריות של ליפ באלם. כל בסיס לחותי שתניחו מתחתם יפגום ביכולת ההתקבעות שלהם. העמידות שלהם לא הייתה טובה במיוחד, כיוון שראיתי אותם יורדים על כוסות ואפילו קשים, ובוודאי כשאכלתי. אם מניחים אותם מעל עיפרון שפתיים, זה משתפר במידה מסויימת. הדהייה, לצערי, ובניגוד להבטחות, לא הייתה מחמיאה במיוחד. מצד אחד, הם לא נוזלים לצדדים כמו שקרה לי עם שפתונים של ליים קריים או קרליין, נניח. אבל מצד שני, הפיגמנט נעלם מהחלקים הפנימיים של השפתיים ונותרת מסגרת של צבע לא מחמיאה. בנוסף, הם לא מכתימים את השפתיים בכלל, כך שלא ממש נותר בסיס של צבע כלשהו.
כאן יש לציין, שלדעתי הנושא של אופן הדהייה תלוי מאד במבנה השפתיים ובצורה שבה אוכלים. כיוון שיש לי שפתיים יחסית מלאות, יש שטח יותר גדול שהשפתון דוהה ממנו ולכן זה נראה בולט כל כך. למי שיש שפתיים דקות יותר, הדהייה תמיד ניראת פחות גרועה.
הגימור שלהם על השפתיים הוא מאט, אבל לדעתי מדגיש מאד את כל החריצים והקמטוטים הקטנים שהצטברו לי על השפתיים. אחת הסיבות שאני תמיד נותנת מדוע אני לא אוהבת יותר את הפורמולות מהסוג הזה, היא כי התבגרתי ומה שהיה נראה עליי מחמיא בגיל 25, כבר לא נראה אותו הדבר בגיל כמעט 32. שפתוני קרם רגילים ניראים הרבה יותר סלחניים על השפתיים שלי ויוצרים אפקט של שפתיים מלאות וחלקות יותר. השפתונים של יאנה, לעומת זאת, הדגישו כל פגם.
Very Luscious - הגוון האדום המושלם, צבע עגבניה זועק וכמעט ניאוני אבל מחמיא בטירוף עם תת גוון כחלחל קר. 
אני מפרידה אותו מבחינת הפורמולה מהשאר, כיוון שאני מוצאת שהוא מתנהג אחרת מהם. זה הגוון היחידי שהוא פחות פיגמנטי משלושת האחרים, וצריך לבנות איתו שתי שכבות כדי להגיע לגימור מושלם ואטום. מצד שני, הגימור שלו על השפתיים הרבה יותר מחמיא ונראה פחות מיובש. גם העמידות שלו טובה יותר. מבחינת הדהייה, הוא דהה באותה הצורה כמו הגוונים האחרים, אבל היה עמיד מהם לאורך זמן ובאכילה ושתיה.

כל הגוונים כולם נוחים מאד ללבישה ולא מרגישים מייבשים, גם אחרי שימוש חוזר יום אחרי יום. 
לסיכום - מה דעתי על הפורמולה? כיוון שהיא לא לגמרי אחידה, אני חושבת שזה מאד תלוי בגוון שאתן מחפשות. לבנות צעירות עם שפתיים מושלמות, אלה יהיו שפתונים מהממים והן יהנו מהם מאד. נשים בוגרות יותר, לעומת זאת, יתקלו בבעיות בכל הנוגע לגימור ואני לא חושבת שתהיה להן את הסבלנות להתעסק עם חידושים ותיקונים לאורך היום. 
הגוונים הם להיט ומהבחינה הזאת אני חושבת שיאנה עשתה עבודה מעולה ביצירת גוונים שהם יוצאי דופן ולא דומים לכל הניודים והאדומים הרגילים שיש בשוק, אלא כאלה שיש להם ייחודיות בפני עצמם. 

עצה שלי? אל תקנו את הבאנדל. אם אחד הגוונים מדבר אליכן במיוחד, תתנסו קודם עם שפתון ראשון ותראו איך אתן מרגישות לגבי הפורמולה, העמידות והדהייה ותוכלו להחליט לגבי הגוונים הבאים.


וכעת נעבור לסקין קייר ולמסיכות Pure Clay של Loreal. 
מי שקראה את פוסט החידושים בגילטי, זוכרת את הסיכום הקצר שהיה לי לגבי המסיכות האלה - רכיבים סבירים, אבל לא מעבר. אני בוחרת לחזור אליהן בשנית עם סקירה מעמיקה יותר, גם כי קיבלתי שאלות ספציפיות לגביהן, וגם כי אני רואה הרבה דיבור ושאלות סביבן ברשת ורציתי לתת לכן את חוות דעתי המלאה אחרי שימוש בכל שלושת המסיכות מספר פעמים.
אז לגבי הרכיבים - כן, הם סבירים. לא אמרתי טובים, לא אמרתי מומלצים, אמרתי סבירים. כלומר - הן מכילות מה שהן אומרות שהן מכילות במקומות גבוהים ברשימה, ולא יותר מידי ג'אנק אחר חוץ מזה. מצד שני, אלה לא באמת רכיבים שיש להם תרומה מכרעת לניראות או לבריאות העור, אלה בעיקר רכיבים של "show", כלומר שנועדו לתת חוויה אור-קולית של מסיכה ולא מעבר. נשים בכל העולם אוהבות, משום מה, את החוויה של מריחת מסיכה שמתייבשת על העור וזה נותן להן תחושה כאילו הן ממש פינקו את עצמן עם טיפול מיוחד.
בפועל, רוב תעשיית המסיכות היא בולשיט שנשען על גימיקים שונים ומשונים (צבעים, ריחות, קילופים ועוד מרעין בישין), ופחות על תוצאות ניראות לעין לטווח הארוך.
אז מה דעתי לגבי המסיכות האלה? נסקור את כל אחת מהן בנפרד.
Detox Mask - המסיכה השחורה. זו המסיכה האקסטרימית ביותר בסדרה והיא מכילה 3 סוגי חימר בנוסף לפחם. השילוב הזה אמור "לטהר" את העור (מונח שאני שונאת) ולהשאיר את הנקבוביות נקיות, עם הבטחה מיוחדת שלא לייבש את העור. בפועל - זו המסיכה הגרועה ביותר מתוך השלישייה by far. היא הרגישה על העור שלי כל כך מייבשת, שממש ראיתי את העור מצטמק מתחתיה, רעיון מבהיל לכל הדיעות. מלבד הלכלוך שהיא לכאורה הוציאה מהנקבוביות, היא גם שאבה מהן כל שריד של לחות שהיה בהן, שזה בערך הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות לעור שלנו בין אם הוא רגיל, יבש או שמן. הלחות היא ה-BFF שלכן, אתן לא רוצות להשמיד אותה. ההסרה שלה סיוטית וכל החוויה היא מבחינתי NO NO אחד גדול.
Glow Mask - המסיכה הוורודה. מכילה 3 סוגים שונים של חימר וגרגרי פילינג. לכאורה אמורה לגרום  לאפקט של הבהרה, כאשר בפועל אין בה כמעט אף רכיב שבאמת יש לו אפקט של הבהרה. לכו תבינו. המסיכה עצמה סבבה ומרגישה בסדר על העור ובוודאי לא מייבשת כמו המסיכה השחורה. הבעיה שלי התחילה עם ההסרה שלה. כיוון שהיא מכילה גרגרים, אז חלק מתהליך ההסרה הוא בעצם פעולת פילינג לעור. רק מה, המסיכה מכילה את גרגרי הפילינג הגרועים ביותר הידועים לאנושות - גרעיני אפרסק גרוסים. זה פשוט לקחת נייר זכוכית ולשרוט איתו את העור. זו חוויה לא נעימה וכואבת, אפילו עבור מיטיבת לכת של פילינג כמוני ואתן יודעות שאני אוהבת פילינג גרגרים - אבל תלוי מאיזה סוג. הדרך היחידה מבחינתי להשתמש במסיכה הזאת היא להסיר אותה עם שטיפה ישירה של מים במקלחת, כך שלא תגיעו למצב שאתן משפשפות את הפנים עם הגרגרים הללו.
Purity Mask - המסיכה הירוקה. סופסוף הגענו למסיכה שאין לי בעיה עקרונית איתה. מלבד החימר היא מכילה גם תמציות אקליפטוס, כך שהיא תהיה ידידודית לעור מעורב ושמן. היא נעימה, לא מייבשת, לא עוקצת או שורפת. ההסרה שלה לא כרוכה בעינויים והיא מותירה את העור במצב מאוזן נעים ורך. אני לא יכולה להגיד שהיא חוללה פלאים, אבל גם לא גרמה לנזקים והיתה סבבה בסך הכל. 

לסיכום החוויה - השורה התחתונה שלי ברורה. להמנע מהמסיכה השחורה בכל מחיר, לדלג על המסיכה הוורודה ואם אתן ממש רוצות לנסות, אז לקנות את המסיכה הירוקה.
ניתן להשיג את כל שלושת המסיכות בעבור 59 ש"ח באתר גילטי. 

אז האם ההשקות החדשות שוות את כל ההייפ סביבן? התשובה, כפי שראינו, היא לא חד משמעית. 

10 תגובות:

  1. סוף סוף מישהי שכותבת את האמת ולא מתלקקת מורידה את הכובע בפנייך 👑 איך לא כתבת לפני שרכשתי את. הבאנדל? כ"כ מאוכזבת את תיארת בדיוק אבל בידוק את מה שקורה לי עם ה שפתונים. ממש לא עמידים.. שפתונים פשוטים עמידים עליי הרבה יותר והדהייה שלהם? נוראית אחרי 20 דקות ללא אוכל ושתיה כלל הם מתחילים לדהות מהחלק הפנימי של הפה.. מראה דוחה למדי.. ואם אכלתי משהו או חלילה שתיתי.. לגמרי בי בי ממש רחוק מההבטחות שהובטחו.. הצבעים מהממים אין ויכוח.
    את. מהממת 💕

    השבמחק
    תשובות
    1. אויש ממש מבאס שזו החוויה שלך עם השפתונים, הבאנדל זה הוצאה לא קטנה :(
      אני משתדלת תמיד לתת את דעתי הכנה עם היתרונות והחסרונות של כל מוצר, כדי שכל אחת תוכל לעשות את השיקולים שלה אם מתאים לה.

      מחק
  2. סוף סוף חוות דעת אמיתית ולא מתחנפת. מאוד מעצבן לראות(בעיקר ביוטיוב) את כל החברות של יאנה נותנות חוות דעת מתחנפת ולא אמיתית. נחמד לראות מישהי שיש לה עמוד שדרה ולא הולכת עם העדר...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      אני מודה שכיוון שהייתי בחופשה לא יצא לי לצפות בסרטונים או לקרוא הרבה סקירות, כך שהדיעה שלי לגביהם היא באמת נטו החוויה האישית שהייתה לי איתם.

      מחק
  3. שוב תענוג לקבל חוות דעת אמיתית.אין עליך

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! מעריכה את התגובה :)

      מחק
  4. ככ אוהבת את הסקירות שלך. כמעט התפתיתי לנסות את אחת המסיכות של לוריאל, אבל הצלחת מבחינתי לפגוע בול בנקודה שזה פשוט מרגיש כמו איזשהו "פינוק מיוחד" ותכל'ס אין בהן כלום. תודה !!

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע שחסכתי לך הוצאה על מוצר מאכזב!

      מחק
  5. כל כך מרענן לקרוא סקירה מנומקת, ישרה ומאוסנת. לצערי זה כל כך לא שכיח. טוב שחזרת מהחופשה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לחזור לקוראות מקסימות כמוכן :)

      מחק